Rekord 3.0 24v By Div

Dział dla entuzjastów staroci ze stajni Opla

Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Div 16 mar 2009, o 12:03

Przygoda z tym samochodem zaczyna się gdy....... moja omega A (2.0) postanowiła lzakończyć swoje życie w momencie gdzie miałem do niej wszystko aby zrobić w niej środek z senatora B irmschera (Misza zapewne tego senatora zna ;) ) z planem wrzucenia 3.0 pod maskę... gdy podłoga uznała że nie będzie "robić" postanowiłem że trzeba to wszystko sprzedać i stworzyć coś nowego... w planie miałem monzę, senatora A2 (jakiego kiedyś miałem) albo rekorda E1... jaki kiedyś był w rodzinie. Przypadkiem trafiłem na ogłoszenie z Łodzi o błękitnym rekordzie E1 2.0 z gazem. Niewiele myśląc zadzwoniłem aby dowiedzieć się więcej. niecałe 2dni później pojechałem do Łodzi z zamiarem kupna samochodu "od starszego Pana". Gdy dojechaliśmy na miejsce moim oczom ukazał się pięknie zachowany rekord, troche sam nie wierzyłem w jego stan, dobrą godzinę oglądałem jego stan blacharski, mniejszą uwagę zwracając na resztę szczegółów typu silnik a co dopiero mówić o środku...;) nawet zachaczyliśmy o stację diagnostyczną aby sprawdzić podwozie... i ku mojemu zdziwieniu samochód nie był przegnity. Z zadowoleniem podpisałem umowę i stałem się szczęśliwym posiadaczem rekorda E1... dobre 20minut po zakupie zorientowałem się że mam z przodu elektryczne szyby ;) i w środku nic nie jest przetarte i zniszczone. radość pełną gębą a godzine później po tankowaniu PB że moge wymienić przewody paliwowe (człowiek jedzie na gazie a paliwo spada :P stawiałem na przewody i się nie myliłem) :) Dobra.. rozpisałem się...



W moim planie był swap na 2.4 z omegi. Cóż, dowiadując się o części, wynikło że można by wsadzić 3.0 24v... bez większego problemu.

Znów niewiele myśląc postanowiłem przygotować samochód (i siebie ;) ) pod c30se no, 30se bo C tutaj nie ma prawa bytu..., szybko postanowiłem wdrożyć plan w życie.

Trochę fotek z tego co z nim robiłem.

Wyglądał rzecz jasna seryjnie gdy do mnie trafił.. pomijając gaz...

A potem doszły felgi... :
Obrazek
Obrazek

jeszcze jakieś tam zdjęcia z lata:
Obrazek
Obrazek

I kilka zdjęć z zabezpieczania i wygłuszania drzwi i wymiany sprężyn na takie co wytrzymają ciężar 3.0:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i Reksio trafił do Dziupli ;) na operację wymiany serduszka :devil:

Tutaj przed bramą... to były ostatnie kilometry 2.0i a dokładniej licznik zatrzymał się na przebiegu 3400km od wyzerowania licznika...
Obrazek

A tutaj reksio bez maski... ostatnie chwile 2.0, odkręcony, odłączony....
Obrazek

Dziura.... ojoj.....
Obrazek
Obrazek

Stare 2.0 obok 3.0 :) (Łatwiej było przenieść 2.0 ze skrzynią niż samo 3.0)
Obrazek

A tutaj powstało pytanie czy na pewno...
Obrazek
To tutaj wejdzie.... bo oparło się o podszybie i o pas przedni :lol:

Ale MY zdolne dzieci, ze szczęściem siedzącym nam na ramieniu:
Obrazek
Wsadziliśmy 3.0 na swoje miejsce! tak, siedzi już na łapach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I tak bujałem się kolejne ze dwa miesiące ze wszystkim.... gdy zaczeła się elektryka silnika...
Wiązka - automat, przerabiamy na manuala :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Conieco wydarte z wiązki :) zwie się automat. zbędna masa ;)
Obrazek
Obrazek

Potem... był na stole aparat zapłonowy.... z ustawianiem zapłonu ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jednak moje szczęście nie trwało długo, pomimo zrobienia nowej instalacji elektrycznej w samochodzie, nie zagadał... Diagnoza? silnik nie trzyma ciśnień. Kupno ciśnieniomierza i... dno od 6 do 8bar na cyl. Cóż, został rozłożony, będzie pacjent do zabaw ;) W między czasie trafił się silnik z gwarancją i sprwadzonymi już ciśnieniami na 13 (zimny).

Gdzieś w między czasie robienia elektryki... dziwne zdjęcia...
Obrazek

I Robienie wydechu, cóż, siedząc teraz i pisząc tego posta czekam na końcowy tłumik...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i nowy silnik trafił na swoje miejsce!
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cóż, teraz zostaje mi podpięcie i odpalenie, poskręcanie wszystkiego do kupy i wyjazd :)
A tak na prawde, jeszcze musze wał skracać :)

PS: Dla tych co myślą że swap trwał 2tyg, to już trwa z 6mc.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Brayan 16 mar 2009, o 15:43

No fajnie...
A nie lepiej w dziale " Moja omega"?
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6785
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez k4414 16 mar 2009, o 17:05

Zdjęcia niewyraźne ale wszystko wskazuje na to, że czeka Cie jeszcze niespodzianka z alternatorem...
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez SENATOR 16 mar 2009, o 17:29

czeka czeka w dodatku z jego przelozeniem na lewa stona .
NIemcy to przerobili i nawet schemat blachy dali dla potomnych
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez pheonix 16 mar 2009, o 20:59

Div napisał(a):
PS: Dla tych co myślą że swap trwał 2tyg, to już trwa z 6mc.


Opierdalasz sie :lol:

:spoko:
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez milou 17 mar 2009, o 12:01

Jeśli puściłeś wydech jedną rurą mniejszą niż 55mm to .... :-?
Ja miałem puszczone 60tką, która wymagała wymiany.... PAN powiedział, że to nie robi różnicy i, że zrobi w 55, a będzie taniej... Efekt: MASAKRA. To tak przy okazji wydechu...
Plan ambitny i już w końcowej fazie, zatem moje uznanie za cierpliwość. 8-)
PS. Uważaj na miskę olejową... :-)
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Dafit 17 mar 2009, o 18:13

szacunek z mojej strony.mi się maży WARSZAWE przerobić ale narazie długie plany.może się kiedyś uda :-D
Dafit
 

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez k4414 17 mar 2009, o 18:43

Na OHF jest info o pojedynczym wydechu, jaka srednica rury i jaka pojemnosc tlumikow.
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Div 17 mar 2009, o 20:52

milou napisał(a):Jeśli puściłeś wydech jedną rurą mniejszą niż 55mm to .... :-?
Ja miałem puszczone 60tką, która wymagała wymiany.... PAN powiedział, że to nie robi różnicy i, że zrobi w 55, a będzie taniej... Efekt: MASAKRA. To tak przy okazji wydechu...
Plan ambitny i już w końcowej fazie, zatem moje uznanie za cierpliwość. 8-)
PS. Uważaj na miskę olejową... :-)


1. wydech 60tka z nierdzewki, robiona przez człowieka co się zna ;) nie Pana miecia. Do tego ciągle jestem przy tym samochodzie więc każdy krok znam i wiem jak co jest zrobione :)
2. Wydech hm, tutaj nie ma środkowych, sorry wszystkim co uważają że to zabija, ale słyszałem jak chodzi przelot, dobry przelot z końcowym i obok taki z katem, środkowym, końcowym.... WYBIERAM przelot.

Miska... hyhy :) prawda, czeka mnie przerabianie jej na płaską ;/
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez diobol 18 mar 2009, o 12:15

jak mozna to poprosze o jakas fotorelacje z przerabiania miski , mi tez sie przyda bądź jakieś linki gdzie coś podobnego mozna zobaczyc , lub prosze szanowne grono o jakies podpowiedzi
P.S. Jakieś komory antyprzelewowe masz w planach ??
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Brayan 18 mar 2009, o 12:22

Ilku wymyślił nie głupi sposób na skócenie przy jednoczesym zachowaniu pojemnosci
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=198229&c=33&f=9&start=0
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6785
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez diobol 18 mar 2009, o 13:44

Brayan napisał(a):Ilku wymyślił nie głupi sposób na skócenie przy jednoczesym zachowaniu pojemnosci
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=198229&c=33&f=9&start=0

Tak to widzielem tylko nie wiem jak u reszty bandy i u Div ale chyba podobnie jak u mnie w Mancie trzeba obrócic miske o 180 stopni tak jak widac to tu w dziale Motor , kto mi podpowie jaka miske tam zastosowano , badz jakieś propozycje jaka by można wykozystac na taki manewr
Dział "motor"
http://www.limo24v.de/index/index-umbau.htm
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Div 18 mar 2009, o 14:05

Zamierzam zrobić to samo co Ilku, czyli miska od diesla 2.3 Ponieważ mam na tyle miejsca, a dwa wszystko mam na seryjnych łapach. Jedynym zgrzytem był stabilizator, jaki otrzymał podkładki i już wszystko gra.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez milou 21 mar 2009, o 12:18

k4414 napisał(a):Na OHF jest info o pojedynczym wydechu, jaka srednica rury i jaka pojemnosc tlumikow.
... wybacz niezorientowanie, ale nie umiem znaleźć tych informacji. A, nie ukrywam, bardzo by mi się przydały. Mam tak zwalony temat wydechu, że płacz i żal... Ryk i krzyk, a zero jazdy. Podziękował.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Re: Rekord 3.0 24v By Div

Postprzez Div 17 kwi 2009, o 13:44

Cóż... ja mam jakieś problemy ale z sobą i ilością tego co chce zrobić, ponieważ pojawiły się rude problemy, w fazie jeszcze wstępnej, tak więc... nie robie silnika, tylko rozkładam przód co by to wszystko zabezpieczyć :smutny: :smutny: poza tym, chłodnica mnie czeka nówka... zapewne od jakiegoś diesla. Mam kandydatów, jutro pomierzę który wejdzie idealnie.

Wydech wstępnie zawieszony:
Obrazek

A tutaj poczynania dnia dzisiejszego...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poza tym czeka szpera, wał, digital : P

Się nie obijam... specjalnie... ;)

Dziś, rozebraliśmy błotniki, ogólnie przód. Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, nie był nigdy spawany, wszystko jak z fabryki wyjechało, niestety znalazło się 5dziur do zaspawania. Po świętach zapewne będzie zrobione. A pod maską zagości czarny kolor - Czemu czarny? bo tak mi się podoba.

A tu dawka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cóż.... lepsze zdjęcia z piwnicy T&T jutro, jak będę miał normalny aparat ;)

A tak po prawdzie, to momentami sam sobie się dziwie....

Next fotostory:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tia....
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Następna strona

Powrót do Monza, Senator A, Rekord, Kadett

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników