zablokowana skrzynia automatyczna

Problemy dotyczące ASB w omedze, eksploatacja i czynności obsługowe

zablokowana skrzynia automatyczna

Postprzez makuka 12 cze 2015, o 00:43

Witam,
i proszę o pomoc bo sytuacja krytyczna. Teraz szczegóły: przyjechałem, stanąłem pod domem jak zawsze, hamulec, auto stoi i... okazało się, że nie mogę przesunąć wybieraka z D. Ani w jedną stronę, ani w drugą, tak jakby zapadka się zapadła na amen! Trochę się posiłowałem z lewarkiem, ale na tyle ostrożnie by jednak go nie wyłamać i w końcu wyłączyłem silnik. Po dłuuuższej manipulacji jakoś przeskoczył w końcu na N (na R już nie chciał), włączyłem silnik, włączyłem D, podjechałem jeszcze metr, stoję. Znowu nie dał się przestawić ani na N ani na 3. Zgasiłem silnik i kicha. Nie da się teraz nawet na N przestawić. Silnika już nie da się uruchomić, bo na "D" nie odpala. Pomocy! Pech polega na tym, że auto stanęło w bardzo niewygodnym miejscu, blokuje garaż więc nie mogę wyjechać drugim samochodem. Tragedia. Zresztą przejazd z tyłu też blokuje, nawet z lawetą będzie ciężko podejść. A jak to wtoczyć na lawetę jak stoi na D, przodem metr od garażu? Można pchać do tyłu?
Co mogło się stać? Czy da się coś z tym zrobić? Np. rozebrać od góry dźwignię? Oczywiście nie mam możliwości aby zajrzeć pod auto od spodu, bo kanał jest kilka metrów dalej, właśnie w tym zablokowanym garażu ;)
Nie wiem jak ten mechanizm jest skonstruowany, czy to w skrzyni coś się urwało? Czy tylko zapadka w lewarku? Czy jaki diabeł?
aha, ps. to jest 2.5V6 automat, kombi

ps.2, do administratora: coś nie-nie-ten-tego, więc jeśli ten post się powtarza to przepraszam i proszę o usunięcie
makuka
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 maja 2014, o 17:16
Twoja Omega: 2.5V6, 2.016V (kom'95, sed'97)

Re: zablokowana skrzynia automatyczna

Postprzez M4ndarkus 15 cze 2015, o 07:31

Rozbierz tunel przy skrzyni biegów i sprawdź, może jakiś przewód podszedł bądź coś Ci wpadło tam. Ja miałem kiedyś przypadek że nagle drążek zaczął mi latać jak w manualu na wszystkie strony i nie mogłem zmienić biegów, okazało się że puściły nity trzymające drążek wraz z osłoną? - nie wiem jak to nazwać, wystarczyło rozebrać tunel i zanitować od nowa to coś.
M4ndarkus
 
Posty: 52
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:39
Lokalizacja: Zamość
Twoja Omega: Senator B 1990 CD C30NE


Powrót do Automatyczna skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników