nie chce zapalic 2.5 v6

Problemy z elektronicznym wyposażeniem nadwozia oraz elektryką auta

nie chce zapalic 2.5 v6

Postprzez petrachaj 8 mar 2008, o 09:18

Czesc jak w temacie nie moge zapalic swojej 2.5 v6 :/ wczoraj jak jechalem to mi zgasla i od tamtej pory nie chce zapalic. Zauwazylem ze jak wlacze zaplon to pokazuja sie szystkie kontrolki oprocz check engine, wczesniej jak odpalalem to check engine swiecil sie dopoki nie odpalilem samochodu, rozrusznik kreci, pompke slychac, zaczelo mi sie tak dziac jak odlaczylem aku, podlaczylem i dzialo sie to samo ze nie swiecil sie check engine ale po 5 min kontrolka sie zapalila i od razu samochod zapalil. Rocznik to 1995 czyzby jakis imobilajzer? Mozna jakos go programowac? Za odp z gory dzieki
petrachaj

 

Postprzez Brayan 8 mar 2008, o 09:44

Masz jakieś dodatkowe autoalarmy czy tylko oryginalny?
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6623
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez petrachaj 8 mar 2008, o 09:52

nie mam zadnego alarmu
petrachaj

 

Postprzez Brayan 8 mar 2008, o 09:57

Czyli masz oryginał, wyjmij kasete z ECU i wyczysć styki. Przemyj jakimś sprejem do czyszzcenai styków. W elektronicznym mozna kupić.
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6623
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez petrachaj 8 mar 2008, o 10:08

Brayan a powiedz mi gdzie znajduje sie ta kaseta ECU? :)
petrachaj

 

Postprzez Brayan 8 mar 2008, o 10:14

Komora silnika, przy akumulatorze skrzynka czarna z bezpiecznikami, jest w środku kaseta srebrna to jest ECU
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6623
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez petrachaj 8 mar 2008, o 12:47

znalazlem przyczyne, ale nie wiem czego to wina :/ przyczyna jest to ze w swiecach jest olej... jest tak zalany olejem ze jak zdjem fajki to olej lecial z fajek a w silniku nie widac swiec bo jest tyle oleju... czego to wina?
petrachaj

 

Postprzez czarek 8 mar 2008, o 13:28

petrachaj napisał(a):znalazlem przyczyne, ale nie wiem czego to wina przyczyna jest to ze w swiecach jest olej... jest tak zalany olejem ze jak zdjem fajki to olej lecial z fajek a w silniku nie widac swiec bo jest tyle oleju... czego to wina?


uszczelki pod pokrywami zaworów
czarek

 

Postprzez petrachaj 8 mar 2008, o 17:18

mam glupie pytanie zauwazylem ze sa dziwne sruby na tych pokrywach i kolektorach jak one sie nazywaja? :)
petrachaj

 

Postprzez Brayan 8 mar 2008, o 17:27

TORX
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6623
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez petrachaj 9 mar 2008, o 15:38

Czesc mam jeszcze jedno pytanie, jesli nawet leci mi z pod pokryw zaworowych to czemu nie swieci mi sie check engine jak wlaczam zaplon i nie ma iskry? Kolega mi mowil ze to cewka ale cewka tak od razy by mi nie padla tylko nie chodzil by np na 2 gary i powiedzial ze jak nie cewka to czujnik polozenia walu, co o tym myslicie?
petrachaj

 

Postprzez mgyz 9 mar 2008, o 15:46

petrachaj napisał(a):mam jeszcze jedno pytanie, jesli nawet leci mi z pod pokryw zaworowych to czemu nie swieci mi sie check engine jak wlaczam zaplon i nie ma iskry?


raczej nie cewka, jak nie zaswieca Ci sie check to raczej ECU nie dostaje napiecia.
Czy zrobiles to Co Brayan, radzil?
Brayan napisał(a):wyjmij kasete z ECU i wyczysć styki. Przemyj jakimś sprejem do czyszzcenai styków


jak by to byl tylko czujnik walu to check by Ci dzialal, i moglbys odczytac bledy i to zdjagnozowac.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez petrachaj 9 mar 2008, o 15:52

tak wyczyscilem wszystkie styki, sprawdzilem bezpieczniki i nic...
petrachaj

 

Postprzez mgyz 9 mar 2008, o 16:00

no to zostaje wziac schemat (podczepione na grze tego dzialu) i sprawdzac czy na zlaczu ECU sa wszystkie napiecia co trzeba. Na poczatek trzeba sprawdzic jest stale +12V na tych pinach gdzie ma byc. Czy jest +12V po zaplonie na wlasciwych pinach. I czy jest masa tam gdzie trzeba.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez petrachaj 9 mar 2008, o 22:48

a mogl sie spalic ECU? Moze spalil sie od tego ze fajki byly cale w oleju?
petrachaj

 

Następna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników

cron