[B] Senator A2 zawiecha

Dział dla entuzjastów staroci ze stajni Opla

[B] Senator A2 zawiecha

Postprzez Hubert_Senator 11 lis 2009, o 20:52

Witam !
Czy ktoś może wie lub próbował takich kombinacji jak zmiana całej zawiechy tylnej od omegi A ? czy wogóle to jest wykonalne a jeśli tak to z jakimi przeróbkami itp. ponieważ do Senatora A2 nie do kupienia prawie są łożyska gumy wachaczy itp. jeśli ktoś wie od czego dobierać te elementy lub jak dużą trzeba zrobić przeróbkę to czekam na jakieś wiadomości i wskazówki z tym związane
Senator B C30NE 1988r


6 cylinder ist sehr GUT
3 liter ist SUPER
Avatar użytkownika
Hubert_Senator
 
Posty: 222
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Twoja Omega: Senator B C3.0NE

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez k4414 11 lis 2009, o 21:22

Mam sporo części do A2, jesli czegos szukasz, pisz PW.
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez milou 12 lis 2009, o 15:57

W A2 belka jest prosta, a w omedze A oprócz tego, że "wygięta do tyłu" to ma większy rozstaw śrub mocujących do nadwozia. Tyle co mogę pomóc.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez Wikier 12 lis 2009, o 21:57

To ja mam takie pytanko nawet dwa:
1. Czy sprezyny od omy A daja jakis widoczny efekt czy tylko sie nadaja
2. Czy da sie kupic lozyska na tyl bo w naszej dziurze mozna uslyszec tylko tyle ze kiedys byly i sztuka kosztowala 300pln

Narazie chyba pytan by bylo tyle....
OPEL POWER
Avatar użytkownika
Wikier
 
Posty: 72
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 93r

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez milou 13 lis 2009, o 20:16

No to prawda, że łożyska na tył nie tanie. A im dłużej, tym trudniej.
Co do sprężyn to jest od diabła wersji. Dla samego senka A2 chyba 4 rodzaje na tył.
Generalnie im mniej zwojów, powinna być twardsza. Ale to tylko taki zarys, bo grubości drutu i takie tam różne... Prosty i tani patent, może trochę druciarski, ale jednak, to takie antydobijaki gumowe jak do żuka - wkładasz między zwoje i nie dobija już tak bardzo. To takie na szybko. A tak kombinuj ze sprężynami. W omie też kombi inaczej, sedan, a siniki jeszcze - no do wyboru, do koloru.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez Wikier 13 lis 2009, o 21:58

Mi sie rozchodzi o to zeby senator wyzej stal. bo pakujesz komplet osob i jeszcze cos w bagaznik i juz jest muka siedzi calym profilem juz nie chodzi o dobijanie. a ja mam znowu taki kmin: bede spawal wachacze (wszystkim od seniora A2 i monzy znany myk) i lece se do tokarza i dotacza mi flansze wielkosci gum i grubosci ok 2-3 cm, podnosze te kolki co sprezyna ma sie na nich trzymac i mysle ze zawiecha pojdzie do gory do tego amorki koni od k4414 i mysle ze bedzie ok. wiec teraz negujcie lub wspierajcie (przerabiajcie) moj pomysl. sam nie dojde do niczego zebym niewiem co ale razem mozemy wiele. pozdrawiam wytrwalych. A Milou podpowiedz z kad skminic lozyska bo u nas cena to juz nie gra roli tylko z kad je kur.. wziasc
OPEL POWER
Avatar użytkownika
Wikier
 
Posty: 72
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 93r

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez bc30se 13 lis 2009, o 22:45

jakie masz różnice rozmiarów względem omegi B/A?
bc30se
 

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez k4414 14 lis 2009, o 13:05

Wikier napisał(a):Mi sie rozchodzi o to zeby senator wyzej stal. bo pakujesz komplet osob i jeszcze cos w bagaznik i juz jest muka siedzi calym profilem juz nie chodzi o dobijanie. a ja mam znowu taki kmin: bede spawal wachacze (wszystkim od seniora A2 i monzy znany myk) i lece se do tokarza i dotacza mi flansze wielkosci gum i grubosci ok 2-3 cm, podnosze te kolki co sprezyna ma sie na nich trzymac i mysle ze zawiecha pojdzie do gory do tego amorki koni od k4414 i mysle ze bedzie ok. wiec teraz negujcie lub wspierajcie (przerabiajcie) moj pomysl. sam nie dojde do niczego zebym niewiem co ale razem mozemy wiele. pozdrawiam wytrwalych. A Milou podpowiedz z kad skminic lozyska bo u nas cena to juz nie gra roli tylko z kad je kur.. wziasc


Odpuść sobie dorabianie tych flanszy po sprężyny. Jak już bardzo chcesz podnieść tył, to daj sprężyny do rozciągnięcia. Są firmy , które się tym zajmują; skarają, rozciągają, na koniec hartują sprężynę. Ewentualnie dobierz dłuższą sprężynę. Tyle, że jak dla mnie, to nie tędy droga, bo samochód będzie po takich zabiegach wyglądał z tyłu jak wóz drabiniasty.
Skoro piszesz, że dupa siada, dopiero jak zapakujesz do bagażnika siedem półtusz wieprzowych, to najprostszym rozwiązaniem jest dobranie twardszych sprężyn o - mniej więcej - tej samej wysokości. W Łodzi jeździły dwie monzy ze sprężynami od omegi A kombi (o ile dobrze pamiętam) z tyłu, plus sportowy amor i było ok.
Jeśli chcesz, mogę Ci też podać namiar na firmę, która produkuje sprężyny na zamówienie (zwykłe, niższe, twardsze, itp.). Trzeba im dostarczyć starą sprężynę, żeby wiedzieli jaki jest jej kształt, reszte parametrów dostosują na życzenie klienta, na podstawie swoich danych.
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez Wikier 14 lis 2009, o 18:57

W pewnym sensie masz racje. Nie chodzi mi jednak o to zeby senator przeszedl wiejski tuning w stylu poloneza zeby dupa byla wystrzelona w powietrze i dopiero zeszla do normalnego poziomu jak sie nawali w niego 10 worow zboza na rynek:). U mnie jest ta przypadlosc ze przod stoi wyzej od tylu (opony chowaja sie w nadkola) i to mi sie nie podoba, chcialbym podniesc go do gory o doslownie kilka cm. Z biegiem czasu sprezyny pewnie troche osiadly w koncu przez 25 lat maja na sobie staly ciezar plus to co nawalisz. Myslalem wlasnie o sprezynach od omy A i amorach od Ciebie. Jak mozesz to daj namiar na ta firme zadzwonie tam i dopytam sie co i jak, chodzi mi tez o to zebym nie zaplacil za to niewiadomo ile bo sa wazniejsze rzeczy do zrobienia w moim senatorze. Poprostu chce cos z tym zrobic przy okazji spawania wachaczy. Najgorszym problemem teraz pozostaja te nieszczesne lozyska

P.S.
Bc nie mam pojecia jakie sa roznice miedzy oma A/B. A jak pytasz o roznice miedzy senatorA2/omegaA to jest to do zmierzenia. Zlukam u siebie, wpadnie Hubert senatorem polukam u niego i wiadomo ale watpie zeby caly zawias przeszedl bo to juz jest inna bajka i ja raczej nie mam co do tego zludzen a Hubert dalej cos kombinuje..
OPEL POWER
Avatar użytkownika
Wikier
 
Posty: 72
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 93r

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez bc30se 14 lis 2009, o 21:24

musisz znaleźć łożysko o podobnej wysokości, ale troche mniejsze na średnicy... Zatulejujesz u siebie wahacz oraz piastę.
bc30se
 

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez milou 15 lis 2009, o 02:12

1. Jeśli idzie o dojścia do łożysk, sprawdzę, czy są aktualne i dopiero dam konkrety.
2. Za boga niemego nie dawaj podwyższeń pod sprężynę. Ja jeżdżę na sprężynach (tył) od Omy A kombi (wersji nie znam) i przy nieco oporniejszych amorach już mi dupą trzęsie. Kwestię prześwitu przy załadowaniu gabloty rozwiązałem tymi gumowymi akcjami (nie wiem, czy to akurat pasuje, ale coś w tym stylu: http://www.allegro.pl/item805067347_naj ... mocja.html)
3. Twardsza sprężyna daje radę.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez Wikier 15 lis 2009, o 12:24

No to chyba po problemie. Wiem juz co i jak ze sprezynami i amorami. Jak milou nie znajdzie lozysk to idze wsio do tulejowania. W sumie to jeszcze w lublinie nie bylem w Passerotti tam dostalem np uszczelniacz do ASB a u nas twierdzili ze nie ma szans nawet sprowadzic. To dzieki wszystkim za pomoc, czekam na odpowiedz od milou co do lozysk. Niestety nie wstawie "pomogl" bo nie ja zakladalem tematu. Moze pozniej wrzuce mala recenzje ze spawania zawiasu...
OPEL POWER
Avatar użytkownika
Wikier
 
Posty: 72
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 93r

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez milou 15 lis 2009, o 15:29

Wikier napisał(a):Moze pozniej wrzuce mala recenzje ze spawania zawiasu...
Z zawiasem jest kłopot. Nawet jak pospawasz i pomalujesz jakoś rozsądnie, to za jebane pół roku rudy wyłazi jakby nigdy nic. Spawając wypalasz to i owo, nie widać tego, a potem w tych miejscach zaczyna się wszystko od początku. Ja chciałem swoje wahacze piaskować po spawaniu, ale jest "silentblok", i łożysko i w ogóle pod górkę, więc zrezygnowałem. :-| Generalnie jak już te wahacze wyjmujesz i robisz z nimi takie cuda, to potraktuj malarykę jak świętość, bo za pół roku będziesz miał ochotę umrzeć, widząc rudą mordę w 192 miejscach...
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez Wikier 15 lis 2009, o 15:39

Ja tez zastanawialem sie nad piaskowaniem ale doszedlem do tego samego. Musze spawac, sam sie dziwie ze sprezyna jeszcze siedzi. mam jeszcze drugi kpl wachaczy zobacze ktore lepsze i do dziela. tak naprawde to na rudego nie ma lekarstwa u nas rudy byl jest i zawsze bedzie co bys nie zrobil. Milou gdzie zaopatrujesz sie w gumy do zawiechy? Nigdzie nie moge kupic gum na drazek reakcyjny ;/ . A łaczniki stabilizatora to padaka calkiem, zrobie kilkanascie tys i znowu stuka. Chyba zrobie prosta przerobke: stabilizator od rekorda i laczniki rekordowskie. Jak mialem rekorda to nigdy tego nie wymienialem bo nie bylo potrzeby. Caly ten stabilizator zawijam od Huberta do tego kupuje
http://allegro.pl/item810750030_lacznik_stabilizatora_opel_commodore_senator_a.html
no i po problemie. A nawet jak gumki sie wyklepia to szt kosztuje w granicach 2 zeta czyli 32pln i masz obie strony a nie plac 120 za szmelc
OPEL POWER
Avatar użytkownika
Wikier
 
Posty: 72
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 93r

Re: [B] Senator A2 zawiecha

Postprzez badzan89 26 lut 2013, o 17:52

ja tam znalazłem wszystkie części do zawiechy do A2 ;)
badzan89
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 17:19
Twoja Omega: Opel Senator A2 1984r. C30 E

Następna strona

Powrót do Monza, Senator A, Rekord, Kadett

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników