S Z P E R A . . .

Wszystko pobieżnie o Opel Omega, motoryzacji, spraw bieżących, zmian w przepisach dotyczących kierowców itp.

S Z P E R A . . .

Postprzez milou 5 lip 2007, o 15:54

milou:
Panowie! Jeśli są, to i Panie!
Czy ktoś dysponuje wiedzą, w jakich modelach Opla z C30SE była montowana szpera? Czy tylko w Omegach 3000? A może też niekoniecznie? A Senatory? A C30SEI? C30SEJ? No rozkłada mnie ten temat kompletnie...

bc30se:
coś dla zaspokojenia twojej ciekawości wstępnie...

Obrazek

Obrazek

niedługo zamieszczę porządny artykuł o regeneracji szpery, co do tego w jakich autach były.

Wiem że były w każdych OMEGACH według katalogu opla nawet w 2.0, ale pewnie były na zamówienie jedynie przy niższych pojemnościach i pewnie mało to kto zamawiał. Wiem że też krążą opinie że każda 3000 miała szpere, ale nie potwierdza się to na złomach. Czasami 2.6 miały szperę, zwykłe 30se też...

Zaraz zeskanuje broszurki na temat wyposażenia dodatkowego omegi to może ktoś to z niemca przetłumaczy

milou:
Już czaję się na jaką Omegę z wspomnianym silnikiem od dawna, ale życzyłbym sobie aby miała szperę. Właściciele takiego auta :-o miny robią, co to szpera i w ogóle jak to. Podnosić tył, kręcić kołami? Szukać na zafajdanym moście wlewu i napisu ( o ile jest), że oil nur fur.... tratatatata. Fajnie, tylko jechać setki km dla rozczarowań już mnie nie bawi. A gdzie kanał, a gdzie podnośnik.... zima jest itd. wszystko kiszka...

pytania pomocnicze:
czy Omega A z C30NE miała inną wagę katalogowo od tej z C30SE?
Nie mam broszurków... Ile waży w kombiaq? Czy chłodnica oleum bezwarunkowo w każdej C30SE? O matko, mówiłem, że miliard pytań... Potrzebny mi jest wykres momentu dla fabrycznej C30SE.... Znienawidzicie mnie... Ale dzięki za wszystko.

bc30se:
Jeśli chodzi o to jak sprawdzić czy szpera jest w aucie to niestety tylko organoleptyczne. Czyli, podnosisz jedno koło tylne do góry i sprawdzasz czy próbując nim kręcić stawia opór. Ale nawet jeśli nie stawia to nie znaczy, ze auto nie ma szpery. Szpera może być ale rozwalona, wtedy dyfer się zachowuje tak jakby to był zwykły mechanizm różnicowy. Ale i to nie jest źle, bo zawsze można ją naprawić, ważna żeby była. Korek na wlewie to nie jest sposób, często się gubi i go po prostu nie ma. Najpewniejszym sposobem jest wyciągnięcie półosi i popatrzenie się w środek, jeśli w dyfrze ośki satelit mechanizmu różnicowego krzyżują się to znaczy że masz do czynienia z dyfrem ze szperą. Jeśli jest zaś jedna ośka to jest to zwykły mechanizm różnicowy.

Wydaje mi się że nawet rozwalona szpera pociągnie ze sobą dwa koła w tym samym kierunku jeśli uniósł byś dwie strony auta do góry. bez obciążenia nawet ta zrąbana powinna sobie poradzić. Teraz wyposażenie, zaraz się kogoś poprosi żeby z niemca przetłumaczył gdzie było to montowane jako wyposażenie na standardzie aut który były gotowe do wzięcia z salonu.


Wyposażenie na rok 1990

Obrazek
Obrazek

Wyposażenie na rok 1992

Obrazek
Obrazek
Obrazek

bc30se:
:?: wykres momentu dla fabrycznej C30SE:

Obrazek

:?: czy chłodnica oleum bezwarunkowo w każdej C30SE?

tak

:?: czy Omega A z C30NE miała inną wagę katalogowo od tej z C30SE?

Obrazek

bc30se
Nie kupuj omegi ze względu na szpere, daj se z tym siana, kup sobie auto które Ci się podoba i nie jest rozpierdzielone. A szpere to se kupisz zawsze

http://cgi.ebay.de/Sperrd...1QQcmdZViewItem

nawet żeby była droga, to i tak wolałbym sobie z kaprysu z niemiec szpere sprowadzić niż regenerować ogólnego trupa tylko dlatego że ma szpere.. która jest i tak popękana jak moja bo w Polsce się nie chciało oleju nalać takiego jak trzeba.

milou:
czy wychodząc z założenia, że 24 ventyle o niebo lepiej ciągną "z dołu" od 12 CIH bardzo się mijam z prawdą? To jest docelowe pytanie i nie śpię przez nie po nocach...

bc30se
chyba jednak 12v lepiej ciągną od dołu, 4 zawory na cylinder to zawsze chodzi na wysokich obrotach... taka już specyfika tych silników.

milou:
No więc chyba przyszła kryska na Matyska...
Czy w C30NE jest czujnik położenia wałka rozrządu?
I dla jasności: raz zamieniałem automata na ręczną i mi wystarczy.
A 11 kafli to konkretna cena. Nie mówię, że za drogo, ale dla mnie za dużo.

bc30se
nic zastanawiasz się nad rzeczami które są zbędne, po prostu kup auto w pięknym stanie, na full wypasie żeby nic Ci nie brakowało i się nie przejmuj jakimiś pierdołami wtryskami i innymi. Dla Ciebie się liczy wyposażenie i stan.

Też jestem za 24V, ale nie pogardziłbym 12V. Różnica niewielka

Jeśli masz na myśli tą omege http://moto.allegro.pl/it...ull_wypas_.html

to ciesz się że po nią nie pojechałeś, kolega stąd kulnął 600 km żeby zobaczyć.. złoma. Od razu Ci powiem, że za 3500 nie kupisz dobrego auta, wpieprzysz drugie tyle w ciągu roku a i tak nie dojdziesz do stanu i wyposażenia aut, które wstępnie teraz chodzą po 8/10 tys. Także.. nie oszczędzaj.
Ostatnio edytowano 5 lip 2007, o 17:12 przez milou, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Oleje do mostów z blokadą mechanizmu r.

Postprzez milou 2 sie 2007, o 16:58

MOTUL 90 PA SAE90

Olej do tylnych mostów

Z blokadą mechanizmu różnicowego

Pasi do szpery Oma A 3000?
Albo Monza GSE?


Jakieś inne możliwości?
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: S Z P E R A . . .

Postprzez bc30se 2 sie 2007, o 19:14

pasi, inna możliwość to oryginalny olej gm do mostów plus ze dwa dodatki do szpery tez oryginalne, motul to rozsądny wybór... dobra cena, duża ilość, na allegro nawet po 70 zł
bc30se
 

Postprzez Darex 6 paź 2008, o 20:10

ooo teraz już wiem co i jak... hehe poczytalem... i już wiem czemu "pewna osoba" tak bardzo chciała się zamienić na allegro... dać mi zwykły dyfer a wziąć ode mnie szpere... hehe chciał tylko fotke właśnie tych satelitek żeby się upewnić że zrobi bardzo opłacalną wymianę-dla niego heh... :evil: :-x
aha... mam omege 3.0 24V kombi i ma ona szpere i miałem drugą 3.0 24V kombi i też miała szpere... chyba dobrze trafiłem :spoko: :rotfl:
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez bc30se 6 paź 2008, o 21:34

hmmmm nie wykluczone że ta osoba to ja, jaki nick allegro do ciebie pisał?

a jeśli nawet to byłem ja, to widzisz.... nikt Ci nie broni się uczyć, gdybym był aż taki zły to takich info na forum by nie było
bc30se
 

Postprzez Darex 6 paź 2008, o 21:40

hehe to byłeś Tyy na pewno bo nick taki sam ;-) ale nie no spoko... w sumie też bym korzystał z czyjejś niewiedzy jakbym dobrze się znał... teraz już conieco wiem o tych szperach więc Twoje informacje mi się bardzo przydały...
jedna szpera sprawna a druga sobie czasami pyrka podczas skrętów na 1 biegu... nei wiem co tam uszkodzone.. zaniedługo może pogrzebie przy tym i zobacze... a jak nie ja to mój mechanik/..
w sumie dzięki temu forum wiele się nauczyłem :spoko:
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez bc30se 6 paź 2008, o 21:48

ja na allegro nie mam takiego samego nicka....

jedna szpera sprawna a druga sobie czasami pyrka podczas skrętów na 1 biegu... nei wiem co tam uszkodzone.. zaniedługo może pogrzebie przy tym i zobacze... a jak nie ja to mój


olej albo coś z płytkami...
bc30se
 

Postprzez Darex 7 paź 2008, o 12:55

olej to napewno bo jest wlane jakieś TEXACO niby specjalne do dyferencjałów wlane... nie pamiętam jakie to dokładnie było ale było gęste (tzn nie było gęstsze niż to co było wlane wcześniej) niebieskie i zapach smaru miało....

a co do tego allegro to nikc taki miał jak Ty... i wysłał mi lika do tego forum i napisał że jest jego administratorem:P hehehe
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez bc30se 7 paź 2008, o 14:40

nie chrzań, nie ma takiego nicka nawet na allegro
bc30se
 

Postprzez Darex 7 paź 2008, o 14:59

aaa soooryy.. nie patrzyłem tam gdzie trzeba.... pomyliło mi sie bo jak odczytywałem maila to na mailu miałeś bc30se hehe a użytkownik HUMBER1 to nie Ty/??:P hehe
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez bc30se 7 paź 2008, o 17:02

no to ja jestem tym naciągaczem... :-)
bc30se
 

Postprzez ŁYSY 7 paź 2008, o 18:18

BC... wstydz sie, ale nie tylko ty uprawiasz taki proceder :DD ale ja nie wpladlem w taki sposob :lol:
To punish and enslave...
Avatar użytkownika
ŁYSY
Administrator systemowy
 
Posty: 2254
Dołączył(a): 3 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Lublin

Postprzez zac 7 sty 2009, o 00:52

wracając do meritum to np. w mv6 powinna być szpera czy nie koniecznie ?
zac
 

Postprzez SENATOR 7 sty 2009, o 02:09

na 99%
NIEMA
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Postprzez milou 12 lut 2009, o 20:20

Czy budowa mostu wewnątrz wyklucza zmianę przełożenia jakie daje cały układ?
Pytam zanim rozbiorę, bo może się niepotrzebnie napocę....
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron