problemy z ogrzewaniem

Tu zadajesz pytania oraz udzielasz rad dotyczących wentylacji kabiny, tapicerki i wnętrza, jego demontażu oraz pielęgnacji

problemy z ogrzewaniem

Postprzez czeczeniec 13 lis 2007, o 17:15

Witam nie dawno kupilem opla omege 2.0 16v z lpg. mam nastepujacy problem grzanie w samochodzie nei dziala praktycznie wcale czasami troche powieje ciepla. czy moze to byc spowodowane nie napelniona klimatyzacja?
ubywa mi takze powoli plyn chlodzacy czym to moze byc spowodowane? nieszczelna uszczelka pod glowica?
dzieki za pomoc
pozdrawiam
czeczeniec
 

Postprzez CODY 13 lis 2007, o 20:40

Kilmatyzacja jest do schładzania powitrza a do ogrzewania temperatura silnika . A jak z temperaturą silnika ? Co do ubytków to mam taki oto sposób . Ja miałem w kadecie sinik zalany petrygo i gdy poszła mi uszczelka pod głowicą to zapach spalin był słodkawy ( kadet też był zagazowany ) to jedno a drugie sprawdz pozim oleju w silniku jeśli płyn i dzie do oleju to na bagnecie zobaczysz wypazny nadstan oleju no i kolor oleju nie będzie taki jak dawniej .
Avatar użytkownika
CODY
 
Posty: 380
Dołączył(a): 30 sie 2007, o 15:21
Lokalizacja: BARTOSZYCE
Twoja Omega: SEDAN 97 2.5DT AUTOMAT

Postprzez jack 13 lis 2007, o 20:53

sprawdź, czy działa prawidłowo zawór nagrzewnicy, on może też przeciekać
jack
 

Postprzez ŁYSY 13 lis 2007, o 21:20

i sprawdz przewody podcisnieniowe byc moze wlasnie z zaworu nagrzewnicy sie wypial.
Avatar użytkownika
ŁYSY
Administrator systemowy
 
Posty: 2254
Dołączył(a): 3 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Lublin

Postprzez czeczeniec 17 lis 2007, o 15:26

Na szczescie usterka nie byla grozna udalo mi sie ja naprawic wlasnorecznie. panowie ktorzy zakladali gaz w samochodzie zagieli jeden przewod i plyn mial za duzy opor zeby dostac sie do nagrzewnicy ale juz jest wszystko ok minute po zapaleniu samochodu leci cieple powietrze:)
dzieki za pomoc
pozdrawiam
czeczeniec
 

Postprzez turboman 10 gru 2007, o 13:23

dołącze sie to tematu

( klimatronik)
ostatnio blokuje mi sie w pozycji tylko szyba ( nie moge przelączyć) i nie chce mocno grzac dochodzi do tego niska temp silnika ( za cholere nie chce przejc powyzej 90, nawet jak je katuje), auto postoji dluzszy czas i znowu wszystko dziala, mam tak po wymianie oswietlenia, macie pomysl co sie dzieje ( kolega mowil ze wlacza sie tryb serwisowy klimatronika) acha jeszcze jedno, czasem slysze takie pstrykniecia jak by cos sie nie moglo przelaczyc w nawiewie
najciekawsze jest to ze szybko sie nagrzewa do temp 80-85 i tak zostaje(przy tym trybie klimatyzacji)
mieliscie takie objawy z klimatronikiem?
nie mam zadnych wyciekow plynu chlodzacego
tak jak pisalem minela noc i wszystko dziala, qrwa ten opel jest .... :beer:
turboman
 

Postprzez roobo 11 gru 2007, o 22:43

turboman napisał(a):dołącze sie to tematu

( klimatronik)
ostatnio blokuje mi sie w pozycji tylko szyba ( nie moge przelączyć) i nie chce mocno grzac dochodzi do tego niska temp silnika ( za cholere nie chce przejc powyzej 90, nawet jak je katuje), auto postoji dluzszy czas i znowu wszystko dziala, mam tak po wymianie oswietlenia, macie pomysl co sie dzieje ( kolega mowil ze wlacza sie tryb serwisowy klimatronika) acha jeszcze jedno, czasem slysze takie pstrykniecia jak by cos sie nie moglo przelaczyc w nawiewie
najciekawsze jest to ze szybko sie nagrzewa do temp 80-85 i tak zostaje(przy tym trybie klimatyzacji)
mieliscie takie objawy z klimatronikiem?
nie mam zadnych wyciekow plynu chlodzacego
tak jak pisalem minela noc i wszystko dziala, qrwa ten opel jest .... :beer:


Zaraz po kupnie rajhu też miałem podobnie. Lekarstwo: Wyciągnąć panel z klimatronikiem, Odpiąć z tyłu wtyczkę od sterowania (taka żółta z zabezpieczeniem wielopinowa) i wsadzić ja jeszcze raz dobrze dociskając a potem reset ( auto + off przez 3 sek. ). U mnie pomogło odrazu. Wszystko gra i buczy i można jeździć "na koszule" :spoko:
P.S.
u mnie tez "szkop" próbował wymienic zarówke w podswietleniu i potem mu tak padło.....
roobo
 

Postprzez zlotko5 13 gru 2007, o 16:51

Witam
Ostatnio zaopserwowałem u mnie że gdy ogrzewanie mam na max to podczas jazdy leci ciepłe powietrze a jak się zatrzymam np na światłach to zaczyna leciec chłodniejsze co to może byc ?????
Płynu do chłodnicy jest ok.
:farmer:
I został się tylko jeden Opel :-)
I znowu tylko Opel :-(
Avatar użytkownika
zlotko5
 
Posty: 178
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: Była 1995 3.0 MV6 GAZ KOMBI

Postprzez turboman 13 gru 2007, o 17:10

roobo, dzieki narazie jest oki , zrobilem jak pisales ale bez rozbierania , burczalo ,brzeczalo i sie naprawilo hehehe
zlotko5, czas zmienic auto :) ( moze pompa wspomagania obiegu wody)
turboman
 

Postprzez ŁYSY 13 gru 2007, o 18:15

Przyblokowany zawor nagrzewnicy :-| Masz LPG to sie nie dziw, pewnie gazownicy sie wpieli nie tak jak trzeba, zamiast w szereg to pewnie rownlegle w obieg nagrzewnicy.
Avatar użytkownika
ŁYSY
Administrator systemowy
 
Posty: 2254
Dołączył(a): 3 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Lublin

Postprzez zlotko5 14 gru 2007, o 20:02

A jak to sprawdzić może jakies foto pomocnicze?? :farmer:
I został się tylko jeden Opel :-)
I znowu tylko Opel :-(
Avatar użytkownika
zlotko5
 
Posty: 178
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: Była 1995 3.0 MV6 GAZ KOMBI

Postprzez Brayan 14 gru 2007, o 20:18

ŁYSY napisał(a):zamiast w szereg to pewnie rownlegle w obieg nagrzewnicy.

Jak by było w szereg to na zamkniętym ogrzewaniu nie ogrzewałoby parownika.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Postprzez ŁYSY 14 gru 2007, o 21:52

A no tak zapomnialem o zaworze :roll:
To punish and enslave...
Avatar użytkownika
ŁYSY
Administrator systemowy
 
Posty: 2254
Dołączył(a): 3 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Lublin

Postprzez TYSON 11 gru 2008, o 21:21

Ja też od pewnego czasu mam problemy z ogrzewaniem w kabinie, przewód doprowadzający do nagrzewnicy jest cieplejszy niz odprowadzający do tego dochodzi problem z parownikiem, który chyba nie osiąga prawidłowej temperatury( po dłuższej jezdzie jest dosłownie letni)przez co spalanie gazu mam kosmiczne. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to wymiana nagrzewnicy ,ale zanim sie za to zabiore chciał bym wykluczyc wszystko inne. Do tego dochodzi to ze z czasem jak wysiadło grzanie nie słysze pracy pdcisnienia gdy włanczam obieg zamknięty w kabinie, zastanawiam sie czy podcisnieniem sterowany jest też mieszalnik powietrza ?? Jak by tego było mało to dzisiaj zaczeły sie problemy z temperaturą silnika, gdy krece go podczas jazdy na wysokich obrotach to osiąga ledwo 90 st. i jak tylko jade normalnie to zaczyna stygnąć (wentylator wykluczony), mysle sobie termostat do wymiany , tylko ze troche za dużo tego wszystkiego w tak krótkim czasie. Może macie jakies sugestie zanim zaczne płynąc z gotówką ?! Dodam tylko że problemy zbiegają sie z wizytą u gaziarzy w celu wymiany wtrysków, oraz jakos z dwa dni wczesniej wymieniałem płyn chłodniczy i jeszcze jedno gdzie jest ten zawór nagrzewnicy i za co on odpowiada ?
Z gory dzieki za odpowiedzi, bo ja juz przeleciałem chyba wszystkie tematy o grzaniu na forum i się chyba przeładowałem :-?
Avatar użytkownika
TYSON
 
Posty: 190
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 17:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: X20XEV+LPG CARAVAN 95'

Postprzez mgyz 11 gru 2008, o 21:44

TYSON napisał(a):zastanawiam sie czy podcisnieniem sterowany jest też mieszalnik powietrza

nie, sa normalne ciegna od pokretel.

zawor -> wyszukiwarka <- "trojdrozny"

TYSON napisał(a):z czasem jak wysiadło grzanie nie słysze pracy pdcisnienia gdy włanczam obieg zamknięty w kabinie

klapa mogla spasc z silownika i wowczas nie sluchc jak sie otwiera i zamyka.
A jak wylaczysz silnik i przekrecasz kierunek nawiewu slyszysz syczenie? Jak tak to podcisnienie dochodzi di przelacznika.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Następna strona

Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników