MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Dział dla entuzjastów staroci ze stajni Opla

MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 6 sie 2009, o 11:21

No to teraz może ja się pochwale , co prawda nie ma za bardzo czym bo niewiele tego jak na razie tz. mało konkretów , ale jak wszyscy to wszyscy .
Zawsze chciałem mies jakiś oryginalny stary model samochodu , nie koniecznie Mantę ale szczęście a może raczej pech ze któregoś pięknego wieczoru kumpel mi mówi stoi manta tu i tu i już w połowie ja rozkradli .... zderzak i przedni pas był w kabinie troszkę przy silniku brakowało i akumulatora nie było po krótkich pertraktacjach manta była moja za całe 700 zł to był impuls nawet się nie zastanawiałem w jakim jest stanie czy jeździ itp itd. to było w lipcu 2007 no i tak się zaczeła moja przygoda z starym opelkiem .Jest to rocznik 1982 r silnik 2.0 jest tam tez gaz ,ponieważ mój garaż był zbyt mały na dwa auta kumpel zaoferował się ze pożyczy mi swój garaż na jakiś czas i tam tez ja wstawiłem bo inaczej by ja rozkradli do końca i tu podziękowania dla Michała
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
cel był jasny i klarowny od początku, nie dla mnie dążenie do oryginału , miał tam wylądować mocny silnik i ma wyglądać w miarę możliwości jak manta,
w czasie jak balbina stała u kumpla ja zaczołem studiować forum uprzykrzać życie paru osoba także z forum w celach naukowych i tu podziękowania za cierpliwość do mnie i poświęcony czas , a osób nie będę wymieniał ważne ze oni wiedza o kogo chodzi
Widząc jak jedziecie po świeżych napaleńcach z cyklu "swap do manty B " " turbo " wolałem siedzieć cicho i zbierać wiedzę i troszkę gratów Smile nie mając jeszcze silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
rozglądałem się też za przednim pasem ale uświadomiony, przez kumpla Grzesia co posiadam zrezygnowałem z poszukiwań dzięki stary
przedni pas Steppan
Obrazek
niestety tylko laminat ale jest , i będzie się dobrze komponował z reszta
Obrazek
Obrazek
troszkę to odlży przód , może nie wiele ale zawsze , maska a właściwie tylko jej górne poszycie ma być zapinane na czterech spinkach , i niestety jest z wlotem na środku , a może i stety i nie będzie źle wyglądać ;-)
Jak już załatwiłem większy garaż niestety bez kanału to mania została przewieziona w miejsce docelowe , oczywiście nie rezygnując z poprzedniego garażu, co okazało się dobrym posunięciem ponieważ znalazł się tez dawca organów mianowicie Opel omega A kombi w manualu silnik 3.0 24V za jedyne 1200 zł , tak wiec mania stała grzecznie w jednym garażu a w drugim (monster garage ) zaczeła się rozbiórka i wydobywanie tego co najlepsze bo czas naglił
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
po sprzedaniu tego co zostało oraz złomu z omegi wyszło na to ze silnik, skrzynie, wał , chłodnica, i cała reszta osprzętu na swapa wyszła mnie za zero zł tylko
robotę którą wsadziłem w rozbiórke :-D
jak już silnik stał na palecie ( a ciężki ten kloc ) , to znów mnie korciło i mimo ze z mechaniki jestem kiepski rozkręciłem go w drobny mak :-D
Obrazek
no i zaczoł się remoncik i tu na pewno wielu z was powie ze jestem głupi żeby tyle kasy ładować w silnik , jak można kupić cały drugi za mniejsza kasę no ale cóż ja jestem inny ;-) tak wiec dół pojechał do http://www.autoszlif.pl gdzie wykonano i otrzymałem :
polerowanie cylindrów i nominalne pierścienie ( co mnie ucieszyło )
szlifowanie wału i na korbach i na podporach głównych + panewki
planowanie płaszczyzny bloku
docieranie (owalizacja) korbowodów
Obrazek
i po szlifie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a głowica pojechała do http://www.polok.pl po weryfikacji i sprawdzeniu szczelności się zesrało :-( , głowica okazała się szczelna ale miała pęknięcia po wycenie 1900 netto :-o grzecznie podziękowałem i odebrałem nie zrobioną
Obrazek
Po poszukiwaniu zdrowej głowicy ( nie popękanej ) a nie jest to prosta sprawa podobna lubiały one pękać , znalazła się głowa w Łodzi tu podziękowanie dla Maćka i Tomka , bogatszy o doświadczenia i poinformowany przez znajomego ze firma POLOK nie jest tania , zawiozłem druga głowice do firmy http://www.autotechn.pl dzięki Klari za poradę :-) po wizycie otrzymałem coś takiego :-D
Obrazek
Obrazek
zakres prac wykonanych :
weryfikacja i próba szczelności
planowanie
szlifowanie zaworów
dotarcie zaworów
frezowanie gniazd
pasowanie wałków x2
wymiana uszczelniaczy
montaż części
w miedzy czasie były jakieś lekkie prace kosmetyczne, czyszczenie rozrusznika, alternatora , przepustnicy itp.
Obrazek
Obrazek
Tak wiec silnik był by gotowy , jeśli można tak powiedzieć bo dalej jest w tajlach ,plan jest taki żeby go wpakować maksymalnie do tyłu w stronę kabiny nawet za cenę rezygnacji z ogrzewania w mancie bo i tak będzie użytkowana w ciplutkie dni , a najlepsze jest to ze manta dalej nie została dokładniej oblukana Smile ja się do wszystkiego zabieram od dupy strony ;P , silnik zrobiłem nie wiedząc nawet czy buda będzie w stanie go przyjać , no i w końcu zaczoł się koszmar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
delikatnie mówiąc byłem lekko podłamany co powie mój znajomy blacharz , lecz przyjechali po oglądali , pokiwali głowa i powiedzieli "da się uratować " ja jestem troszkę bardziej sceptycznie nastawiony , no ale cóż zobaczymy co jeszcze wyjdzie po piaskowaniu , w najgorszym wypadku pieniądze które będą na blacharkę pójdą na zdrowszą budę.
Ogólnie będę celował w coś takiego
Obrazek
ale z moja maską i zwykłym szerokim zderzakiem
To by było na tyle wszelkie sugestie , porady i słowa krytyki mile widziane , postaram się na bieżąco informować o nowościach , bo cos się znów ruszyło w temacie :)
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Makaveli 6 sie 2009, o 22:35

chyba najdluzszy post jaki widzialem;d
ale pogratulowac zapalu i sukcesow w warsztacie!
imformuj co nowego w projekcie ;-)
.LUBLIN.
..::..::..::..::..::..::..
Avatar użytkownika
Makaveli
 
Posty: 410
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 17:11
Lokalizacja: Lublin
Twoja Omega: Omega B sedan 95r. 2.0 16V

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 7 sie 2009, o 07:59

Makaveli napisał(a):chyba najdluzszy post jaki widzialem;d

a juz myslałem ze nikt nawet tego nie obejrzał :-|
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez pheonix 7 sie 2009, o 12:04

Wszyscy ogladaja ale co ja mam pisac ja se na gg wymieniamy poglady :mrgreen:

Powoli i do przodu :spoko:
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 7 sie 2009, o 12:31

pheonix napisał(a): ale co ja mam pisac

no nie wiem może " no nareszcie burak sie pokazał z tym swoim złomem " :-P
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez pheonix 8 sie 2009, o 11:25

hehe i tak szybko wruciles to na forum :D
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez Brayan 10 sie 2009, o 07:34

No faktycznie cisza ......
Nic tak nikt nie napisze ciekawego? :-? Umiera to forum
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 10 sie 2009, o 11:13

Brayan napisał(a): Umiera to forum

EEE no co ty tu zawsze ktoś kogoś zje...e :lol:
postepy w pracy :DD widać że ktoś już kiedyś próbował coś rzeźbić
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez bc30se 11 sie 2009, o 08:35

jeśli twoja będzie wyglądać tak jak ta żółta to w pip
bc30se
 

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 11 sie 2009, o 11:33

bc30se napisał(a):jeśli twoja będzie wyglądać tak jak ta żółta to w pip

chodziło że bedzie z takim pasem przednim i może zderzakiem jak sie uda , napewno takiego aerografa nie walne na masce jesli ci o to chodzi
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 12 sie 2009, o 12:42

lekki postęp w pracach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez milou 14 sie 2009, o 19:42

Człowieku....
Nie wiem, od czego zacząć....
Nie żałuj pieniędzy na wydech. Jeśli mogę zasugerować.
Uważaj na miskę olejową - nisko wychodzi i potem jest płacz.
Pomyśl nad regeneracją pompy oleju, bo niestety klawiatura lubi klekotać nawet na 15W40. I wkurwia toto. I koniecznie chłodnica oleju.
Nie zapomnij za chuja o rozpórce kielichów przód.
Sprawdź czy łożysko wewnątrz wału korbowego od strony skrzyni zapodaje, jak należy.
Pedalioza z hydrauliką od sprzęgła potrafi się uprzykrzać.
Koniecznie pomyśl o osłonach termicznych nad wydechem. Szczególnie przy skrzyni. Całe ciepło z rur na postoju zapierdala przez mieszek na wajsze od biegów...
Bez szpery w moście będziesz płakał - o to też zadbaj. Przełożenie 3,45 jest mulaste, 3,70 już jeździ.
I co Ci będę jeszcze marudził.....
Mam nadzieje, że chociaż jedno Ci się przyda z ww.

A bez ZAJEBISTYCH hebli nie wyjeżdżaj z garażu. ;-)

Ogólnie wypas.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez bc30se 17 sie 2009, o 09:43

to wszystko co tam pospwałeś to masz rudzielca za 1,5 roku z powrotem, a po 3 latach dziury..
bc30se
 

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez milou 17 sie 2009, o 10:23

bc30se napisał(a):to wszystko co tam pospwałeś to masz rudzielca za 1,5 roku z powrotem, a po 3 latach dziury..
no toś Chłopaka pocieszył...
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: MANTA B "STEPPAN" by Dioboł

Postprzez diobol 17 sie 2009, o 13:38

milou napisał(a):Pomyśl nad regeneracją pompy oleju, bo niestety klawiatura lubi klekotać nawet na 15W40. I wkurwia toto. I koniecznie chłodnica oleju...Bez szpery w moście będziesz płakał - o to też zadbaj. Przełożenie 3,45 jest mulaste, 3,70 już jeździ.

OKi cos juz mi sie obiło o uszy na ten temat , zwróce na to uwage bo szkoda by było remontu silniczka ;) chłodnica oleju bedzie z omegi, szpera podobnie oczywiscie bez przeróbek sie nie obejdzie
milou napisał(a):Mam nadzieje, że chociaż jedno Ci się przyda z ww.

napewno bo chociaż o wydechu myślałem to o osłonach juz nie za bardzo
milou napisał(a):A bez ZAJEBISTYCH hebli nie wyjeżdżaj z garażu

zaciski (również na tył bo z bębnów rezygnuje ) były pokazane wczesniej , moze sie nie wyswietliły a to reszta do nich

Obrazek
Obrazek
oczywiscie zasiski beda po piaskowaniu i wymianie wszystkich gumek , i w zwiazku z tym pytanie do tych bardziej znajacych sie w temacie :
1. mam oddać zacisk do piaskowania i malowania ( nie jestem pewien czy nie proszkowo to bedzie robione ) w taki stanie jak jest tz, z wciśnietym tłoczkiem , i starymi gumami po których raczej nic nie zostanie po wygrzaniu farby w piecu czyli raczej odpada .
2 czy wyciagnac tłoczki i gumki dokładnie obkleić i wtedy piaskowac majac nadzieje ze nie zostanie uszkodzona powierzchnia po której wędruje tłoczek
jesli opcja nr 2, to czy trzeba na cos szczególnego zwrócic uwage przy rozbieraniu zasisków ?? nie robiłem tego jeszcze wiec pytam i prosze o porade

bc30se napisał(a):to wszystko co tam pospwałeś to masz rudzielca za 1,5 roku z powrotem, a po 3 latach dziury..

narazie robota nie jest skończona , pozatym przed malowaniem moze uzbiera sie troche kasy na powtórne opiaskowanie, zobaczy sie ,czas pokarze
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Następna strona

Powrót do Monza, Senator A, Rekord, Kadett

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników