licznik skacze

Problemy z elektronicznym wyposażeniem nadwozia oraz elektryką auta

Postprzez Brayan 8 lip 2008, o 20:00

piogor82, zmień temat na bardziej ludzki
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6621
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez Icek 23 lip 2008, o 21:44

Problem nie rozwiązany. Już czwarty czujnik założyłem. Czasami jest dobrz, a czasami odcina przy 4,5 tysiąca i muli samochód. Jak zgaszę czasami nie mogę odpalić, odczekam 10 min i pali bez problemu. Po przejechaniu jakieś trasy znowu to samo. Nikt nie wie w czym tkwi problem.
Icek

 

Postprzez mgyz 23 lip 2008, o 21:55

a okablowanie od czujnika przejzales? czy izolacja nie popekana.
Warto tez zobaczyc stan zlacza od strony ECU i na koniec sprawdzic przejscie przewodow z czujnika na ECU wyginajac przy tym przewod w roznych miejscach - rzeby sprawdzic, czy nie jest gdzies w srodku pekniety.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez nthx 18 sie 2008, o 20:07

Popinam sie pod temat:

Rok temu wymieniony modul ABS na uzywany. Wszystko picus glancus.
Wczoraj podczas jazdy wskazowka predkosciomierza zaczela sobie skakac, a to ze 100 na 60, i w druga strone, lekkie drgania, mocne drgania. Potem ustalo, potem znow.
Licznik kilomentrow kreci sie (raczej, bo ciezko patrzec na droge, wskazowke i licznik)
Zadne kontrolki sie nie swieca. Check sie nie swieci.
Oprocz tego, mam od zawsze delikatne zwarcie wytwarzane w momencia wlaczenia lewego kierunkowskazu.
Dodatkowo raz na 2 miesiace, slysze dziwny odglos "zwarcia" zza kokpitu - ciezko powiedziec co to, ale dla mnie tak jakby cos "zwieralo" i po prostu trzeszczy. Po jakims czasie ustaje; trwa kilka minut.

Interesuje mnie glownie czemu skacze wskazowka? :(
Tomasz
nthx

 

Postprzez mgyz 18 sie 2008, o 20:14

wyjmij zegary, przeczysc zlacze, sprawdz czy folia dobrze kontaktuje. Jak nie wywala Ci bledu to sygnal z ABS jest raczej prawidlowy a gdzies w zegarach sie gubi. Jeszcze moze byc pekniecie gdzies na plytce drukowanej predkosciomierza ale raczej nie do wytropienia - naprawa przez wymiane zegarow.

nthx napisał(a):Oprocz tego, mam od zawsze delikatne zwarcie wytwarzane w momencia wlaczenia lewego kierunkowskazu.

na czym polega "delikatne zwarcie", czym sie to objawia?

nthx napisał(a):Dodatkowo raz na 2 miesiace, slysze dziwny odglos "zwarcia" zza kokpitu - ciezko powiedziec co to, ale dla mnie tak jakby cos "zwieralo" i po prostu trzeszczy. Po jakims czasie ustaje; trwa kilka minut.

wyglada jakby jakies zlacze (i to raczej taki na ktorym idzie spory prad - np. dmuchawa) mialo slaby kontakt, i masz efekt spawania ;-)
Musisz namierzyc i wyczyscic zlacze. Popatrz na konektory bezpiecznikow - nie trzeba jej demontowac siedzi na zawiasach i mozna ja odchylic.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez ŁYSY 18 sie 2008, o 20:14

Za zegarami jest przyłącze masy - sprawdz - trzeba sciagnac zegary.
Wszystkie objawy moga byc z powodu slabego kontaktu.
To punish and enslave...
Avatar użytkownika
ŁYSY
Administrator systemowy
 
Posty: 2252
Dołączył(a): 3 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Lublin

Postprzez arti963 18 sie 2008, o 21:42

witam ja mam ten sam problem i przewody sprawdzone a czujniki wymienione 3 razy wszystkie nowe w orginale opla
arti963

 

Postprzez kina373 19 sie 2008, o 11:35

A u mnie jest tak: licznik z temperaturą OK, z obrotami OK, natomiast nie liczy dobrze przebiegu km oraz po zapaleniu i krótkiej jezdzie prędkościomierz skacze na maksa i tam zostaje. Na trasie, np. powyzej 100 km wraca do normy. Czasami jak zgasze to wroci na miejsce, a czasami nie. Odpalam go nastepnego dnia, ruszam i dopiero wraca do nomy.
O co chodzi? :-|
kina373

 

Postprzez djgrzesiek 23 sie 2008, o 23:00

czesc.u mnie jest nastepujacy problem wpadajac w wieksza dziure na naszych suuper drogach wszystkie wskazówki opadaja i za chwile sie podnosza.podejzewam ze to jakies styki.co o tym myslicie??? :-|
djgrzesiek

 

Postprzez mgyz 23 sie 2008, o 23:18

kina373,
kina373 napisał(a):natomiast nie liczy dobrze przebiegu km oraz po zapaleniu i krótkiej jezdzie prędkościomierz skacze na maksa i tam zostaje

sadze, ze gdzies gubi sie zasilanie przedkosciomierza... moze foila gdzies peknieta albo elektronika trafiona, najszybsza naprawa przez wymiane. Moze tylko na zlaczu zegarow nie kontaktuje - przeczyscic. W dziale "jak naprawilem" jest instrukcja jak sie je wyjmuje.

djgrzesiek, podobnie - wyczysc zlacze, popatrz na folie.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez Dafit 4 lut 2009, o 22:18

koledzy ja też mam taki problem wygląda że wszystko działa ale licznik km dziennych tak jak by tak pomału przeskakiwał i żle pokazuje.mam omę z 95 r kupiłem licznik z 98r ale dalej są te same objawy.do tego jeszcze mid zle pokazuje.jade np.150km/h a na nim śr.prędkość 52.mam pełny zbiornik paliwa a mid mi pokazuje że za 14 km stane.jak dojdzie do zera to tak już zostaje.przepraszam że temat mida dopisałem tutaj ale może to jest ze sobą powiązane.z góry dziękuje :help: :help: :help:
Lepiej stracić sekundę w życiu niż życie w ciągu sekundy...
Dafit

 
Posty: 142
Dołączył(a): 27 sty 2009, o 20:23
Lokalizacja: Śląsk
Twoja Omega: 1995r; 2,5 V6; Kombi

Postprzez mgyz 4 lut 2009, o 23:00

mam podejzenie na ABS, bo z niego ida impulsy o predkosci/drodze na zegary i MIDa, tak jakby co ktorys docieral. Nie wieci Ci sie kontrolka ABSu? Zacznij od wyczyszczenia "zebatek" przy czujnikach ABSu. Mozesz tez sprawdzic wtyczke (czy nie zasniedziala) przy pompie ABSu - ciezko sie tam dostac i chyba jest srubka z boku wtyczki.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez Dafit 5 lut 2009, o 06:24

dziękuje :spoko: kolego i będę szukał.ABS mi nie świeci powiedz mi jeszcze tylko o jakich zębatkach piszesz i gdzie one są bo nigdy tego nie rozbierałem
Lepiej stracić sekundę w życiu niż życie w ciągu sekundy...
Dafit

 
Posty: 142
Dołączył(a): 27 sty 2009, o 20:23
Lokalizacja: Śląsk
Twoja Omega: 1995r; 2,5 V6; Kombi

Postprzez mgyz 5 lut 2009, o 07:02

zebatki od czujnikow ABSu. Z przodu sa przy kolach (ciezki dostep bo sa zasloniete - do czujnika do trzesz jadac palcem po przewodach, ida po srodku wewnatrz nadkola przy przewodach hamulcowych) z tylu przy dyfrze na polosiach.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez Dafit 5 lut 2009, o 11:24

powiedz mi jeszcze wystarczy je wyczyścić np nitro, benzyną ekstrakcyjną i szmatką czy czymś innym
Lepiej stracić sekundę w życiu niż życie w ciągu sekundy...
Dafit

 
Posty: 142
Dołączył(a): 27 sty 2009, o 20:23
Lokalizacja: Śląsk
Twoja Omega: 1995r; 2,5 V6; Kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników