Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Usterki mechaniczne w Twojej Omedze, klimatyzacja, zawieszenie, silnik, kody błędów

Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 1 lut 2018, o 21:38

witam
przychodze do was z problemem ktorego ogolnie nigdzie nie znalazlem na forum, czyli padajacy dyfer w oplu rekord 2,3d 1979r, zęby na walku atakujacym sa dosc znacznie zjechane, luz miedzyzebny jest odczuwalny reka jak rusze walek szybkim szarpnieciem jest tzw jeb, jeb. nie szumi tylko boje sie ze wkoncu nie wytrzyma po tym jak zmienilem silnik na c30ne :D
teraz pytanie czy idzie dobrac walek atakujacy od jakies omegi? gdzies cos udalo mi sie znalesc ze niby komus kiedys udalo sie zlozyc to z lsd z omegi 3.0 tzn walek i cala reszta z niej..
o ile dobrze kojarze na ta chwile mam most/dyfer 3,88 i nie powiem potrzebowal bym nieco szybszy, skrzynia o oznaczeniu r25 ,silnik c30ne predkosc max jaka osiaglem to 180 i raczej wiecej nie pojdzie choc niby gazu troche bylo.
najbardziej mi zalezy aby miec pewny most bo jezdze autem na codzien
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez grzes80808 1 lut 2018, o 22:01

mam na zbyciu kompletne zawieszenie tył do senatora b 2.6. nie wiem czy sam dyfer podejdzie do recorda :-|
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1712
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez dedan2412 2 lut 2018, o 05:28

W Rekordzie jest sztywny most, sam mechanizm róznicowy można wsadzić z omegi.
Najszybciej dopasujesz z OA mały dyfer 1.8-2.3(ben i diesel)
Jeśli z dużych to tylko pakować szperę.
Wszystko się da.
Nie pamiętam czy to taki sam most jak w Mancie.
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 993
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 4 lut 2018, o 16:21

POwiem szczerze ze nie wiem czy taki jak w mancie:/ rozumiem ze od silnika 1,8 - 2,0 do 2.3d podejdzie walek atakujacy i cala reszta, tylko pytanie czy one rowniez wytrzymaja wieksza moc niz byly do niej przystosowane.
patrzac w ten sposob to i tak lepiej wsadzic od OA 2.0 bo byl przystosowany do 115 km niz moj diesel 65km.

pytanie z innej beczki te silniki c30ne mialy dodatkowa chlodniczke oleju, jesli nie czuc po jezdzie zeby przechodzilo przez nia ciut cieplego oleju jakie moga byc tego potem konsekwencje ?? na ta chwile jest zimno wiec mysle ze olej sie tak nie grzeje bo miska dosc nisko i sie chlodzi, qle wakacje juz tak slodko nie bd:/
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez dedan2412 12 lut 2018, o 09:15

30NE miały chłodnicę oleju.
Sprawdź czy w ogóle puszcza termostat olej na chłodnice.
Jeśli wsadzales NE do reksa,to z myślą o upalaniu co jakiś czas.
Warto chodzić olej.
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 993
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 14 lut 2018, o 21:34

Oooo...nawet nie pomyslalem o czyms takim jak termostat na chlodniczke oleju :-o tak w skrócie gdzie ja znajde, bo przypszaczam ze gdzies na wyjsciu weza, lecz jak ja tez sprawdzic??
moze nie tyle do upalania bo na ta chwile nawet baczka nie skrecilem, ale do szybszego sprinta spod swiatel to predzej bu utrzec co niektórym nosa:)
co do samego mostu rozgladam sie za jakims z omegi a nalepiej 2,0 przelozenie 3,7, szpery raczej nie znajde w rozsadnej kasie i stanie nadajacym sie na dluzszy czas, znalazlem ogloszenie na allegro ze koles wstawia 2plyty pomiedzy satelity ktore rozpieraja bd silne sprezyny, dzieki czemu mozna po czesci uznac to za szpere..lecz najtansze to nie jest i nie rozmawialem z nikim kto taki patent moze miec juz zalozony wiec bd szukac jakis informacji jak sie komus sprawuje.
omega A i jej kolejna wersja B duzo sie roznily pod wzgledem mechanizmu roznicowego, walka atk, i kola talerzowego??
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez dedan2412 16 lut 2018, o 06:41

Termostat jest w podstawce.
Poz.4
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/2 ... 801,31807/
Jeśli chodzi chodzi o dyfer.
Omegi B dysponowały tylko dużymi.
Dzisiaj lub jutro będę miał chwilę to zrobię foty porównawcze wieńców i zębników, małego i dużego dyfra.
Co do szpery,hmmmm.
Mam w garażu 3 szt.na stole.
Im mniejsza pojemność tym lepszy stan.
Można je kupić w dobrej kasie,ale płytki do niej, albo custom,albo zakup leżaków magazynowych u naszych zachodnich sąsiadów.
Chciał nie chciał most z reksa i tak trzeba by rozebrać w celu pomiarów.
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 993
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 17 lut 2018, o 21:13

ok super.
powiedz mi taka rzecz czy do dobrania sie do tego termostatu musze spusicic olej z silnika?
jak sie dostane do niego po czym poznam ze jest cos nie tak z nim ? w jakiej temp powinien przepuszczacz, czy jego dzialanie inaczej wyglada niz w zwyklym termostacie?
jesli zabiore sie za rozbiorke mostu wbrew pozorom zleci pewnie z tydzien zanim go zloze bez luzow, bo bd trzeba go pomierzyc, pokombinowac aby zlozyc go z czesciami z innego. ale tak czy siak musze to zrobic..za duzo km pokonuje a na nim luuzzyyy duze :/
jesli moge liczyc na mala pomoc z twojej strony bo wiedze masz duza dedan2412 a mysle ze na pewno ktos kiedys z tego skorzysta...wymiary rowniez mile widziane podstawowe, postaram sie rowniez opisac i fotografowac podczas prac przy moscie aby kolejni mogli sie tego podjac :)
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez dedan2412 19 lut 2018, o 10:54

Obrazek

Obrazek


Zdjęcia porównawcze
Mały zębnik OA 1.8, 2.0, 2.3 td
Duży zębnik OA 2.4-4.0

Mierzone starą suwmiarką ;/
Parę wymiarów:
mały duży



długość:

210mm 224mm

czop łożyska od strony zębów:

Ø35 Ø 36,6

czop łożyska od strony kołnierza(mocowanie wału):

Ø30 Ø30

wielowypust:

Ø29,5 Ø 29,5

ilość wielowypustów:

27 27

Słuchaj zdobądź zębnik z reksowego mostu na wzór,a pomyślimy o przeróbce zębnika omegowego.
Mogę się tego podjąć,jakbyś potrzebował.

Dodatkowo wysokość szpery dużej i małej
Obrazek


Do termostatu zajrzyj przy wymianie oleju.
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 993
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 21 lut 2018, o 23:01

piekna robota wykonana z twojej strony nastepny krok bd po mojej stronie lecz dopiero po 5 marca bo auto bd musial uziemic a na ta chwile nim dojezdzam:) takze na urlop jak znalazl :) porownujac te 2 walki wyglada mi na to ze u mnie bd ten mniejszy, ale jak wymiarow sie nie wezmie to mozna sobie gdybac..

ostatino mam problemy z kablami bo co jakis czas ucieka gdzies iska, sprawdzilem w ciemnosci i spryskiwaczem je zmoczylem i zauwazylem nie 1 a kilka miejsc gdzie iska ucieka, wiec zacząłem sie rozgladac za innymi kablami a do mojego jest maly problrm, poniewaz mam kopulke pod kable zakonczone M4 a nie jak wiekszosc DIN.
przedzwonilem caly kalisz i nic nie maja tych co chce, proponuje tylko tamten zestaw, wiec pyatnie czy jak zamienie kablle pod DIN to kopulka czyms sie rozni oprocz wejscia na kable ?? niby to samo ale czy do konca ?? porownywalem w sklepie to te do DIN sa nizsze, niz te M4 ale do miejsca gdzie iskra skacze z palca wymiar prawie ten sam.
walczyl juz ktos z tym??

ngk rc- op413 takich poszukuje na aktualna kopulke M4
ewentualnie gdy zamienie kopulke na DIN - ngk rc - op459
i piszac tego posta chyba przez przypadek udalo mi sie znalesc wlasciwe kable o ile sa dostepne
http://www.e-ngk.pl/shopping_cart.php
pozdraiwma
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 3 mar 2018, o 20:19

witam pisze wlasnie posta jeszcze raz poniewaz piszac pierwszego mnie wylogowalo!!!!! uj mnie strzelil...
do sedna.. urlop rozpoczety a wiec czaas na rozebranie mostu.
tak wygladaja wymiary po rozbiorce, most Opel Rekord 2,3 d.

dlugosc walka atk - 181 +/- 1mm

czop lozyska od strony zebow - fi 35

czop lozyska od strony kolnierza (mocowanie walka) - fi 25,3

wielowypust - fi 24,2

ilosc wielowypustow - 22

ilosc zebow walka atk - 9

ilosc zebow wienca talerzowego - 35

szerokosc kola talerzowego na oko - 170

wysokosc mech roznicowego - 150

oparcie mechanizmu na lozyskach wraz z bierznia - 68,2
--------------------------------------------------------------------------------------
Polos prawa i lewa sa takie same, ale przy okazji zwymiarowalem je.:

dlugosc do oparcia sie bębna - 735

ilosc wielowypustow - 24

wymiar wielowypustu - 26,3

wymiar polosi od strony lozyska - 36,5

wymiar lozyska wchodzacy w most - 73.

zdjecia postaram sie zaraz dodac.


tak czy siak na pierwszy rzut oka widac roznice ze sa inne, a najbardziej niepokoi mnie ilosc wielowypustow na walku;/
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 3 mar 2018, o 21:16

Obrazek
:
=
-
0
.
tak policzylem na szybko jaki mam most i o ile czegos zle nie policzylem wychodzi ze mam 3,15
na atk 9, talerzowym 35, 9x35 = 315 mozna powiedziec ze bd dlugi. wiec wychodzi na to ze mam na skrzyni krotkie przelozenia bo max speed oscyluje okolo 170/180 km/h.
Ostatnio edytowano 3 mar 2018, o 21:31 przez brinko, łącznie edytowano 1 raz
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 3 mar 2018, o 21:19

Obrazek
Obrazek
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez dedan2412 4 mar 2018, o 20:05

Coś źle policzyłeś przełożenie ;-)
35/9=3.88
Na spokojnie, można przerabiać mały dyfer omegowy.
Średnice podobne do stoczenia i utwardzenia.

Kołnierz reksowy,też łatwo przespawać.
Ilość wielowypustow półosi,pokrywa się z omegowym,więc spawanie odpada.
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 993
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: Konczacy sie dyfer, CO DALEJ :/

Postprzez brinko 4 mar 2018, o 20:44

Racja mój błąd w obliczenia, :-|
Co do kołnierza spawanego nie jestem przekonany czy wytrzyma taka siłę..
Rzeczywiście co do reszty są szanse na realizację projektu przeszczepu, tylko teraz poważna rozkmina jak wyjdzie to gotowkowo, szpere mała posiadasz także prosiłbym o wyliczenie ile wyjdzie za nią + przerobienie walka aby pasował pod mój most oraz złożenie całości bez loozoow i miejmy nadzieję że na wieki :-P
Bo patrząc na wyniki pomiarów wątpię abyśmy duża szpere upchneli bez dużych zmian.
Powiedz mi czy mam jeszcze coś dodatkowo zmierzyć dla potomnych jak by miał się ktoś czegoś podobnego podejmować? Bo ojutro myślę złożyć z powrotem całość do kupy bo nie mam czym lattac :-D
Pozdrawiam
brinko
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 20:10
Twoja Omega: rekord79/senator89 c30ne sedan


Powrót do Prośby o porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron