Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Wszystko pobieżnie o Opel Omega, motoryzacji, spraw bieżących, zmian w przepisach dotyczących kierowców itp.

Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez blazejzych 20 sty 2013, o 18:59

Cześć Forumowicze,

Poszukuję informacji na temat mas własnych silników i skrzyń biegów.
Buduję dla siebie pewne auto (terenówkę/zmotę) i zastanawiam się na tym, aby sercem był silnik z Omegi.
Pasuję mi to z racji wzdłużnego ustawienia oraz skrzyni biegów z wyjściem na wał.
Istotnym parametrem jest masa własna silnika. Im lżej tym lepiej.
Obojętne czy to 4 czy 6 cylindrowe, ale silniki benzynowe.

Z góry dziękuję za pomoc.
blazejzych
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 18:09
Twoja Omega: brak szukam

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez smyk 20 sty 2013, o 19:12

2,5 td-coś koło 350kg ze skrzynią,chyba
2,5 v6 chyba 300kg ze skrzynią
2,0-coś jak od kosiarki do trawy-chyba 80
juz nie pamietam za bardzo,ale coś koło tego
"Jak ktoś ma pecha,to sobie grzebiąc w dupie palec złamie"
była 2.08v-2.016v-2.5v6-3.0v6-2.5td-2.5t.d.s, wszystkie B,i wszystkie na złom
Avatar użytkownika
smyk
 
Posty: 1269
Dołączył(a): 25 kwi 2011, o 17:54
Lokalizacja: PL-3city
Twoja Omega: dodge g&c 3.3l 4x4

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez blazejzych 20 sty 2013, o 20:23

Dzięki za tak szybką odpowiedź.
Zatem Vki już odpadają, dużo za ciężkie.
Jeśli ktoś jeszcze może zweryfikować te masy, będzie super.

Poniżej podaję oznaczenia silników: proszę dopiszcie masy jeśli znacie/jesteście pewni.

4-cylindrowe
2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) do roku 1999
2.2i R4 16V o mocy 144 KM (kod: Y22XE) w roku 2000
2.2i R4 16V o mocy 144 KM (kod: Z22XE) w latach 2001-2003
6-cylindrowe
2.5 V6 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) do roku 2000
2.6 V6 24V o mocy 180 KM (kod: Y26SE) w latach 2001-2003
3.0 V6 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) do roku 2000
3.2 V6 24V o mocy 218 KM (kod: Y32SE) w latach 2001-2003


4-cylindrowe
2.0i R4 8V o mocy 115 KM (kod: X20SE) w latach 1994-1999
2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999
6-cylindrowe
2.5i V6 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) w latach 1994-
3.0i V6 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) w latach 1994-1999

4-cylindrowe

1.8 o mocy 82 KM (kod: 18NV) w latach 1986-1987
1,8 o mocy 90 KM (kod: 18SV) w latach 1986-1987
1.8S o mocy 88 KM (kod: E18NVR) w latach 1987-1990
1.8i o mocy 115 KM (kod: 18SEH) w latach 1986-1992
2.0i o mocy 99 KM (kod: C20NEJ) w latach 1990-1993
2.0i o mocy 100 KM (kod: C20NEF)
2.0i o mocy 115 KM (kod: C20NE) w latach 1986-1993
2.0i o mocy 122 KM (kod: 20SE) w latach 1986-1987
2.4i o mocy 125 KM (kod: C24NE)w latach 1988-1993

6-cylindrowe

2.6i o mocy 150 KM (kod: C26NE) w latach 1990-1993
3.0i o mocy 156 KM (kod: C30LE) w latach 1986-1988
3.0i o mocy 177 KM (kod: 30NE) w latach 1986-1990
3.0Si o mocy 177 KM (kod: C30NE) w latach 1988-1993
3.0i 24V o mocy 200 KM (kod: C30SEJ) w latach 1990-1993
3000 24V o mocy 204 KM (kod: C30SE) w latach 1989-1993
blazejzych
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 18:09
Twoja Omega: brak szukam

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez jaggi 20 sty 2013, o 20:42

może nie na temat bo nie o masach owych silników które podałeś ale...
nie ma nic bardziej niezniszczalnego jak stare rzędowe R6 12v
najlepiej 2.6 150KM lub 3.0 177KM
(lub C30LE 155KM ale tych jak na lekarstwo)
a w opcji 4ro garowej 2.4 125 KM
lepszych silników w omegach nie było
jest jeszcze C20NE ale on ma pasek a nie łańcuch i tylko 115 KM
resztę omegowych bym sobie odpuścił bo to silniki "specjalnej troski"
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez blazejzych 20 sty 2013, o 21:13

Cześć Jaggi,
Dzięki za info, zawsze im więcej informacji tym lepiej.
Na rzędowe 6 raczej nie mogę sobie pozwolić. Nie mam tyle przestrzeni. V6 jeszcze się zmieści. R4 też.
Podejrzewam, że jak napisałeś "stare" to zakładam że są żeliwne? Mylę się?
Jeśli są żeliwne to będą niestety za ciężkie.
blazejzych
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 18:09
Twoja Omega: brak szukam

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez grzes80808 21 sty 2013, o 16:19

jaggi napisał(a):jest jeszcze C20NE ale on ma pasek a nie łańcuch i tylko 115 KM


pasek bo pasek ale za to bezkolizyjny i wymiana 20 minut zajmuje :-)

poza tym to jaggi powiedzial wszystko w temacie nic wiecej dodac sie nie da
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1696
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez blazejzych 23 sty 2013, o 10:41

grzes80808 dzięki za odpowiedź. Bardzo fajnie, że jest w niej silnik bezkolizyjny.
Czy ten silnik C20NE jest żeliwny czy aluminiowy?
blazejzych
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 18:09
Twoja Omega: brak szukam

Re: Masy własne silników i skrzyń biegów (Benzyna)

Postprzez grzes80808 23 sty 2013, o 16:44

zeliwny ale jest to najmniejsza jednostka jaka o omegach wystepowala pomijajac 1.8 wiec mozna go zlatwoscia schowac do bocznej kieszeni spodni roboczych i szelki sie nie naciagna :lol:
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1696
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron