wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Wszystko pobieżnie o Opel Omega, motoryzacji, spraw bieżących, zmian w przepisach dotyczących kierowców itp.

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 8 lut 2016, o 21:02

Panowie, dzisiaj wyciągałem elektrykę z omegi dawcy i natknąłem się na jakąś dmuchawę przy klaksonach z której idzie wąż do kolektora wydechowego. Do czego to ustrojstwo jest? podciśnienie jakieś czy co? powoli zaczynam się martwić ilością pierdół które w terenie w kontakcie z wodą będą pewnie działały jak im się zachce. A i jeszcze od czego jest zawór podciśnienia z czujnikiem i co on robi? muszę go zakładać?
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 8 lut 2016, o 21:04

olej to, nazywaja to "odkurzacz" morzesz sobie poczytać
generalnie wywalic i zaslepic

przemo650 napisał(a):zawór podciśnienia z czujnikiem i co on robi?



daj fote o co ci chodzi
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 9 lut 2016, o 08:30

Obrazek Z tego idą małe wężyki które między innymi idą do przepustnicy i serwa. Jeden wężyk idzie gdzieś w prawy błotnik razem z wężami paliwowymi.
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 9 lut 2016, o 08:49

to jest elektrozawór, jak dasz napięcie to się otwiera i przepuszcza podciśnienie
takie rzeczy są używane do sterowania np trójdrożnym itp
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 9 lut 2016, o 23:00

Czyli rozumiem ze do jazdy w extremalnym terenie to jest mi to zbedne? Jak zaślepie te krućce od podcisnienia i pozozstaiw tylko ten wspomagajacy hamowanie idacy do serwa to silnik bedzie trzymał obroty normalnie? Sory ze tak pytam ale w kwestii silników jestem zielony a wychodze z założenia ze jak tego sam nie zrobię to sie nie naucze...
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 10 lut 2016, o 11:10

w sumie tak, masz racje tylko gruby idacy z dolu kolektora do serwa zostaw
reszte zaslep w pizdu
odlacz egr i zaslep
odlacz odkurzacz (nie montuj tego nawet) i zaslep
wywal zawor trojdrozny i jego podcisnienie tez zaslep
olej tez zawor par paliwa, tez tego gowna nie montuj

nie wiem czy o czyms nie zapomnialem wiec w miare uplywu prac dawaj fotki z pytaniem "co to jest" albo "co powinno byc w tym miejscu" :)
cos sie poradzi :)

dziwie sie ze wybrales ten silnik ... grzeje sie jak skurczybyk, czujniki awaryjne, wtyczki łatwo zamakaja i jest lipa
mi po myciu auta pojawil sie check engine ... sprawdzilem a tam woda we wtyczce czujnika spalania stukowego ... gówno jakich mało

aha

ale jesli nie chcesz zeby komp pracowal w trybie awaryjnym (a domyslam sie ze nie chcesz bo zalezy ci na mocy) to musisz te wszystkie elektryczne pierdoly zostawic podlaczone do wiazki elektrycznej albo zastapic rezystorami oszukujac ECU
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 10 lut 2016, o 21:03

Wiesz co, z tym podcisnieniem juz mam wszystko ogarniete i dzisiaj wzialem sie za kable. Odzyskalem główna wiazke z listwy wtryskowej, i mam podlaczone tak, cewka, czujniki walu i walka, czujnik spalania stukowego, czujnik przepustnicy i inne pierdoly z wiazki ktore ida do kompa i kończy sie okragla wtyczka biala z ktorej to pozniej idzie reszta kabli do kabiny. No i mam wiazke od rozrusznika z czarna okragla wtyczka. Powiedz mi czy jesli wytne sama wiazke od imo i stacyjni normalnie z calosci co jest w kabinie bez tego wszystkiego to odpale to ustrojstwo czy musze wypinac wszystkie kostki i wyciagac cala wiazke z deski rozdzielczej razem z tymi przekaznikami, kostkami od nadmuchu, poduszek itd? To wszystko jest mi zbędne... czy do się to jakoś podłączyć na krótko z pominięciem styczników i reszty?
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 10 lut 2016, o 23:27

szczerze ci powiem ze nie wiem
teoretycznie masz racje i to co jest pod maska powinno wystarczyc plus immo, kabel na rozrusznik i wzbudzenie alternatora

ale nie mam pojecia (i nie mam czasu na analizowanie schamatow) czy ktores z zasilan zabezpieczonych bezpiecznikiem w kabinie nie bedzie potrzebne lub czy z ktoregos z przekaznikow w kabinie jakies zasilanie nie jest potrzebne pod maska

z tego co kojarze to nic krytycznego nie jest zabezpieczone w kabinie, wszystko co podstawowe jest pod maska (wtryski, pompa paliwa) ale trzbea wziac pod uwage tez takie pierdoly jak np grzalka sondy lambda itp

musisz przejrzec schemat ktory ci wyslalem albo zainstalowac AutoDate tam w miare intuicyjnie dojdziesz co ci jest potrzbne
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 11 lut 2016, o 18:01

dzisiaj podpiąłem wszystko co wydawało mi się że jest potrzebne i sprawa wygląda następująco. Zapłon się uruchamia, pompa paliwa uruchamia się razem z zapłonem z tym że raz chodzi a raz nie i jak zaczynam kręcić rozrusznikiem to silnik nie chce zagadać. okazało się że nie ma iskry na świecach. Wymieniłem czujnik położenia wału z omegi która jeździła. więcej pomysłów nie mam co może być nie tak że nie ma iskry. Pierwsze co to rozwaliłem stacyjkę i nie wiem czy dobrze stykam kable oto zdjęcie styków:
Obrazek

Zauważyłem że jeden to rozrusznik i jeden to zapłon i wiadomo ten największy to prądowy ale nie wiem jak reszta się styka podczas przekręcania kluczyka.

Druga sprawa jaka mnie martwi to fakt że pracownik powypinał wszystkie przekaźniki i nie wiem czy mam to dobrze powpinane
Obrazek
Obrazek

Co jeszcze może być powodem braku iskry? jak sprawdzić czy czasem imo nie zablokował iskry?
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 11 lut 2016, o 19:52

pompa chodzi tylko chwile po przelaczeniu na zaplon i w przypadku gdy kreci sie silniki (ida impulsy z czujnika obrotow)
zeby sprawdzic czy to nie immo to musisz podlaczyc lampke check engine (zaroweczke najprosciej) i w pozycji zaplon powinna swiecic a podczas krecenia rozrusznikiem jesli immo blokuje to bedzie mrugała
zdjecia skrzynki bezp. z przekaznikami znajdziesz na necie, jesli nic ci nie podpasi to daj znac zrobie foto u siebie
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 14 lut 2016, o 14:10

Silnik zagadał. Wczoraj udało mi się zrobić iskrę na świecach. Silnik który kupiłem do zmoty był razem z wiązką, kompem i imo lecz z braku wielu częsci i wiązki przystosowanej do lpg postanowiłem kupić dawce. Z nowej omegi przełożyłem wiązkę bez gazu podczas podłączania okazało się ze czujnik położenia wału ma inna wtyczkę to go też wymieniłem i komputer miał inne gniazdo to go tez musiałem zmienić na ten z dawcy oczywiście wraz z imo. Po podpięciu wszystkiego okazało się że nie ma iskry. Po 2 dniach reanimacji trafiłem na forum post mówiący o różnicy odległości wału od czujnika położenia w poszczególnych rocznikach. Szybką metodą dedukcji stwierdziłem że mam starego typu silnik i wsadziłem wszystko to co dostałem z zakupionym silnikiem. Iskra jest, silnik zagadał ale na plaka bo nie dostaje paliwa. Pompa daje odpowiednie ciśnienie, zawór powrotu na listwie ok to czyli wiązka którą dostałem z silnikiem blokuje napięcie na wtryski przez to że nie ma wszystkiego do sterowania lpg. Stąd moja prośba czy moglibyście podać mi kolory kabli które idą do poszczególnych pinów do tego kompa bym mógł wypiąć z wiązki ten gaz i podłączyć starego kompa... ?? ?? ?? ?? ?? ;-)
Obrazek
Obrazek
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 14 lut 2016, o 15:04

trochę nie bardzo rozumiem o co ci chodzi

ogólnie podłączając gaz przecina się jeden kabelek każdego wtrysku i podłącza "w szereg" kompa z gazem

chcesz żeby ci podać kolory kabelków od każdego wtryskiwacza benzyny do określonego pinu ECU?
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez przemo650 14 lut 2016, o 16:27

Wiesz co , w tej wiazce do ecu jest przeciete i posztukowane dużo kabli. Jedne sa zmostkowane inne ida do kompa od gazu. Chce odciac wszystkie kable zaraz za miejscem w którym byl wpinany gaz i go usunac a i przy okazji przedlużyc wiazke do kompa by go dac pod dach. Dlatego potrzebuje znać kolory kabli do poszczególnych pinów ecu zeby zrobic na nowo wtyczke do kompa bez tych pierdół od lpg
przemo650
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2016, o 18:20
Twoja Omega: 2.0 16v

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez neket 14 lut 2016, o 20:24

jedyne wejscie to zainstaluj sobie auto date ... bo calosci to masz jedynie w pdf ktory wyslalem
w autodacie mozesz zaznaczyc po kolei piny sterownika i ladnie jest opisane i narysowane do czego co leci i jakie maja tam byc wartosci (napiecia, typy sygnalu itp)
wyslac sie tego nie da bo bym musial zrobic tyle zdjec ekranu ile jest pinow w sterowniku :P
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: wsadziłem silnik 2.0 16V I CO DALEJ?

Postprzez JEMI 14 lut 2016, o 21:30

mam wiazke elektryczna od x20xev razem z kompem
cala nie pocienta z czujnikami w pelni sprawna
komp z imo i jest petla indukcyjna
nie zawacham sie jej sprzedac
nie puszczone bąki unoszą się do mózgu stąd biorą sie posrane pomysły
Avatar użytkownika
JEMI
JeremiasZ
 
Posty: 2476
Dołączył(a): 4 lis 2006, o 09:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Twoja Omega: ASTERKA Gx2 Z18XE i X18XE1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron