MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Dział dla entuzjastów staroci ze stajni Opla

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez dev 10 mar 2012, o 13:34

z zewnętrznej strony malujesz cienką warstwę mieszanką wapna w wodą a od środka wlewasz naftę i sprawdzasz czy przesiąka
Avatar użytkownika
dev
 
Posty: 521
Dołączył(a): 22 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Tjörn
Twoja Omega: u25td

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 26 kwi 2012, o 12:14

Zaj...ne głowice aluminiowe, człowiek chce poprawic troche gwintu tzn

podgwintować głebiej i wyciaga gwintownik razem z gwintem by to wyj...ło
Obrazek
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez neket 26 kwi 2012, o 12:44

ano niestety znam to z autopsji :/
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2011
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez omkaMV6 26 kwi 2012, o 15:01

a nie był wcześniej ten gwint robiony metoda recoil? jeżeli tak to tylko nową sprężynkę i będzie ok, a jak nie bylo robione to bedziesz musiał zrobić.tu masz tani zestaw do naprawy http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 41724.html
Avatar użytkownika
omkaMV6
 
Posty: 416
Dołączył(a): 2 sie 2007, o 20:04
Lokalizacja: Mońki (Podlaskie)
Twoja Omega: X30XE 95r. Kombi

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 26 kwi 2012, o 15:32

narazie zamówiłem to
http://allegro.pl/tulejki-zerwany-nowy- ... 05261.html
bo nawet 200 zł to dla mnie teraz dużo
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez omkaMV6 27 kwi 2012, o 11:35

jak chcesz to ci sprężynkę mogę wysłać ale nie wiem czy dostaniesz odpowiedni gwintownik. mi sie wydaje że na te sprężynki to jakoś pewniej. po tej tulejce strasznie duzy otwór sie robi.
Avatar użytkownika
omkaMV6
 
Posty: 416
Dołączył(a): 2 sie 2007, o 20:04
Lokalizacja: Mońki (Podlaskie)
Twoja Omega: X30XE 95r. Kombi

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Brayan 27 kwi 2012, o 14:37

Bo gwintować alu to trzeba umić.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6802
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Div 27 kwi 2012, o 18:35

Piwo w umieniu pomaga ;)
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez cocolino 28 kwi 2012, o 19:56

Div napisał(a):Piwo w umieniu pomaga ;)


A mnie po dziesiątym włącza się nieśmiertelność :lol:
Avatar użytkownika
cocolino
 
Posty: 335
Dołączył(a): 27 wrz 2009, o 08:35
Lokalizacja: Stolica Pyrlandii
Twoja Omega: 2.0 kombi 96r

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Maro 28 kwi 2012, o 21:19

Po 10-tym to ja już pół parcha rozpierdalam w drobny mak :lol:
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 30 kwi 2012, o 09:35

Brayan napisał(a):Bo gwintować alu to trzeba umić.

To słuchamy , i teraz mówie całkiem poważnie , bo może mi sie tylko wydaje że umiem , a w sumie napewno jest wiecej takich jak ja i komus taka wiedza może sie przydać
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Brayan 30 kwi 2012, o 16:01

Uważasz że tak da się na forum?
Dla mnie to jest dziwne że stało sie takie coś jak tobie. Albo wczesniej gwint był uszkodzony/przeciągnięty albo wyciełeś go żle zaczynając, używając nie tego gwintownika i/lub nie smarując podczas gwintowania.
To się tak nie da po forach takich rzeczy nauczyć.
Gwintowac to nie znaczy wj..ać gwintownik w otwór i pokręcić.
Gdyby gwint był dobry a ty byś trafił w zwoje tym samym rozmiarem/skokiem i najważniejsze jeśli nie dojechałes do końca otworu podpierając gwintownik i dalej ciągnąc gwint to nie mogło by sie nic takiego zdarzyć. No i trzeba zadbać żeby się alu nie kleiło do gwintownika. Kiedyś sie denaturatu użuwało a dziś są odpowiednie spreje.
Temat róznosci gwintowników od materiału gwintowanego pomijam bo nie kazdego stać żeby to wszytko mieć.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6802
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 30 kwi 2012, o 20:02

tulejki które zapodałem w linku doszły , lecz skusilem sie na tego typu sprężynki
http://allegro.pl/sprezynki-zerwany-spr ... 05524.html

Brayan napisał(a):Uważasz że tak da się na forum?

chodziło mi raczej o techniczne sprawy , bo ostatnio kwestie techniczne na tym forum zakonczyły sie na ledach , kto kogo by ruchał i tłumików "pasujących" do 3.0 ;)
Wiem że tylko praktyka pozwala sie czegoś nauczyć , ale o aspektach typu np. jakie wiertło dobrac do danego gwintownika możemy pogadać , ja tam sie nie znam za bardzo i jak czegos nie wiem to nie ściemniam tylko pytam poprostu , mimo że połowie forum może takie pytania wydawać śmieszne, a 3/4 w życiu może nie gwintowała :-) , ale np. do tych sprężynek reperacyjnych jest specjalny gwintownik M9.4x1.25 który udało mi sie kupic w dojść okazyjnej cenie 40 zł ktos może powiedziec że to naciaganie klienta i że wziołbym gwintownik M10x1.25 (potrójny ) i zrobił pierwszym biegiem i tez by było git , nic bardziej mylnego miałem pożyczony taki i sprezynka wkreca sie wtedy bez żadnych oporów a tak nie powinno byc , juz nie wspominajac o śrubie która lata jak kryka w kiblu .
Jaka metoda doboru wiertła jest prawidlowa , bo ja znam dwie
1. od srednicy gwintownika odejmujemy jego skok czyli 9.4-1.25 daje nam wiertło o nominale 8,2
2. (sposób fachowców starej daty ) średnice gwintownika mnożymy przez 0.8 czyli 9.4x0.8 co daje wiertło 7,5
dość duza różnica ,który sposób dobry , a może oba są do dupy ??
co do tego
Brayan napisał(a):Gdyby gwint był dobry a ty byś trafił w zwoje tym samym rozmiarem/skokiem i najważniejsze jeśli nie dojechałes do końca otworu podpierając gwintownik i dalej ciągnąc gwint to nie mogło by sie nic takiego zdarzyć


też myślałem że poprostu dojechałem za głeboko i go zerwałem ,ale w drugim otworze którego nawet nie ruszałem pierwszy zwój już lekko odstawał , i normalnie wąskimi szczypcami wyciągnołem dwa zwoje na dzien dobry , wiec to jest jakieś newralgiczny punkt tego silnika , albo ktos wczesniej za bardzo to dokręcił.
Brayan napisał(a):No i trzeba zadbać żeby się alu nie kleiło do gwintownika. Kiedyś sie denaturatu używało a dziś są odpowiednie spreje.

to przyznaje do niedawna nie wiedzialem , lecz ktos mnie uświadomi pare dni temu , a myślałem że mnie wkreca :) lecz rzeczywiście potwierdzam dżin na kościach (denaturat) zmniejsza siągliwosc aluminium i wtedy gwintownik normalnie go tnie.
O takiego typu informacje mi chodzilo
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez SENATOR 30 kwi 2012, o 20:42

wycodzacy gwint malego napinacza to standardowy problem
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Brayan 30 kwi 2012, o 20:57

SENATOR napisał(a):wycodzacy gwint malego napinacza to standardowy problem

Znaczy sam wychodzi ...no nie ktoś go przeciągł
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6802
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Monza, Senator A, Rekord, Kadett

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników