swap z 2,0 na 3,0

Wszystko pobieżnie o Opel Omega, motoryzacji, spraw bieżących, zmian w przepisach dotyczących kierowców itp.

swap z 2,0 na 3,0

Postprzez x113 14 lut 2011, o 16:53

Witam, pewnie były już tu podobne tematy ale jestem nowy i chciałbym sie dowiedzieć jeszcze kilku rzeczy..

A więc tak, mam Omege z 1992r 2,0l. Chce zrobić SWAP na 3,0 z tym że posiadam już całego Opla Sentaora z silnikiem 3,0 24v z automatyczną skrzynią (uszkodzony mocno w tył ale silnik jest igła). Więc odchodzi mi problem z szukaniem poszczególnych części i kompletowaniem silnika - po prostu przekładam cały do Omegi.

Pytania:
1. Jak wygląda sprawa ze skrzynią ? nie ukrywam że raczej jestem zwolennikiem Manualnych skrzyń z tego względu że robie to auto z myślą o mocnych wrażeniach ;) miałem już Omege 2,6 ale troszke się sypała więc teraz chce zrobić taki manewr. w Senatorze mam Automata, jak ta skrzynia sie sprawuje ? czy automat zda egzamin ? oczywiście nie chodzi mi o notoryczne katowanie auta ale ogólnie lubię szybko jeździć, zarzucić tyłem itp. Jaka jest róźnica w osiągach między automatem a manualem, mocno jest to odczuwalne ?

2. Jeśli automat to złe rozwiązanie do takiej jazdy to co będzie mi potrzebne do przerobienia na zwykłą skrzynie, czy skrzynia od 2,0 lub 2,6 dała by rade np po przerobieniu kołnierza ?

3. Tylne zawieszenie, układ napędowy.. przełożyć od Senatora czy może narazie zostać oryginalny od 2,0 dopóki sie coś nie ukręci ?

4. z tego co wiem całe zawieszenie pasuje od Senatora, to na pewno prawda ?

5. Czy na pewno będą mi pasowały siedzenia z Senatora ?

Przede wszystkim chodzi mi o pytania 1-3, ja osobiście coś takiego będe robił pierwszy raz a tu na forum pewnie nie jeden z was coś takiego mam za sobą więc proszę o SZCZERĄ pomoc ;) Jak widzicie mam duże ułatwienie w postaci całego Senatora na części więc dużo kosztów mi odchodzi.

I jeszcze na Koniec chciałbym sie dowiedzieć na co zwrócić uwage w silniku C30SE ? jak już będe go wyciągał to odrazu mogę najważniejsze rzeczy porobić.. jaki jest rozrząd ? czy zmienić na wszelki wypadek uszczelke pod głowicą ?

I jeszcze sprawa gazu.. Senator miał przez ostatni rok założoną instalacje gazową... co prawda dobrej jakości bo BRC ale jednak zwykła.. jak te silniki sprawują sie na gazie ? na co zwracać uwagę ? samochód jeździ niby bezproblemowo na tym gazie ale sami wiecie jak to jest... zostawić ten gaz ? czy może założyć sekwencje ? a może najlepiej w ogóle zdemontować ten gaz ?

Proszę o Naprawde szczere podpowiedzi ;) pozdrawiam serdecznie

aa i jeszcze sprawa dyferencjału... są oryginalne Oplowskie dyfry ze szperą ? wiem ze do bmw są dyfry ze szperami 25% 45% a nawet 90%... bardzo mnie interesuje coś takiego ponieważ nie chciałbym robić Spawu dyfra bo to niekorzystnie wpływa na komfort jazdy..
Div: EDYTUJ POSTY! PRZECZYTAJ REGULAMIN!!!
x113
 

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez Div 14 lut 2011, o 17:03

Wałkowane 10razy, było wpisać swap c30SE i poczytać regulamin. Z łaski swojej poczytaj, bo taki temat tylko wnerwia.
Senator jest na płycie podłogowej omegi A, więc jakim cudem coś ma nie pasować?
W twoim wypadku to trzeba wyjechać sankami z zawieszeniem i silnikiem z senatora i wjechać w omege. Z tylnim zawieszeniem jest tak samo, wejdź pod jednego i drugiego, to zrozumiesz różnicę!
Automat ten GM jest dla mnie kupowaty seryjnie. Zamach na manual 500zł skrzynia 2.6 lub 3,0(12/24) pamiętaj że są skrzynie z wysprzęglikiem hydro i na linkę!
Środek jest dosłownie zamienny.
A zmartwię Cię, najłatwiej będzie Ci przełożyć pełną instalację elektryczną z senatora niż próbować łączyć to z tą od 2.0 :lol: (Pełną mam na myśli ze środkiem)

JAKI swap dyfra, co niekorzystnie bo Cie zrozumieć nie mogę! TAK są szpery. 45% jedna jest w dziale sprzedam.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez x113 14 lut 2011, o 20:45

Dzięki bardzo.. a z tym dyfrem to nie chodziło mi o swap tylko SPAW a dokładniej zespawanie mechanizmu różnicowego czyli tak zwana 100% szpera.
x113
 

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez x113 15 lut 2011, o 10:56

aa i jeszcze jak by mógł mi ktoś coś więcej powiedzieć o tym gazie.. czy zostawić, czy lepiej zmienić na sekwencje ?
x113
 

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez Brayan 15 lut 2011, o 11:46

Najlepiej to rozbierz, zrób głowicę, wymień pierscienie, sprawdź czy panewki oki.
Ale na samym początku sprawdź w jakim stanie masz ślizgi i prowadnicę rozrządu, żeby się nie okazało ze robisz remont nie mając nowego rozrządu.

A jak po tym wszytkim starczy ci kasy to zmień gaz na sekwencję.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6790
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez x113 16 lut 2011, o 09:35

a jeszcze takie jedno pytanko.. a powiedzcie mi jak wygląda sprawa z tym dwumasem ? tylko Omegi 24v je miały czy 2,6 lub 3,0 12v też ?
x113
 

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez Div 16 lut 2011, o 10:19

wszystkie miały, tylko że 2.6 i 3.0 miały zamach na 6śrub, a 24v ma na 8. Więc tylko od 24v podejdzie.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: swap z 2,0 na 3,0

Postprzez x113 22 lut 2011, o 11:12

jutro właśnie mam kupić skrzynię z dwumasem do 3,0 24v.. możecie mi powiedzieć na co zwracać uwage przy zakupie ? żebym nie kupił jakiegoś bubla..
x113
 


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników