Czy ktoś ma listę kodów błędów do 2.2 DTI ?.

Tematy tylko i wyłącznie związane z silnikiem diesla, zasilanie paliwem itp.

Re: Czy ktoś ma listę kodów błędów do 2.2 DTI ?.

Postprzez KAFARMAN 6 lip 2016, o 10:39

pompy w zbiorniku to u mnie raczej nie ma
sprawdzę jeszcze raz filtr paliwa może jakiś syf w zbiorniku był, jeśli tak to spuszczę ropę ze zbiornika i go przepłuczę ale na tym się moje pomysły kończą
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Czy ktoś ma listę kodów błędów do 2.2 DTI ?.

Postprzez KAFARMAN 11 lip 2016, o 12:40

zbiornik paliwa wypłukany dokładnie
tak jak mówiłem pompy w zbiorniku nie ma,
śitko lekko zabrudzone, wypłukałem
filtr ropy zmieniłem raz jeszcze bo był lekko brudny, co było dość dziwne bo zrobiłem na nim max 50 km
zalana nowa ropa i po rozgrzaniu i przejechaniu tylko kliku km to samo
check engine i brak mocy, gaśnięcie
na wolnych obrotach nie gasła i z lekkim gazem dało się wrócić do domu
na wolnych chodziła ok, a po przy gazowaniu zaczynała się dławić, dusić, jakby strzelać w wydechu gdzieś na początku.
jak "prycha" to kopci na czarno jakby przelewało ją ropą
błędy pokazała te same
P1220
P1345
po skasowaniu, trzeba było ją chwilę pogazować a raczej pokrztusić by wypluła znów P1220 (dwa razy to samo z wcześniejszym chwilowym checkiem)
za trzecim razem bez checka wypluło na kompie 1345
więcej nie miałem serca jej żyłować

grzes80808 napisał(a):Zwróć również uwagę na czujnik położenia wału

Wszystko wydaje się być ok
na kompie prędkość obrotowa silnika nie ginie a tak zdaje mi się objawia się usterka tego czujnika.

Prędkość obrotowa pompy jest równa połowie prędkości obrotowej silnika bez różnicy na to czy chodzi na wolnych czy dodam gazu.
więc i tu wszystko wskazuje że jest ok.

Teraz tak. Na lokalnym forum fr wyczytałem że goście robią różne zabiegi ratujące i nie którym się udaje
podobno przez zajebaną ropę coś się w pompie zawiesza
dają jakąś chemię do czyszczenia wtrysków albo mixol by lepiej nasmarował pompę.
brać takie pomysły do głowy czy to przysypywanie gówna piaskiem. Niby nie widać a dalej śmierdzi.
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Czy ktoś ma listę kodów błędów do 2.2 DTI ?.

Postprzez grzes80808 11 lip 2016, o 13:47

KAFARMAN napisał(a):podobno przez zajebaną ropę coś się w pompie zawiesza



zaciera się tłoczek dawki paliwa, ale to dzieje się przez lata nie z dnia na dzień i nie wywala cheka.

mi się tłoczek zaciera od kiedy mam dti i sam zrobiłem już 30k i nic się nie pogarsza.


teoretycznie skoro masz zbiornik dokładnie wyczyszczony to możesz wlać jakieś wynalazki, zasadniczo syfu ze zbiornika nie rozpuszczą więc pogorszyć się nie powinno. A może pomoże

coraz więcej zaczyna wskazywać na sterownik pompy, nastawnik kąta wtrysku.

dolot sprawdzałeś czy szczelny ??
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1649
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: Czy ktoś ma listę kodów błędów do 2.2 DTI ?.

Postprzez KAFARMAN 11 lip 2016, o 16:51

grzes80808 napisał(a):dolot sprawdzałeś czy szczelny ??


wzrokowo wydaje się być ok ale przyjrzę się sprawie dokładnie

od kilku lat leje co 4-ry zbiorniki coś takiego
Obrazek

Filtr ropy wymieniałem co max 5kkm
ale...
po tym jak zgasł mi ostatnio pierwszy raz i zmieniłem filtr, wpisując ten fakt w swój kapownik, uświadomiłem sobie że nie zmieniałem filtra od 9kkm
i to było dwa lata temu.
praktycznie tym klekotem nie jeżdżę
przez ostatnie 6 miesięcy jak zrobiłem nim 500km to max ale i w to wątpię
w takim tempie nie jestem w stanie w rok wyjeździć zbiornika a niby ropa może być przechowywana pół roku

zastanawiam się czy nie nie przeplukać tym układu na ostro
w taki sposób
https://www.youtube.com/watch?v=zcDsJKcaKuY
bo wciąż mam nadzieję , że to przez ropę lub jej jakość całe to zamieszanie
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Czy ktoś ma listę kodów błędów do 2.2 DTI ?.

Postprzez KAFARMAN 7 wrz 2016, o 20:40

Dolot szczelny
3 takie butelki poszły bezpośrednio ale powrotem poszły w zbiornik,
niby jedna jest na 70l a ja po wymyciu zbiornika specjalnie nie lałem więcej niż 10l

to jak poszły trzy butle z bańką 5l to i tak dobre stężenie, zamiast na 210l poszło na 15l
szkoda ,że nie pomogło
co silnik zgaśnie i ma problem z odpaleniem to czekam okolo 1h i znów palę, więc znów na tej mieszance czyszczącej chodzi.
po zastosowaniu środków wydawało mi się przez chwilę ,że potrzeba więcej czasu by zaczął gasnąć więc był lekki banan ale to bylo chyba chwilowe
od zimnego silnego (bez dotykania gazu i włączania dodatkowych obciążeń) gaśnie sam po nagrzaniu bez wywalania checu i błędów
lub jeśli cieply silnik zaczne gazować to gaśnie po wywaleniu P1220
czy zgaśnie po gazowaniu czy po samoczynnym nagrzaniu nie odpala wcale a po dłużej chwili kręcenia wypluwa P1345
Jeśli ktoś cokolwiek wie w tym temacie to chętnie podam również nie pasujące parametry z opcoma

generalnie naprawa sterownika to 300-500pln
demontaż i montaż dla mnie osiągalny
naprawa pompy to 2000-2500pln
demontaż i montaż pewnie możliwy ale wysoce problematyczny najbardziej za sprawą rozrządu na łańcuchu który trzeba rozpiąć, o blokadach nie wspomnę.
a zanim cokolwiek zacznę demontować i wysyłać do naprawy to wolałbym się upewnić ,że wysyłam element zepsuty. a nie jak przy sprawnej turbinie z innego auta wyslanej na sprawdziań czy wszystko ok usłyszeć ,że nie jest ok i 1700pln będzie kosztowała naprawa.
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Poprzednia strona

Powrót do Dział DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników