MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Dział dla entuzjastów staroci ze stajni Opla

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez SENATOR 30 kwi 2012, o 22:41

i ktos przeciagnol i konstrukcja(ze sie tak wyraze) jest do dupy Bo normalnie taka ilosc miesa i gwintu nawet w aluminium trzyma sie porzadnie i zerwac to przez dokrecanie nie jest tak latwo( nie niemozliwe)
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Szkopek 1 maja 2012, o 20:25

SENATOR napisał(a):i ktos przeciagnol i konstrukcja(ze sie tak wyraze) jest do dupy Bo normalnie taka ilosc miesa i gwintu nawet w aluminium trzyma sie porzadnie i zerwac to przez dokrecanie nie jest tak latwo( nie niemozliwe)



Nawet nie wspominam kwesti ze to dziala w temperaturce, mam nadzieje ze u mnie ten gwincik zostanie na swoim miejscu i czy przy dokrecaniu nie pusci. W tym miejscu i w paru innych (cieknacy olej z pomiedzy glowicy i bloku z kanalu olejowego) panowie z OPLA sie nie popisali
Avatar użytkownika
Szkopek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 22:49
Twoja Omega: omega 3000, commodore c 30se

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez SENATOR 6 maja 2012, o 20:19

a tu jest na to myk.
bo pierwsza srube ktora dokrecasz jest wlasnie ta od oleju i po skonczonej sekwencji dokrecania glowicy nalerzy ta srube ponownie dociagnac o kolejne 10 st
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Div 4 lip 2012, o 14:47

Tera ja odgrzebię kotleta!

Co do zerwanego gwintu w aluminium, można wstawić zawsze tuleje na gorąco. Zawsze będzie działać.

A co do cieknięcia między blokiem a głowicą, ja jednak mam naturę trochę mocniej dociągać głowice niż nakazuje książka, do tego najczęściej używam kleju na upg.... Tak, dla świętego spokoju.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 21 lip 2012, o 09:12

Na początek parę fotek z piaskowania i malowania alternatora
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i potem przyszedł czas na silnik i skrzynie biegów, najpierw czyszczenie i parę ładnych godzin na szczotce, wiertarce i paru jeszcze innych wynalazkach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i juz odnowione
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
w miedzy czasie dokończyłem miske olejową tzn komory antyprzelewowe oraz poszła rurka z bagnetu , miska pojechała do powtórnego spawania tym razem tigiem gdzie sprawdzili tez szczelnosc spawów jakimiś białym i różowym sprayem , i tu podziekowania dla Dedana za ogarniecie tematy , chodz przyznam szczerze że troszke sie zwichrowała i jak nie bedzie ciekło to bedzie cud , no i potem standard piaskowanie malowanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i jak już było fajnie tzn silnik sobie przerzuciłem na bok i zabierałem sie do przykrecenia miski i po raz ostatni przymierzeniu czy czasem wał korbowy nie koliduje ze smokiem bo przypominam że podobnie jak miska u mnie to jest wszystko odwrócone o 180 stopni i blachami które wspawałem do miski, kręce wałem jeden drugi trzeci obrót wszystko git , ale potem jakos próbuje jeszcze raz i ni h...., sorry za słownictwo ale myślałem że mnie rozpie....
kombinacje co sie stało , rozpiołem rozrzad tzn posciagałem łancuch i dalej wał wykonywał jakieć 90%obrotu i dalej nie szło w żadna strone , myślałem że może cos wpadło do cylindra ale tak wszystkiego pilnowałem że to nie mogło byc możliwe wszystko było pozatykane ale uruchomiłem odkurzacz z długą rurką i nic dalej wał nie robił pełnego obrotu , potem juz mnie naszły mysli że sie zawór upierniczył i sobie grzecznie leży na tłoku , wkurwi.... na maxxxa miałem do wyboru
1.odstawiac ten silnik na bok i zabrac sie za drugi albo
2. rozkrecac głowice w tym
wybór padł na opcje numer 2 poszukałem uszczelki pod głowice i i po sciagnieciu głowice zalaniu jej moim oczom ukazał sie taki widok
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
to co blokowało wał do wykonania pełnego obrotu okazało sie nic innego jak nagar i cały syf który był w cylindrach i komorach spalania który sie spiętrzył w jednym miejscu po przerzucenie silnika na bok ogólnie z 5mm syfu , tłoki w tulejach latały jak kryka w kiblu ( po polskiemu to jak kij w wiadrze ) poszły do wyjecia , ale jak sie okazało problemem nie były wyrobione tuleje , tylko wyeksploatowane pierscienie (jak można to tak nazwac ) za mało sprężyste po zmierzeniu przerwy na zamku na pierscieniu olejowym założonym w cylindrze luz powinien sie mieścic w granicach 0.2-0.4 mm podczas gdy moje miały 0.6 w porywach 0.7 , majac komplet pierscieni przyszykowany na pierwszy silnik , pomyslałem że włoże nówke sztuke dla porównania i rzeczywiście nówka dała wynik równe 0.4 mm co swidczy o troszke wyrobionych już cylindrach ale mieścimy sie w granicy wiec długo sie nie zastanawiałem tłoki do Akry ( panowie ten płyn czyni cuda bez szorowania po dniu moczenia tłoki czysciutkie ) no i dokupiłem troszke materiałow (uszczelki, nowe łancuchy rozrzadu , olej do skrzyni orginał z GM olej do dyferencjału Motul Pa 90 (dedykowany do szpery ) , swiece , 4 simeringi, krótki pasek klinowy 900 mm masa uszczelniejaca z GM filtry płyn ham. łożysko oporowe) popychacze przeszły małe spa wymoczone opróżnione ze starego oleju , powypinałem zaworki i tu uwaga dla potomnych trzeba troszke uważać żeby nie zrobic jakiś dziwnych zadziorów na głowicy bo potem to tylko pilniczek i delikatnie wyszlifowac , no i głowica poszła do planowania zostały wymienione uszczelniacze , na prowadnicach nie było luzu no i dotarcie zaworów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po założeniu nowych pierscionków tłoki siedza super tzn, nie ma już tego wyczuwalnego luzu ,założyłem nową uszczelke po głowice , troche mnie martwia te wżery na bloku ale za zrobienie płaczczyzny w 6 cylindrowym bloku życzą sobie kosmos , wierze że bedzie dobrze , założyłem ponownie rozrzad który w tym silniku to już robie poraz xxx poskrecałem cała reszte , i przykreciłem miske i wszystko sie kreci i chodzi tak jak powinno
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nastepnie zabrałem sie za wzmocnienie otwórów w przedniej belce + skrócenie kielichów standard piaskowanie i malowanie wraz z maglownicą
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Potem troszke szeroko pojętej "kosmetyki "
i para ładnych godzin oklejania , czyszczenia i lakierowonia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i potem to juz dalsz częśc składania, coś nie co trzeba jeszcze dopracować , a efekt ogólny .... to już pozostawiam wam do oceny .
W tym miejscu należa sie znów podziekowania dla Brayana ,Senatora i bc30se za wyrozumiałosc i odbieranie moich telefonów No i dla Madmaxa za cierpliwe znoszenie moich zachcianek piaskarsko-lakierniczych
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez KAFARMAN 21 lip 2012, o 10:06

Jak ja bym chciał nauczyć się tak rozebrać silnik by później umieć go złożyć tak, aby działał :lol:

Mnie się efekt końcowy podoba
:respect:
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5341
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Div 21 lip 2012, o 12:59

Pierścienie to norma w SE, są super szczelne, ale mają tą wadę że się skutecznie wycierają. Nie jesteś w temacie sam :)
Nagar - masakra. Chora ilość tego nagaru.

A silniczek niczego sobie odpicowany :D
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez neket 21 lip 2012, o 15:11

zeby mi sie tak chcialo chocby z 5 procentach
milo ze jeszcze ktos ma czas i checi

pelen podziw :prosze:
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2010
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 23 lip 2012, o 15:00

KAFARMAN napisał(a):później umieć go złożyć tak, aby działał :lol:


ja też bym tak chciał , pozostaje tylko sie modlić żeby to zagadało i jeździło bezawaryjnie
NO i dzieki chłopaki , ciesze sie że wam sie podoba
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez dedan2412 23 lip 2012, o 15:32

diobol napisał(a): ciesze sie że wam sie podoba

a przestań,malowany złom,gdzie nie rzucisz okiem spawane,jakieś kombinacje i odchodzenie od stylowej manty.Zamiast kupić nowe auto to pudrujesz jakiegoś oplowego parcha. :lol:


















Też taki pudrowy cukierek poproszę. :oops:
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 984
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 14 sie 2012, o 12:52

dedan2412 napisał(a):Też taki pudrowy cukierek poproszę. :oops:

trzeba było nie sprzedawać bo kojarze że chyba miałeś albo tylko mi sie wydaje

Dzieki Panowie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na tym ostatnim zdjeciu to wyglada jak armata gotowa do wystrzalu :lol:
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez jaggi 14 sie 2012, o 17:29

normalnie czysta pornografia :roll:

szacun diobol
:prosze:
kawał dobrej roboty :spoko:
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3464
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Ludacris 14 sie 2012, o 19:40

:-o
Jest grubo
Avatar użytkownika
Ludacris
 
Posty: 140
Dołączył(a): 7 kwi 2009, o 19:18
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Vento 1.9D

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Div 14 sie 2012, o 20:34

Ja cie nie piermandolę. Masz zboczenie na punkcie lakierów na wszystkich elementach :P

Jest zajebiście.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Ludacris 14 sie 2012, o 22:24

Takie zboczenie i ja chciałbym mieć :lol:
Avatar użytkownika
Ludacris
 
Posty: 140
Dołączył(a): 7 kwi 2009, o 19:18
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Vento 1.9D

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Monza, Senator A, Rekord, Kadett

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników