Co i za ile

Wszystko pobieżnie o Opel Omega, motoryzacji, spraw bieżących, zmian w przepisach dotyczących kierowców itp.

Re: Co i za ile

Postprzez gross57 31 sie 2010, o 17:59

Div napisał(a):utrzymanie jej w stanie "pojade 1200km i się nie rozpadnie coś"

aaaa tam ja juz robilem trasy po 700-800km i zawsze wracalem a tyle nie wrzucilem :-P

:-? inna sprawa za wsiadajac zawsze jest dreszczyk emocji ze sie rozkraczy i ze nie wroce spowrotem do domu :-|
ale co tam,mlody jestem przynajmniej bede mial co opowiadac na starosc :lol: :lol: (no sorry za OT :oops: )
Obecnie w Brnie
areua jaiba
Avatar użytkownika
gross57
 
Posty: 1021
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 17:31
Lokalizacja: Poznań
Twoja Omega: jakies A w dalekich planach

Re: Co i za ile

Postprzez danka 3 wrz 2010, o 11:28

hej, mam pytanie, ile może kosztować silnik do opla omegi 2.0 8v (kombi)?
problemy zaczęły się od zapalonej kontrolki oleju i gaśnięciu auta, wymienione zostały wszystkie świece, auto odpalało, ale po 1 dniu zaczęło sturkotać, zawiozłam dziś do mechanika ponownie, a on mówi, że jakieś panewki i coś tam strzeliły, że nie opłaca się tego robić, lepiej kupić cały silnik...

Dodam, że ciągle pali się kontrolka oleju (którego na pewno nie jest za mało)
danka
 

Re: Co i za ile

Postprzez KAFARMAN 3 wrz 2010, o 11:50

Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5341
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Co i za ile

Postprzez faynie 6 wrz 2010, o 18:51

Po przygodach o których można poczytać w temacie z moją Omą, ja będę malował nosek swojej u lakierlnika - razem z blacharstwem zaśpiewał mi 800 zł (w cenę wlicza się malowanie maski, jednego błotnika, wspawanie i malowanie pasu przedniego ze wspawaniem).
Obrazek
Avatar użytkownika
faynie
 
Posty: 279
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 10:34
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Twoja Omega: C20NE+LPG 1990

Re: Co i za ile

Postprzez ARNWR 6 wrz 2010, o 19:50

KAFARMAN Popatrz dla mnie za BFl 2.5 td lub dti z 2003r. Tylko nie szalej, interesuje mnie cena w granicach........... no jak najniższych :lol: Choć coś słyszałem że Francja ma drogie auta.
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Co i za ile

Postprzez KAFARMAN 6 wrz 2010, o 20:53

tu nie ma Bfl ,na palcach dwóch rąk byś zliczył , a jak jest to ma zawrotną cenę
ARNWR napisał(a):Choć coś słyszałem że Francja ma drogie auta.

Jak wszędzie, chcesz zadbane doinwestowane auto trzeba zabulić normalne pieniądze, kupujesz okazje to potem płaczesz.
http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... 9&q=omega+
poza tym nie ten temat trochę ;-)
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5341
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Co i za ile

Postprzez ARNWR 7 wrz 2010, o 21:20

Przecież "co za ile" gitara temat :lol: Poszukam dalej, mam czas ;-)
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Co i za ile

Postprzez puku 7 wrz 2010, o 21:22

Duży diesel na taryfie się opłaca ?
Pozdrawliaju :)
puku
 
Posty: 1471
Dołączył(a): 24 lis 2006, o 10:46
Lokalizacja: Oleśnica
Twoja Omega: Brak Omegi

Re: Co i za ile

Postprzez ARNWR 7 wrz 2010, o 21:46

Nie wiem, brakuje mi jeszcze przeglądu i licencji, już prawie koniec załatwiania ;-)
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Co i za ile

Postprzez jaggi 8 lut 2011, o 18:05

za wymianę springów z przodu zabuliłem 80zł.
springi używki z FLki Ravby -1L % ;-) (na dniach damy radę) :drunk: :lol:
wymiana uszczelki miski w C30SE -50zł :-D
uszczelka -130zeta z przesyłką
nie jest źle :mrgreen:
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3438
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: Co i za ile

Postprzez ARNWR 8 lut 2011, o 21:33

puku teraz już Ci mogę powiedzieć, że każdorazowy wyjazd do miasta przez stację kosztuje mnie 50pln, tzn wygląda to tak że najmniejsza ilość paliwa jaką zostawiam w baku to 10l. przed wyjazdem dolewam ok 10l. i fruwam dopóki mi nie zostanie 10, a ile zrobie kilometrów płatnych, tego nikt nie wie ;-) :-D
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Co i za ile

Postprzez jopstons 10 lut 2011, o 11:21

Też wrzucę dla porównania swoje ostatnie koszty jakie poniosłem.

Nagle przestał działać rozrusznik, dawał znaki, że żyje aczkolwiek nie był w stanie zakręcić.
Po wizycie w warsztacie i przy rozbiórce rozrusznika okazało się, że z jego wnętrza wyleciał normalnie czarny węgiel. Po prostu się częściowo spalił. Co było przyczyną ciężko wyjaśnić. Nadmienię tylko fakt, że byłem przy całej tej operacji więc widziałem na własne oczy to co było w środku mojego rozrusznika.

Auto było unieruchomione na dwa dni. Znalazłem na szrocie rozrusznik ponoć do mojej omegi. Jak przywiozłem wieczorem (bo cały dzień szukałem) to właściciel warsztatu był zadowolony, że w ogóle udało mi się znaleźć. Przywiozłem mu rozrusznik Boscha, za co mnie pochwalił. Na drugi dzień dzwoni do mnie, że rozrusznik, który mu przywiozłem nie pasuje, ponieważ bendiks w oryginale miał u mnie 9 zębów a w tym co przywiozłem miał chyba 12. Po za tym jak się okazało to ja miałem do tej pory rozrusznik Magneti Marelli. Zaczęliśmy myśleć co dalej. Znaleźliśmy firmę niedaleko, która zajmuje się regeneracją alternatorów, rozruszników i turbin. Zadzwoniłem tam i okazało się, że mają identyczny jak u mnie po regeneracji. Pojechałem i kupiłem a stary musiałem zdać, najważniejsze żeby korpus był cały powiedzieli. Rozrusznik, który kupiłem posiadał tylko jedną połowę korpusu starą wyczyszczoną a resztę części zupełnie nowych. Oddałem stary i wziąłem nowy, na który dali gwarancję 6 miesięcy.

Koszta:
- Regenerowany rozrusznik Magneti Marelli: 128 Euro (stary musiałem oddać)
- Wymiana klocków hamulcowych z przodu (firmy Road house) 27 Euro
- Zdjęcie starego i założenie nowego rozrusznika 60 Euro
- Wymiana klocków hamulcowych 15 Euro
- Wymiana 6-ściu wężyków od paliwa (tych gumowych "powrotnych" do baku) 10 Euro

Po wymianie rozrusznika jest ogromna różnica. Kiedy omegą zapalałem na starym rozruszniku to wszystko wydawało się być ok, nie zauważałem nic podejrzanego ale kiedy wymieniłem na nowy od razu co mnie bardzo zaskoczyło to to, że rozrusznik nawet po regeneracji kręci silnikiem o wiele, wiele szybciej, a silnik zapala tak szybko, że rozrusznik zakręci dosłownie w ułamku sekundy i silnik już pali. Czy to zimny czy ciepły zapala dosłownie w ułamku sekundy. Jestem ogromnie zadowolony.

Moja rada taka, że jak będziecie mieli rozrusznik do wymiany nawet się nie wahajcie i kupujcie nowy rozrusznik.
Tak na marginesie, rozruszniki Boscha różnią się od Magneti Marelli tym, że mają pod innym kątem dobudowaną taką małą kopułkę, która jest przymocowana z boku całego korpusu i nawet jeśli ilość zębów w bendiksie by pasowała to i tak nie można by było go zamocować.

Dodam, że mieszkam w Estonii i zastanawiałem się nad sprowadzeniem nowego rozrusznika za około 300 zł ale jeśli doliczyć koszta przesyłki to wyszłoby tyle samo a czekać mi się nie chciało.
Nowa miłość Omega BFL 2,5 TD.
Choć sentyment został do 3000 24V DUAL RAM SYSTEM.
jopstons
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 17:17
Lokalizacja: Tallinn
Twoja Omega: 2000r. 2,5 TD Kombi

Re: Co i za ile

Postprzez Brayan 10 lut 2011, o 12:33

jopstons napisał(a):- Wymiana klocków hamulcowych z przodu (firmy Road house) 27 Euro

zapłaciłeś za wymianę klocków z przodu 27 E ? Około 114 pln?
Ja za TRW musze zapłacić ok 140 pln i nawet u pana Kazia wymiana będzie kosztowała ze 30 pln :>
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6785
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Co i za ile

Postprzez jopstons 10 lut 2011, o 14:09

Brayan napisał(a):
jopstons napisał(a):- Wymiana klocków hamulcowych z przodu (firmy Road house) 27 Euro

zapłaciłeś za wymianę klocków z przodu 27 E ? Około 114 pln?
Ja za TRW musze zapłacić ok 140 pln i nawet u pana Kazia wymiana będzie kosztowała ze 30 pln :>



Za klocki zapłaciłem 27 euro, natomiast za wymianę (pracę) wziął 15 euro.
Nowa miłość Omega BFL 2,5 TD.
Choć sentyment został do 3000 24V DUAL RAM SYSTEM.
jopstons
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 17:17
Lokalizacja: Tallinn
Twoja Omega: 2000r. 2,5 TD Kombi

Re: Co i za ile

Postprzez Brayan 10 lut 2011, o 14:32

aaaaaaaaa no to już bardziej nasze ceny przypomina :d
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6785
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników