Przepływomierz OMEGA B 2,5 TD 1995r.

Tematy tylko i wyłącznie związane z silnikiem diesla, zasilanie paliwem itp.

Przepływomierz OMEGA B 2,5 TD 1995r.

Postprzez Berni19 3 sty 2008, o 02:00

Panowie gdzie znajde przepływomierz i wtyczkę do jego odłączenia w mojej omesii. Jaki też powienienem ewentualnie zakupić nowy aby pasowal do tego silnika, szukalem w roznych miejscach na forum ale nie znalazłem. Prosze o pomoc, jesli ktos ma to poprosze zdjecie gdzie jest uwidoczniony przeplywomierz w omedze z tym silnikiem.
Berni19

 

Postprzez bc30se 3 sty 2008, o 06:50

z tego co mi wiadomo to w tym roczniku nie ma, ale mogę się mylić...
bc30se

 

Postprzez Brayan 3 sty 2008, o 09:12

Tu bc30se, sie nie myli w 95 roku nie było przepływomierza. Był później od 1996r motowany w standardowym miejscu jak to przepływomierz.
25dt-silnik pbez przepływomierz
x25dt-silnik z przepływomierzem

Obrazek
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6617
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez Berni19 3 sty 2008, o 21:41

Hmm, Panowie to co moze byc przyczyna tego ze na biegu jalowym potrafi silnikiem bujac i 160km/h jest jakby odciecie gazu, samochod nie przyspiesza, do 100km/h rozpedza sie gdzies w 18s, co wydaje mi sie z lekka za duzo. Silnik jest mulowaty.

Panowie co wtedy steruje iloscia podawengo paliwa wedlug ilosci powietrza ktore dostaje sie do silnika??
Berni19

 

Postprzez bc30se 3 sty 2008, o 22:15

Berni19 napisał(a):Panowie co wtedy steruje iloscia podawengo paliwa wedlug ilosci powietrza ktore dostaje sie do silnika??


map sensor?
bc30se

 

Postprzez grzesiekwisnia 3 sty 2008, o 22:34

Berni19 napisał(a):Panowie to co moze byc przyczyna tego ze na biegu jalowym potrafi silnikiem bujac i 160km/h jest jakby odciecie gazu, samochod nie przyspiesza, do 100km/h rozpedza sie gdzies w 18s, co wydaje mi sie z lekka za duzo. Silnik jest mulowaty.


Pierwsza sprawa - odczytaj błędy..

Przyczyną tego stanu rzeczy może być padnięta turbina, ewentualnie uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania (najczęściej brudny wężyk do czujnika pod kolektorem), walnięty egr..

Nie ma co gdybać - najpierw błędy :)
grzesiekwisnia

 

Postprzez Berni19 3 sty 2008, o 23:52

sprawdzilem mam 12 czyli rozpoczecie stanu sprawdzania, 44 i 92 (nie mam tempomatu)
Berni19

 

Postprzez grzesiekwisnia 4 sty 2008, o 08:42

No to masz przyczynę - błąd 44 to "Ciśnienie doładowania za małe lub za duże"

Możliwe, że do wężyka pomiarowego ciśnienia doładowania dostał się jakiś syf i teraz Ci przekłamuje.

Wsadź łapę pod kolektor ssący - mniej więcej na środku będzie przyczepiony wężyk o średnicy ok 10mm.. Jest tylko jeden, więc nie sposób pomylić z żadnym innym..

Jak już wyczujesz go ręką idź jego tropem - prowadzi on do czujnika ciśnienia doładowania (który znajduje się pomiędzy akumulatorem a zbiorniczkiem płynu do wspomagania)..

Jak już namierzysz ten czujnik odczep od niego ten wężyk co idzie do kolektora i przedmuchaj (co sił w płucach ;) )...

Zamocuj go ponownie i.....testuj :)

Jak nie pomoże - turbina do wymiany.
grzesiekwisnia

 

Postprzez PWS 4 sty 2008, o 15:43

grzesiekwisnia napisał(a):No to masz przyczynę - błąd 44 to "Ciśnienie doładowania za małe lub za duże"

Możliwe, że do wężyka pomiarowego ciśnienia doładowania dostał się jakiś syf i teraz Ci przekłamuje.

Wsadź łapę pod kolektor ssący - mniej więcej na środku będzie przyczepiony wężyk o średnicy ok 10mm.. Jest tylko jeden, więc nie sposób pomylić z żadnym innym..

Jak już wyczujesz go ręką idź jego tropem - prowadzi on do czujnika ciśnienia doładowania (który znajduje się pomiędzy akumulatorem a zbiorniczkiem płynu do wspomagania)..

Jak już namierzysz ten czujnik odczep od niego ten wężyk co idzie do kolektora i przedmuchaj (co sił w płucach ;) )...

Zamocuj go ponownie i.....testuj :)

Jak nie pomoże - turbina do wymiany.


Mam taki sam problem, też 160 km/h, auto było mułowate na maxa, też był błąd 44, kupiłem nowy czujnik i jest duuuża poprawa. Ale tylko w przyspieszeniu. Wcześniej auto nie chciało sie wkręcić powyżej 3.5 tys. obr. Koszt czujnika ok. 200 zł. Ja mam chyba jeszcze źle ustawiona pompe wtryskową, musze ją poluzowac i na "fasolkach" przekręcić i znów mocno dokrecic i ma byc podobno dobrze. W moim przypadku mechanicy mówią, że:
1) Poszedł nastawnik
2) Nie jest ustawiona pompa wtryskowa, bo auto pali 5 litrów w trasie przy ok. 100 km/h ( po przekladce nie byla ustawiona, ustawiona była pod stary silnik :oops: )
3) Źle ustawiony rozrząd


Najpierw spróbuj podmienic choc na chwile ten czujnik, nie wiem dogadaj się z kimś ze szrotu i podmień na moment sprawdź czy jest poprawa.

PS. Turbo u mnie było sprawdzone, jeste sprawne


bc30se napisał(a):map sensor?
możesz coś więcej, mam jechac do mechanika i do wyregulowania pompa ??
PWS

 

Postprzez Brayan 4 sty 2008, o 16:09

PWS napisał(a):musze ją poluzowac i na "fasolkach" przekręcić i znów mocno dokrecic i ma byc podobno dobrze.

Śmiało, tak przynajmniej z pół obrotu....
Puknijcie wy sie wszyscy w głowe, skąd wy bierzecie te rady ???

Takie kręcenie pompą, bez pojęcia i bez aparatury to kompletnt bezsens. Trzeba ustwaić idealnie "początek tłoczenia pompy paliwa" a nie pokrecić na fasolkach.
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6617
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez PWS 4 sty 2008, o 16:13

Brayan napisał(a):skąd wy bierzecie te rady ???


Jakiś mechanior w Szczecinie, dokładnie w Policach i na forum ktoś już o tym pisał i u niego pomogło :-/


Czyli to jest źle ustawiona pompa ?? Bo znów słyszałem, że często są źle powtykane w pompie przewody cisnienia (ale tak czesto jest po regeneracji pompy) i tak sie dzieje :-/
PWS

 

Postprzez Berni19 4 sty 2008, o 18:41

Turbine mam sprawna na moje oko i sluch. Ladnie swiszcze przy wyzszych obrotach, a stalo sie tak wlasciwie z dnia na dzien. Co sie okazalo to ten wezyk od kolektora ssącego mialem calkowicie odlaczony :). Musial wypasc z pod kolektora, moze zachaczylem go przy sprawdzaniu stanu oleju. Wszystko przedmuchalem wyczyscilem styki czyjnika i teraz przetestuje, oczywiscie dam znac co i jak.
Berni19

 

Postprzez Berni19 5 sty 2008, o 00:11

Panowie i naprawa przyniosla skutek pozytywny.

Do setki 11s, dzisiaj po doczepieniu i przedmuchaniu wszystkich wezykow od czujnika podcisnienia. Dodatkowo na autostradzie 200km/h bez wiekszego problemu (mam szczescie mieszkac 5km od niej :) ).

:brawo: oklaski i podziekowania dla wszystkich, ktorzy odpisali na moj post, a glownie dla grzesiekwisnia gdyz to on najdokladniej ustalil moja usterke. Dla niego wielkie podziekowania i oby tak dalej :P

Tak wygladalo przyspieszenie z uszkodzonym czujniekiem, a wlasciwie z niepodlaczonym:



1

a tak po naprawie:


2

Dla ciekawskich dodam, ze w przyszlym tygodniu dojdzie 3 filmik, moja omesia bedzie z chipkiem od autoseby, ktos ciekawy bedzie mogl sobie dokladnie zobaczyc jak to wszystko wyglada w praniu.
Berni19

 

Postprzez grzesiekwisnia 5 sty 2008, o 12:10

No i super - kolejny zadowolony użytkownik 2,5TD :rotfl:

A jak byś chciał zobaczyć jak przyspiesza 2,5TD po chipie to mogę Ci podesłać filmik ;)
grzesiekwisnia

 

Postprzez PWS 5 sty 2008, o 12:44

Berni19 napisał(a):Tak wygladalo przyspieszenie z uszkodzonym czujniekiem, a wlasciwie z niepodlaczonym:



1


Miałem identycznie, teraz przyspiesza do 100 km/h dobrze tylko powyzej zaczyna mulić :/
PWS

 

Następna strona

Powrót do Dział DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników