Dziwny kłopot z ASB AR25

Problemy dotyczące ASB w omedze, eksploatacja i czynności obsługowe

Dziwny kłopot z ASB AR25

Postprzez wystawka 24 cze 2015, o 10:55

Witam Szanownych Kolegów,
piszę bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem:

Mam problem ze skrzynią AR25.
Jadąc w korku zaświeciły się wszystkie diody przy lewarku"PRND321" i skrzynia tak jakby ślizga się na 1 i 2 biegu.
Rozebrałem selektor i okazało się, że przetarta jest jedna ścieżka więc na szybko ją naprawiłem lutując nową ścieżkę z kawałka ocynowanego przewodu. udało się naprawić selektor. świecą się już tylko diody przy wybranym biegu ale niestety skrzynia ślizga się nadal na 1 i 2 biegu. ślizganie mogę porównać do ślizgania się sprzęgła w manualnej skrzyni, czyli jak dam więcej gazu to szybciej zaczyna się ślizgać jeśli będę przyspieszał bardzo bardzo ale to naprawdę bardzo wolno to jakoś samochód rusza i jedzie czasem z małymi szarpnięciami ale jedzie i zmienia z 1 na 2 a potem z 2 na 3. Od 3 biegu już się nie ślizga i jedzie normalnie nawet jak dodam dużo gazu.
Jeśli za mocno przy gazuję w momencie ślizgania to skrzynia wchodzi w stan serwisowy i wyświetla komunikat na wyświetlaczu "automatik getribe" i rusza wtedy z 3 biegu już się nie ślizgając.
Pomyślałem, że to może moja naprawa selektora się nie udała więc kupiłem drugi używany.
Po wymianie na drugi selektor ślizganie na 1 i 2 biegu nie ustało więc podłączyłem pod op-com i wyszły takie błędy:
P0705- nieprawidłowe działanie obiegu prądowego czujnika zakresu automatycznej s.biegów - nie występuje
P0706- Obieg prądowy czujnika zakresu automatycznej s.biegów poza wymaganym zakresem -nie występuje
P0711- zakres obiegu prądowego czujnika temperatury płynu ASB - nie występuje
P0722- brak sygnału obiegu prądowego wyjścia czujnika prędkości- nie występuje

po wykasowaniu błędów nadal się ślizga ale tym razem po wejściu w tryb serwisowy i ponownym z czytaniu błędów pojawia się:
P0722- brak sygnału obiegu prądowego wyjścia czujnika prędkości- nie występuje
P0730- Nieprawidłowe położenie - sporadyczny.

Ciśnienie na pompie pokazuje na wolnych obrotach 3,2 bar podczas jazdy(próbie jazdy i tym ślizganiu) ciśnienie dochodzi do 8,4 bar a na luzie przy gazowaniu 10 bar.


Czy któryś Kolega miał już do czynienia z podobnymi objawami?
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam Michał
wystawka
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 paź 2010, o 15:52
Twoja Omega: 1999 2.0 16v combi

Powrót do Automatyczna skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników