Stuki/chrobotanie w zawieszeniu tył. Oma A 2.0

Usterki mechaniczne w Twojej Omedze, klimatyzacja, zawieszenie, silnik, kody błędów

Stuki/chrobotanie w zawieszeniu tył. Oma A 2.0

Postprzez bolek101 1 kwi 2011, o 21:30

Witam.

Samochód posiadam od września zeszłego roku. Kupując wiedziałem, że do wymiany będzie most, bo strasznie hałasował, huczał coraz głośniej w miarę jak prędkość rosła.
Kilka dni temu most doczekał się wymiany. Niestety teraz z kolei pojawił się dźwięk przypominający rytmiczne stukanio-chrobotanie zwiększające częstotliwość wraz z prędkością auta. Tak jakby metal tarł o metal.
Co ciekawe dźwięk pojawia się podczas przyśpieszania. Jest lekko mniej słyszalny podczas jazdy ze stałą prędkością, natomiast zanika podczas hamowania silnikiem. Wtedy słychac tylko lekki szum, jakby gdzieś z mostu. Ale pewności nie mam.
Most który włożyłem, wizualnie (po otworzeniu), wydawał się być w dobrym stanie.

Upieram się wśród znajomych że to chrobotanie nie pochodzi z mostu. Sugerowano mi jeszcze że mogą to byc przeguby. Podnosiłem po kolei oba tylne koła i wydaje mi się że słychać ten hałas zarówno z lewym, jak i z prawym kołem w górze. Ale na pewno nie jest to tak wyraźne jak podczas przyśpieszania z kołami na asfalcie, więc sam juz nie wiem.

Jeżeli ktoś mógłby podpowiedzieć co to może być, co sprawdzić, to wiedział bym co dalej, zanim wydam pieniądze na kolejny most i okaże się że to jednak nie on.

Pozdrawiam
bolek101

 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 20:34
Lokalizacja: Ostróda
Twoja Omega: 1992, 2.0i, sedan

Re: Stuki/chrobotanie w zawieszeniu tył. Oma A 2.0

Postprzez SENATOR 1 kwi 2011, o 22:02

zdejmij tarczobebny i zobacz reczny
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR

 
Posty: 1982
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Re: Stuki/chrobotanie w zawieszeniu tył. Oma A 2.0

Postprzez Div 1 kwi 2011, o 22:09

i pooglądaj podpore wału.

i czy masz wszystkie sruby na wale ;)
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div

 
Posty: 1663
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: Senator 30neT

Re: Stuki/chrobotanie w zawieszeniu tył. Oma A 2.0

Postprzez jucha 3 kwi 2011, o 13:48

SENATOR napisał(a):zdejmij tarczobebny i zobacz reczny


Ja też stawiam, że to może być ręczny. Miałem tak w B - niech ktoś tylko napisze czy w A jest podobne rozwiązanie. Rdzewieją te gówniane gwoździki, sprężynki i otwory gwoździków trzymające szczęki w wyniku czego szczęki odłażą w stronę zewnętrzną i cały czas lekko trą o bęben lub piastę a resztki gwoździków i sprężynek powodują te stuki uderzając w obracającą piastę. Może się to zmieniać - raz stuka, raz nie, szumi bardziej a potem mniej. Ja słyszałem te stuki bardzo z okolic dźwigni zmiany biegów (przez okno od koła prawie nie) i byłem długo pewny że to wał napędowy. A to po prostu dźwięk z bębnów tak się niesie po lince ręcznego.

Jak to można sprawdzić - spróbuj podczas jazdy pociągać i puszczać lekko ręczny i dokładnie się wsłuchuj. Jeśli to ten ręczny to zauważysz różnicę. Później zostanie zaglądanie w bębny przez otworki albo weryfikacja po zdjęciu bębna. Przygotuj się też, że jeśli masz przegnite otworki na gwoździe w tarczy koła i dlatego wyskakują gwoździki to będziesz musiał wymyślać domowe poprawki dla super oplowego prymitywnego rozwiązania.
W Polsce wcale nie musi być smutno
jucha

 
Posty: 95
Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 10:04
Twoja Omega: B X20XEV+LPG 95r. kombi CD

Re: Stuki/chrobotanie w zawieszeniu tył. Oma A 2.0

Postprzez bolek101 12 maja 2011, o 19:27

Witamm ponownie.

Dziękuję za dotychczasowe rady.
Niestety po całkowitym demontażu szczęk ręcznego było to samo, więc to nie ręczny.
Następne do sprawdzenia były przeguby na półosiach. Półosie wyjąłem, przeguby wymyłem do żywego metalu i nasmarowałem. Zanim zamontowałem półosie przyszło mi do głowy żeby uruchomić silnik i wrzucić bieg. Tak też zrobiłem i z okolic mostu (stałem pod autem) dochodzi cała orkiestra rzężeń i łomotów, także to na 99% on.
Podpora raczej odpada, bo tam jest po prostu cisza.

Czyli czeka mnie znowu zakup mostu i zaczyna się problem.
Nie mogę ostatnio żadnego do sedana 2.0 dostać. Może ktoś wie, czy od 1.8 pasuje?
Albo ktoś miałby wręcz na sprzedanie za rozsądne pieniądze sprawny most??

Wszelkie informacje mile widziane.
bolek101

 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 20:34
Lokalizacja: Ostróda
Twoja Omega: 1992, 2.0i, sedan


Powrót do Prośby o porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot]