S Z P E R A . . .

Wszystko pobieżnie o Opel Omega, motoryzacji, spraw bieżących, zmian w przepisach dotyczących kierowców itp.

Postprzez SENATOR 13 lut 2009, o 08:12

nie do konca rozuiem o co pytasz ale
przelozenie to stosunek liczby zebow waka atakujacego do kola talerzowego.
Kolo talerzowe jest demontowalne wiec i wymienialne.
Ale to jest para zawsze wiec ze zmiana kola muisz zmienic i walek a to joz zaczynaja sie problemy typu napiecie lozyska itp.
My robimy tak ze przekladamy sam mechanizm szpery do pozadanego dyfra.Czyli zostawiamy lozyska kola talerze uszczelniacze
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Postprzez milou 14 lut 2009, o 16:35

Czaję.

To, że koła występują jako para, wydawało mi się nieuniknione...

Mam dyfer 3,45 (od Monzy GSE), który zamula, a zamierzam zastosować 3,70 (a ten nie występował ze szperą, (montowany przy dieslu Senatora A2)). A bez szpery to nie za bardzo widzę ruszanie...

Jako, że C30SE z Getragą w A3000 miał dyfer 3,70, więc wszystko by się zgadzao.
No bo dynamiki to jakoś nie odczuwam i mnie zaczyna już to wkurwiać.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Postprzez SENATOR 14 lut 2009, o 16:40

no to wsadz szpere w dyfra 3.7
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Postprzez milou 14 lut 2009, o 17:05

Tak jest.

(ps. lampy nadal leżą.... :-( )
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Postprzez SENATOR 14 lut 2009, o 17:13

joz zdazylem sobie zrobic w laminacie oraz kolesiowi z radomia. ;-)
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Postprzez k4414 16 lut 2009, o 02:25

milou napisał(a):zamierzam zastosować 3,70 (a ten nie występował ze szperą, (montowany przy dieslu Senatora A2)).

Występował.
Mam 3,70 i szperę. "Znalazłem" ją w budzie z 1986 roku, motor 3,0E.

P.S. Jak tam plastiki? Sprawdzałes?
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Postprzez milou 18 lut 2009, o 19:33

k4414 napisał(a):Mam 3,70 i szperę. "Znalazłem" ją w budzie z 1986 roku, motor 3,0E.
P.S. Jak tam plastiki? Sprawdzałes?


30E z ręczną, czy z automatem? Kierowałem się broszurką, a tu broszurka niepełna.

A plastiki to jednak nie. Sorry, że nie powiedziałem od razu. Przeryłem piwnicę i ni mo.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: S Z P E R A . . .

Postprzez aJamaY 18 lut 2009, o 20:38

Witam

A tak przy okazji zapytam, ma ktoś zaspawany most ? Jak się prowadzi Omege w codziennej eksploatacji w takiej konfiguracji ?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
aJamaY
 
Posty: 125
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 08:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Twoja Omega: 20NE CARAVAN 91' R.I.P 05.2014

Postprzez ARNWR 18 lut 2009, o 23:22

aJamaY napisał(a):ma ktoś zaspawany most

co masz na myśli ??? że zawsze tylne koła się obracają z tą samą prędkością???????????? :-o
TYLKO OMEGA KOMBI a w planach Alfa 159 2,4JTDm Q4
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1577
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Postprzez pheonix 19 lut 2009, o 07:32

aJamaY napisał(a):ma ktoś zaspawany most ?


taa szefer
Do jazdy na co dzien nie polecam. Chyba ze caly czas chcesz jechac bokiem :-|
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Re: S Z P E R A . . .

Postprzez milou 19 lut 2009, o 20:11

aJamaY napisał(a):Witam

A tak przy okazji zapytam, ma ktoś zaspawany most ? Jak się prowadzi Omege w codziennej eksploatacji w takiej konfiguracji ?
z oryginalną szperą to i bez spawania bywa śmiesznie...
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: S Z P E R A . . .

Postprzez aJamaY 19 lut 2009, o 20:25

milou napisał(a):
aJamaY napisał(a):Witam

A tak przy okazji zapytam, ma ktoś zaspawany most ? Jak się prowadzi Omege w codziennej eksploatacji w takiej konfiguracji ?
z oryginalną szperą to i bez spawania bywa śmiesznie...


No własnie, tak się zastanawiam jaki jest punkt krytyczne kiedy osie przestają się kręcić równocześnie ? Ktoś kiedyś pisał aby stanąć jednym kołem na asfalcie, drugim na trawie, jak obie osie zakręcą to znaczy że jest szpera. Czyli np: mając auto na lewarku, jedym tylnim kołem w powietrzu, są szanse że "zjedzie" z lewarka ?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
aJamaY
 
Posty: 125
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 08:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Twoja Omega: 20NE CARAVAN 91' R.I.P 05.2014

Postprzez pheonix 19 lut 2009, o 21:25

aJamaY napisał(a):Ktoś kiedyś pisał aby stanąć jednym kołem na asfalcie


takie cos :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=CNpKULwjQJc

aJamaY napisał(a): mając auto na lewarku, jedym tylnim kołem w powietrzu, są szanse że "zjedzie" z lewarka ?


ja sie nie znam ale nie sadze zeby tak bylo. Moglo by zjechac gdybys mnial moste zespawany a tak ze szpera jest jakis tam poslizg kole ktore ma lzej, znacznie mniejszy niz w dyfrze bez szpery alej jednak
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Postprzez aJamaY 19 lut 2009, o 22:03

pheonix napisał(a):
aJamaY napisał(a):Ktoś kiedyś pisał aby stanąć jednym kołem na asfalcie


takie cos :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=CNpKULwjQJc

aJamaY napisał(a): mając auto na lewarku, jedym tylnim kołem w powietrzu, są szanse że "zjedzie" z lewarka ?


ja sie nie znam ale nie sadze zeby tak bylo. Moglo by zjechac gdybys mnial moste zespawany a tak ze szpera jest jakis tam poslizg kole ktore ma lzej, znacznie mniejszy niz w dyfrze bez szpery alej jednak


hehe, dobre :rotfl: "...nie masz szpery..." :lol:

no wiadomo ze z zaspawanym mostem by zjechał na 100% :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
aJamaY
 
Posty: 125
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 08:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Twoja Omega: 20NE CARAVAN 91' R.I.P 05.2014

Postprzez pheonix 19 lut 2009, o 22:05

pozniej zczail ze glupio zrobil ze stal za samochodem bo mogl kamieniem dostac z pod kola :oops:
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron