omega 3.0 24v automat carawan

W tym dziale zadawaj pytania dotyczące kupna omegi, na co zwracać uwagę, różnice rocznikowe itp.

omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Sakal 8 lut 2010, o 17:28

Witam.
Mam możliwość kupna Omegi 3.0 24v ze skrzynią automatyczną w wersji kombi.
W związku z tym mam pytania:
-Jak dużo to pali przy normalnej jeździe? nie mówię tu o traktowaniu gazu do dechy.
-Czy te silniki są wytrzymałe i na co zwrócić uwagę?
-Jak sprawują się ASB?


Dodam że do tej pory jeździłem Fordem Scorpio 3.0 24v Cosworth ale w sedanie z pewnymi problemami tzn skrzynie remontowałem, silnik padlina bo poprzednik go na gazie zajeździł i nie chciałbym się wpakować z deszczu pod rynne :-D

Dziękuję z góry za wypowiedzi.

Zapomniałem o roczniku :P
1991r produkcji tej omegi o której post.
Sakal
 

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez KAFARMAN 8 lut 2010, o 18:56

zalecam użycie wyszukiwarki :evil: tam są wszystkie odpowiedzi
search.php
i to obowiązkowo http://opelomegaforum.pl/viewtopic.php?f=1&t=21
Sakal napisał(a):-Jak dużo to pali przy normalnej jeździe?

ile wlejesz tyle spali :-P
Sakal napisał(a):-Czy te silniki są wytrzymałe i na co zwrócić uwagę?
-Jak sprawują się ASB?

jak się dba tak się ma ;-)
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5341
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez k4414 8 lut 2010, o 19:39

Sprawa mechaniki jest jak najbardziej drugorzędna.
Zacząłbym od sprawdzenia czy istnieje ostatni metr podłogi samochodu. Jeśli podłużnice są w stanie wartym reanimowacji, sprawdź na ile jest przełamana podłoga w bagażniku (linia szyby bagażnika, górna krawędź drzwi - tam będzie widać co i jak).
Jeżeli znów jest przyzwoicie, zobacz w jakim stanie są podłużnice z przodu auta - zwłaszcza w miejscu, gdzie przykręcona jest przekładnia kierownicza, tam zazwyczaj jest dziura. Jeżeli ponownie jest ok, zobacz, jak wygląda pod maską blacha wokól mcpersonów (między nimi a fartuchem wewntrznym). Na koniec zostaw sobie kosmetykę, czyli progi i doły drzwi, zwłaszcza tylnych.

Ale, znając życie, na 85% samochód pewnie i tak będzie się nadawał do gruntownej blacharki, by można nim było z tym silnikiem, bezpiecznie jeździć.
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez jaroslav 8 lut 2010, o 20:06

-Jak dużo to pali przy normalnej jeździe? nie mówię tu o traktowaniu gazu do dechy.


mi pali max 15 lpg w miescie, normalna jazda, na trasie pewnie z 10

-Czy te silniki są wytrzymałe i na co zwrócić uwagę?


oprócz "normalnych" rzeczy zwróć uwagę czy po stronie wydechu nie ma wycieku oleju między 3 a 4 garem pod głowicą, czy działa dual ram - przy 4 tyś wyrażne przyspieszenie, poduchy pod silnik lubią pękać, do tego silnika niestety jest coraz mniej nowych części bo Opel zlewa swoich klientów, a jeśli są to ceny kosmos. Jak się nie boisz przejrzyj wątek o moim senku, gdzie i tak jeszcze kilku gratów i cen nie dopisałem bo muszę dojrzeć do biczowania się publicznie :lol:

-Jak sprawują się ASB?


dobrze, świetnie jeżdzi się z tym silnikiem, sprawdzaj to co zawsze przy automatach, plusem jest to, że posiadają bagnet do oleju, więc nie musisz mieć kanału, żeby sprawdzić jego stan, wygląd i zapach. Jeśli nigdy nie miałes do czynienia z ASB nie podejmuj się oceny jej stanu.

k4414 napisał(a):Sprawa mechaniki jest jak najbardziej drugorzędna.
Zacząłbym od sprawdzenia czy istnieje ostatni metr podłogi samochodu. Jeśli podłużnice są w stanie wartym reanimowacji, sprawdź na ile jest przełamana podłoga w bagażniku (linia szyby bagażnika, górna krawędź drzwi - tam będzie widać co i jak).
Jeżeli znów jest przyzwoicie, zobacz w jakim stanie są podłużnice z przodu auta - zwłaszcza w miejscu, gdzie przykręcona jest przekładnia kierownicza, tam zazwyczaj jest dziura. Jeżeli ponownie jest ok, zobacz, jak wygląda pod maską blacha wokól mcpersonów (między nimi a fartuchem wewntrznym). Na koniec zostaw sobie kosmetykę, czyli progi i doły drzwi, zwłaszcza tylnych.

Ale, znając życie, na 85% samochód pewnie i tak będzie się nadawał do gruntownej blacharki, by można nim było z tym silnikiem, bezpiecznie jeździć.


blacha to podstawa w takim samochodzie, swojego kupiłem ze względu na cenę i to, że do roboty TYLKO progi, jedna reperaturka i kilka dziurek malutkich tu i ówdzie :roll:



Sakal najlepiej wstaw kilka zdjęć albo link do ogłoszenia.
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Avatar użytkownika
jaroslav
 
Posty: 164
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 17:16
Lokalizacja: Lublin
Twoja Omega: C30SE x 2 & 1.9SH

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Div 8 lut 2010, o 20:48

Blachara - jak wyżej. jeszcze warto zobaczyć podłoge nóg kierowcy/ posażera. Warto sprawdzić czy tylnie wachacze jeszcze istnieją :lol: Lubią być dziury w dolnej części.
Silnik...
1. ma być zimny jak przyjedziesz. nie ciepławy ma być ZIMNY. sprawdzisz jak długo będzie klekotał na szklankach. Ważne na jakim oleju jeździ. Zapytaj - 15W40? to silnik złom. 10w40 powinien mieć. Sprawdź czy są wycieki przy głowicy. jak są to go uciekaj. Posłuchaj czy nie słychać z obudowy rozrządu metalicznych dźwięków - jak są ciągłe i głośne - uciekaj, jak nie to i tak będziesz robił napinacze, łyżwy łańcucha. przydało by się sprawdzić ciśnienia na garach. A jak jest gaz IIgen to uciekaj bo głowica będzie popękana :lol:

ASB, jak dbany to będzie bezawaryjny. Ważne aby płynnie przerzucał biegi, bez "podnoszenia obr." między biegami i szarpnięć nadmiernych. Sprawdź tylni most czy nie leje.

Reszta to kosmetyka. Jak nie masz 3tyś zł do wsadzenia na już, to ciężki temat sobie wybrałeś. Można mówić że przeginam, ale doskonale wiem co mówie.

A spalanie! teoretycznie jak deptasz to i 30L jak normalnie mieścisz się w 14-16L LPG bo PB wygląda podobnie. U mnie średnia LPG to 17L (12v nie 24v na ASB) i jakieś... 15PB przy w miarę normalnej jeździe.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez jaggi 8 lut 2010, o 20:54

jaroslav napisał(a):Sakal najlepiej wstaw kilka zdjęć albo link do ogłoszenia.

najlepiej link do ogłoszenia.

powiem tak. jeśli masz trochę pojęcia i możliwość podłubania samemu to można się porywać.

skrzynie same w sobie są ok, ale tylko w przypadku jeśli ktoś dbał. :-(
z moich doświadczeń z A najlepiej jest jak auto jest świeżo ściągnięte (jest szansa długo polatać)
resztę już ci napisali.
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3438
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Sakal 8 lut 2010, o 21:01

tutaj podaję ten link do ogłoszenia:
http://otomoto.pl/opel-omega-kombi-C10949406.html

jeśli chodzi o blacharkę to dam sobie rade (zawodowo się tym zajmuje). Gorzej ze sprawdzeniem ASB bo tak jak pisałem na początku miałem coswortha i tam jak kupowałem ASB chodził dobrze bo koleś zalał go na max olejem a ja wtedy nie miałem pojęcia jak to wszystko posprawdzać.

Natomiast jeśli chodzi o części silnika to gorzej od cosy już chyba być nie może :-P , nawet w serwisie powiedzieli że niet.
Prykładowo uszczelki pod głowicę nowej szukałem 3tygodnie :-(
edit:
I jak by ktoś dokładnie mógł mi opisać jak sprawdzić w warunkach drogowych ASB to byłbym wdzięczny.
Ostatnio edytowano 8 lut 2010, o 21:30 przez jaggi, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edytuj posty!!!
Sakal
 

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Div 8 lut 2010, o 21:19

1. to jest golas. nie wiem czy warto tam nawet dupe ruszać.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Brayan 8 lut 2010, o 21:20

Sakal napisał(a):Gorzej ze sprawdzeniem ASB bo tak jak pisałem na początku miałem coswortha i tam jak kupowałem ASB chodził dobrze bo koleś zalał go na max olejem a ja wtedy nie miałem pojęcia jak to wszystko posprawdzać.

Kolego skrzynia w Oplu to nie problem. ma działać cicho, zmieniać biegi bez szarpnięć. Jeśli nawet się wysypie włożysz samodzielnie manual mieszcząc się finansowo w 500 pln.
No panowie, Katowice...może ktoś podjedzie z kolegą...
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6785
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez jaroslav 8 lut 2010, o 21:28

Sakal napisał(a):
Natomiast jeśli chodzi o części silnika to gorzej od cosy już chyba być nie może :-P , nawet w serwisie powiedzieli że niet.
Prykładowo uszczelki pod głowicę nowej szukałem 3tygodnie :-(


Tu jest podobnie, uszczelkę dostaniesz zamiennik bez problemu od 190zł, ale już nie kupisz ślizgu na napinacz małego łańcucha, dwóch ślizgów na długi łańcuch, podobno koła na łańcuch z wału korbowego i kilku uszczeleczek, które można sobie dorobić na szczęście.

Brayan napisał(a):
Sakal napisał(a):Gorzej ze sprawdzeniem ASB bo tak jak pisałem na początku miałem coswortha i tam jak kupowałem ASB chodził dobrze bo koleś zalał go na max olejem a ja wtedy nie miałem pojęcia jak to wszystko posprawdzać.

Kolego skrzynia w Oplu to nie problem. ma działać cicho, zmieniać biegi bez szarpnięć. Jeśli nawet się wysypie włożysz samodzielnie manual mieszcząc się finansowo w 500 pln.
No panowie, Katowice...może ktoś podjedzie z kolegą...


zdecydowanie lepiej jak podjedzisz z kimś kto się zna, ciężko wytłumaczyć nawet przez telefon, a manuala za 500zł to chyba po extra rabacie, wg mnie jak ktoś ma naprawdę kompletny zestaw to krzyczy minimum 1000 - 1200zł, choć ostatnio był za 700zł do wyrwania ;-)
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Avatar użytkownika
jaroslav
 
Posty: 164
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 17:16
Lokalizacja: Lublin
Twoja Omega: C30SE x 2 & 1.9SH

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez jaggi 8 lut 2010, o 21:34

coś mi się wydaje, że ta oma już była ogłaszana z pół roku temu.
nie pamiętam szczegółów ale
jaroslav napisał(a):zdecydowanie lepiej jak podjedzisz z kimś kto się zna, ciężko wytłumaczyć nawet przez telefon
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3438
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Div 8 lut 2010, o 21:47

Jestem z Krakowa, podjechać można, byle nie za swoje :lol:
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez k4414 8 lut 2010, o 22:11

Poprzedni właściciel, po kliku próbach sprzedaży przez Allegro (ostatnia cena 2400,- bez OC) sprzedał ją na giełdzie handlarzom za 2200,- Tyle "gminnej legendy".

Div napisał(a):Jestem z Krakowa, podjechać można, byle nie za swoje :lol:

Od razu widać, że z Krakowa. :-D
Ostatnio edytowano 8 lut 2010, o 22:15 przez k4414, łącznie edytowano 1 raz
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Div 8 lut 2010, o 22:17

czyli trup.

Tutaj troche znana omega: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11304564
Przód była bita, nie za specjalnie. Dupa jest do roboty blacharskiej.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: omega 3.0 24v automat carawan

Postprzez Brayan 9 lut 2010, o 00:12

jaroslav napisał(a):a manuala za 500zł to chyba po extra rabacie, wg mnie jak ktoś ma naprawdę kompletny zestaw to krzyczy minimum 1000 - 1200zł, choć ostatnio był za 700zł do wyrwania

Niestety tak jest w większości przypadków wszelkiej maści handlarzy co to chcą na złomie 20 letnim zrobić interes życia.
Przykładem jest skrzynia biegów którą kupowałem dla siebie..po obdzwonieniu wszystkich możliwych szrotów ceny 300-400 pln (sic!) W końcu kupiłem za 150 pln bo się okazało ze kolega jeszcze coś w garażu ma.
A potem się okazało ze wystarczyło kupic skrzynię od B za 200pln i przełożyć bebechy do mojej starej skrzyni.... to tak na przyszłość manual nie rożni się w środku niczym miedzy A i B
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6785
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Następna strona

Powrót do Kupuję Omege

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników