Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Tematy tylko i wyłącznie związane z silnikiem diesla, zasilanie paliwem itp.

Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez gilerson125 7 wrz 2016, o 19:16

Witam wszystkich. Czytałem forum ale nie znalazłem takiego problemu jaki mnie dręczy. Jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Zacznijmy od tego ze autko miało zrobione w tamtym roku nowa pompa wtryskowa. W tym roku turbina po regeneracji od 330d nowe wtryskiwacze z większymi końcówkami. Nowy IC od audi. Zrobiona mapa itp. Oleje filtry wymieniane co 8-9 tyś kilometrów. Filtry paliwa raz w roku. Świece żarowe maja z 6msc. A wiec przejdźmy do sedna. Pacjent Omega B X25DT automat .Silnik do tej pory pracował idealnie. Odpalał czy ciepły czy zimny tak samo od strzała. A sprawa wygląda tak ze dziś rano jadąc do pracy rano było wszystko ok. W pracy tez zrobiłem z 60km było wszysko ok. Potem postal ok 4h odpalil normalnie. Ale po jakiś 500m jak zaczęła rosnac temperatura utko nagle zaczęło chodzić jakby na 3cylindry stracił kompletnie moc (brak błędów check ani inna kontrolka się nie zapaliła) silnik jak osiągną temperature pracy nie zmieniło się nic dalej chodzil tak samo. Strasznie telepie silnikiem. Omcie da się odpalić. Ale bardzo słabo wkręca się na obroty a z rury wydechowej leca kolory tęczy czyli biało niebiesko czarny dym jakby z ropa i olejem. Olej śmierdzi spalenizna. Dziwny zapach. Lekko ubywa płynu chłodniczego. Uprzedzając pytania IC jest w pełni szczelne. Minimalne ilości oleju sa w rurze od turbo. Naprawdę nie wiem co może być. Silnik nawet ciepły nie zmienił pracy i dalej nie pracował na wszystkie cylindry. Naprawdę potrzebuje pomocy. Moze mieć to związek z ciśnieniem doładowania i temperatura spalin. Mogły popękać tłoki i głowica ? Proszę wypowiedzcie się. Naprawdę nie wiem co to może być. Stopilo tloki ? Pomocy !!!! Myślę ze dobrze opisałem temat i obiawy.
gilerson125
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 18:34
Twoja Omega: 1999 2.5td Automat Sedan

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD Pomocy !!!!

Postprzez KAFARMAN 7 wrz 2016, o 20:13

w e60 330d podobne objawy (nie dokładnie takie same) były przy kompletnie zapchanej odmie
wszyscy stawiali na turbo a jednak
zamiast 1600pln 30 pln na wkład filtra

edit
przeczytałem jeszcze raz twój opis i to jednak malo prawdopodobne
hm
daj się przespać z tematem
może ktoś coś
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD Pomocy !!!!

Postprzez gilerson125 8 wrz 2016, o 06:13

No liczę na jakąś pomoc bo sam nie wiem. Dzis w planach zrzucenie głowicy i zobaczenie co się dzieje w silniku. Także czekam na jakieś sugestie.
gilerson125
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 18:34
Twoja Omega: 1999 2.5td Automat Sedan

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez ARNWR 8 wrz 2016, o 11:21

Ciekawe czy uszczelka cała.
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez gilerson125 8 wrz 2016, o 11:42

No wieczorem napisze bo niestety do 16 jestem w pracy i nie zdziałam nic. Także wieczorem jak bede cos wiedział odrazu napisze. Ale proszę jeszcze o jakieś sugestie. Co to może być. Autko ma 313 oryginalnego przebiegu. Sam nie wiem. Mogło wypalić tloki bądź popękała głowica z tlokami. Olej śmierdzi spalenizna i jakby ropa. Pomocy.
gilerson125
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 18:34
Twoja Omega: 1999 2.5td Automat Sedan

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez ARNWR 9 wrz 2016, o 14:16

W sumie, chciałbym żeby to była uszczelka, w razie gdyby Ci do głowy przyszło planować głowicę - ja piszę stanowczo NIE :!:
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez gilerson125 9 wrz 2016, o 21:00

No powiem szczerze jescze tam nie zaglądałem. Ale jak głowica będzie cala w co wątpię. Dlaczego jej nie planować. Wyjaśnisz mi to ?
gilerson125
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 18:34
Twoja Omega: 1999 2.5td Automat Sedan

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez JOFFA 9 wrz 2016, o 22:54

głowicę przy każdym demontażu trzeba liznąć
wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami
Avatar użytkownika
JOFFA
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 16:02
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: X20XEV 98r. TRUMNOWÓZ

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez KAFARMAN 10 wrz 2016, o 00:37

JOFFA napisał(a):głowicę przy każdym demontażu trzeba liznąć


masz na myśli ten silnik czy każdą ??
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez gilerson125 10 wrz 2016, o 07:05

No niby się planuje głowice przed nowa uszczelka.. Co ten silnik jest wyjątkiem od normy ? A powie mi ktoś jeszcze w jakiej kolejności odkręcać śruby w głowicy ?
gilerson125
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 18:34
Twoja Omega: 1999 2.5td Automat Sedan

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez ARNWR 11 wrz 2016, o 19:40

Chodzi Ci to w miarę cicho ?? To zostaw głowicę w spokoju, mi liznął i chuj strzelił cichą pracę tego motoru, klepał jak wściekły, w nocy po kryjomu nie podjechałem do kurwy. Po rozebraniu, się okazało że zawory jak jeden napierdalały o tłoki.
TYLKO OMEGA KOMBI
Avatar użytkownika
ARNWR
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 15:28
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: TOYOTA AVENSIS 2.0 4D4 kombi

Re: Nie chodzi na wszystkie cylindry 2.5 TD

Postprzez gilerson125 12 wrz 2016, o 07:03

No chodził cicho. Sprawa się rozwiązała po zdjęciu gory i dolotu zauważyłem w dolocie jakieś plastiki. Wyszło na to ze w 3 cylindry dostał się plastik i poblokowal zawory dlatego tak chodzil. I tu się rodzi moje 2 pytanie na które poproszę o normalna odpowiedz. Powiedzcie mi jak zdjąć głowice jak zdjąć łańcuch jak zablokować silnik żeby się tego pozbyć. Proszę no normlana odpowiedz. Z gory dzięki :)
gilerson125
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 18:34
Twoja Omega: 1999 2.5td Automat Sedan


Powrót do Dział DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników