Omega 94-03 vs E39

W tym dziale zadawaj pytania dotyczące kupna omegi, na co zwracać uwagę, różnice rocznikowe itp.

Postprzez grzesiekwisnia 16 sty 2009, o 21:50

MV6 napisał(a):to ja nie czyni lepsza.... maluch jest lepszy od omegi bo jest tanszy ?


Weź sprzedawaj tego swojego sztrucla - dostaniesz z 8 tysi to kup jakieś zadbane e36 z 2,0 na pokładzie i czy nie będziesz wtedy szczęśliwszy ? :) Przynajmniej skończysz narzekać..
grzesiekwisnia
 

Postprzez Immeth 16 sty 2009, o 23:56

Ja mam na stanie (stoi w garażu) BMW e28, 524d z 1987r.
Jeden właściciel w kraju, stan oceniam na; silnik 5, buda w porównaniu do omeg o 10 lat młodszych to 4+ :->
Kupiłem sobie ją do jazdy w niedzielę i tak ostatnio zdradziłem ją na rzecz omy.
Trzy auta to już za dużo więc może w dobre ręce bym oddał??
Jeśli interesuje to opiszę dokładnie i podeślę foty. Cena hmm, nie wiem tyle ile jest warta :-)
Immeth
 

Postprzez MV6 17 sty 2009, o 08:10

grzesiekwisnia, j mam rowniez bmw e39 i mam dosc dobre porownanie miedzy tymi samochodami poniewaz je posiadam... jak na omege to moja jest w bdb stanie i w dobrze wyposazona wiec do miana sztrucla wsrod omeg jej daleko, ale przy bmw niestety to auto to porazka... a co do sprzedazy omegi powiedzialem ze jej nie sprzedam, bo nikt mi za nia nie da 10tys. wiec ja dojezdze do konca i na zlom
MV6
 

Postprzez grzesiekwisnia 17 sty 2009, o 08:37

MV6 napisał(a):grzesiekwisnia, j mam rowniez bmw e39 i mam dosc dobre porownanie miedzy tymi samochodami poniewaz je posiadam... jak na omege to moja jest w bdb stanie i w dobrze wyposazona wiec do miana sztrucla wsrod omeg jej daleko, ale przy bmw niestety to auto to porazka... a co do sprzedazy omegi powiedzialem ze jej nie sprzedam, bo nikt mi za nia nie da 10tys. wiec ja dojezdze do konca i na zlom


Więc wyceniasz swoje auto na więcej, niż podobne rocznikowo omegi z allegro - bo wiesz, w jakim jest stanie - w takim razie dlaczego dziwisz się, że inni robią to samo?

Z takim zamiłowaniem piszesz o e39 - ceny porównywalnych do Twojej wcale nie są takie wysokie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7537009

więc może jednak przemyśl - po co użerać się z tym Twoim padłem - e39 jest przecież o wiele lepsze - z 9 tysi dostaniesz, dołożysz 2 i masz dwa swoje upragnione autka :D I wtedy będziesz mógł dostać status super-usera na forum BMW z racji problemów jakie dopiero zaczniesz mieć ;)

Skoro masz e39 to pewnie - podobnie jak ja - bywasz na forum BMW. BM-ki są podzielone odnośnie modelu - więc jest cały dział dla 5-ek.. Spójrz sobie i zwróć uwagę ile codziennie przybywa nowych postów z problemami (1 strona dziennie) - a czy "piątek" jest więcej na polskich drogach niż omeg?

Nie pasuje Ci auto - to się z nim rozstań - na cholerę się tyle męczysz.. Stać Cie na dwa auta, więc pewnie sprzedanie i lekka strata na omce aż tak bardzo nie obciąży Twojego budżetu - a w zamian będziesz miał to co chcesz..

Nie rozumiem takich ludzi.
grzesiekwisnia
 

Postprzez wolf 17 sty 2009, o 09:06

ta e39 z linku to przed opłatami dopiero a i tak widac że zmęczona bardzo,i nie ma bata za sprawne e39 z 97 trzeba dać 20 tysi bo tyle kosztują a wszystkie te szroty po 15 i taniej to złom taki sam jak omegi po 6 tysi,e39 jest dwa razy droższa niż omega z tego samego rocznika
wolf
 

Postprzez grzesiekwisnia 17 sty 2009, o 09:32

No i właśnie - tu wychodzi cała sprawa - marka BMW produkuje lepsze auta od Opla, ale...

Jeśli mam mieć wybór pomiędzy moją, 6-cio letnią omegą a 9,10-cio letnią e-39 w tym samym silniku to pierdziele taki biznes - omega podoba mi się bardziej, jest więcej miejsca w środku, prowadzi się super - więc o co chodzi?

Każde auta prędzej czy później wymagają pewnych napraw, czy wymian części eksploatacyjnych i omega nie odstaje tu od reszty.

Co do auta do 2000 - fajną opcją jest też felicia z 1,9D - ojciec kupił ostatnio 2000 rok - typowo do jazdy na około komina za 5300 pln :-o Pali to 5 w mieście.. Jak dołożysz tysiaka to już coś z początku produkcji - 95 rok powinieneś znaleźć..
grzesiekwisnia
 

Postprzez MV6 17 sty 2009, o 09:49

grzesiekwisnia napisał(a):Więc wyceniasz swoje auto na więcej, niż podobne rocznikowo omegi z allegro - bo wiesz, w jakim jest stanie - w takim razie dlaczego dziwisz się, że inni robią to samo?


dlatego nie wystawiam swojej poniewaz wiem ze nikt mi nie da tyle pieniedzy ile w nia utopilem... wiekszosci nabywcow nie obchodzi ile ja wlozylem w auto, owszem co zrobione ich obchodzi ale za ile to juz nie i jest to dla mnie jak najbardziej zrozumiale... teraz mamy takie czasy ze kupujesz auto i tracisz ( w 90% ) a nie tak jak kiedys kupiles pojezdziles z dwa lata i sprzedales drozej

grzesiekwisnia napisał(a):http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7537009


gorszego padla juz nie znalazles ?

grzesiekwisnia napisał(a):więc może jednak przemyśl - po co użerać się z tym Twoim padłem - e39 jest przecież o wiele lepsze - z 9 tysi dostaniesz, dołożysz 2 i masz dwa swoje upragnione autka :D I wtedy będziesz mógł dostać status super-usera na forum BMW z racji problemów jakie dopiero zaczniesz mieć ;)


widac masz male problemy z czytaniem bo pisalem ze omy nie sprzedam... i jedno bmw mi wystrczy

owszem i walsnie zrobilem blad bo jak kilku tutaj nie umiacych sie do tego przyznac... nie jestem typem szpanera wiec mi obojetne czy mam znaczek opla czy bmw... liczy sie dla mnie przyjemnosc z jazdy i komfort... bylem na tyle glupi ze myslalem ze znajde to w oplu... niestety sie kosztownie pomylilem no ale coz...

widze ze kolega bardzo obeznany w forach bmw... wiec panie kolego mam bmw 530dA 01r. prosze mi powiedziec jakie bede mial problemy w najblizym czasie ? dodam ze mam swoje bmw po niemcu co mial autoryzowany serwis bmw w niemczech... aha no zapomnilem ty nie masz bmw wiec bmka jest poprostu gorsza... nie umiesz gosciu spojrzec na to obiektywnie ! wiec slucham w czym jest opel lepszy ? dawaj argumenty, a stylistyki nie bedziemy porownywac bo to kwestia gustu...


grzesiekwisnia napisał(a):Nie pasuje Ci auto - to się z nim rozstań - na cholerę się tyle męczysz.. Stać Cie na dwa auta, więc pewnie sprzedanie i lekka strata na omce aż tak bardzo nie obciąży Twojego budżetu - a w zamian będziesz miał to co chcesz..


no dobra zaspokoje twoja ciekawosc... czasami woze rozne syfy i nie chce sobie pobrudzic bagaznika w bmw
MV6
 

Postprzez Immeth 17 sty 2009, o 10:11

he he, temat się zmienił?
Opel w czym lepszy? To oczywiste w cenie!! ;-)
Immeth
 

Postprzez MV6 17 sty 2009, o 10:23

temat sie zmienil na auto do 200tys. :-P
MV6
 

Postprzez grzesiekwisnia 17 sty 2009, o 11:16

MV6 napisał(a):aha no zapomnilem ty nie masz bmw wiec bmka jest poprostu gorsza...
nie umiesz gosciu spojrzec na to obiektywnie ! wiec slucham w czym jest opel lepszy ?


Tak jak napisałem...

grzesiekwisnia napisał(a):marka BMW produkuje lepsze auta od Opla


...

MV6 napisał(a):wiec slucham w czym jest opel lepszy ?


Pytanie źle postawione... Porównywalne rocznikowo to e39 są droższe - więc... W czym BMW jest lepszy?

MV6 napisał(a):dawaj argumenty, a stylistyki nie bedziemy porownywac bo to kwestia gustu...


O gustach się nie dyskutuje więc ok - pomijamy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.

W swojej e39 masz ten sam napęd co ja w omedze (M57 razem z osprzętem + skrzynia 4/5L50e) - jedyne co skłaniało mnie ku bmw była możliwość zakupienia tego silnika w wersji 3,0 - niedostępnej u opla..
Pozostaje więc zawieszenie, układ kierownicy i co więcej - trwałość blach?

Co do komfortu - nie dostrzegam aż takich zalet u e39 - zawieszenie ani nie jest bardziej komfortowe, ani też tańsze w naprawie.. Układ kierowniczy? Prawdą jest, że e39 ma ten element bardziej dopracowany - ale u mnie po wymianie gum na twardsze od e34 problem prowadzania na drodze przy oponach 225 przestał istnieć - od pół roku zasuwam po normalnej drodze z jedną ręką na kierownicy i jest super - więc pozostaje odwieczny problem omeg - blachy - wiadomo, że opel ma tu nadal spory problem, ale jeśli u siebie nie mam jeszcze śladu rudej - problem ten mnie nie obchodzi.

Mało tego - był czas, kiedy szukałem e39 i.....odpuściłem - dlaczego? Żeby dostać naprawdę zadbany egzemplarz trzeba rzucić troche więcej kasy niż średnia cena e39 na allegro.. Jeśli chciałbym mieć e39 w tym roczniku, wyposażeniu i stanie jak moja omega musiałbym dać dwie takie omegi za jedno e39.. Warto?

Więc.. Za co mam przepłacać? Żeby tylko mieć znaczek BMW na masce i kilka lat starsze, prawdopodobnie bardziej zjeżdżone auto?

MV6 napisał(a):widze ze kolega bardzo obeznany w forach bmw... wiec panie kolego mam bmw 530dA 01r. prosze mi powiedziec jakie bede mial problemy w najblizym czasie ? dodam ze mam swoje bmw po niemcu co mial autoryzowany serwis bmw w niemczech...


Wywal blaszki w kolektorze ssącym - lub kup nowy kolektor (1300 w aso bmw), wymieniaj jak najszybciej olej w automacie i nie myśl o chipie - siada konwerter :) I oczywiście tylko dobre paliwo - chyba, że masz znajomego co Ci wtryski zregeneruje po cenie niższej niż 300/sztuke :)
grzesiekwisnia
 

Postprzez MV6 17 sty 2009, o 19:06

grzesiekwisnia napisał(a):Co do komfortu - nie dostrzegam aż takich zalet u e39 - zawieszenie ani nie jest bardziej komfortowe, ani też tańsze w naprawie.. Układ kierowniczy? Prawdą jest, że e39 ma ten element bardziej dopracowany - ale u mnie po wymianie gum na twardsze od e34 problem prowadzania na drodze przy oponach 225 przestał istnieć - od pół roku zasuwam po normalnej drodze z jedną ręką na kierownicy i jest super - więc pozostaje odwieczny problem omeg - blachy - wiadomo, że opel ma tu nadal spory problem, ale jeśli u siebie nie mam jeszcze śladu rudej - problem ten mnie nie obchodzi.

Mało tego - był czas, kiedy szukałem e39 i.....odpuściłem - dlaczego? Żeby dostać naprawdę zadbany egzemplarz trzeba rzucić troche więcej kasy niż średnia cena e39 na allegro.. Jeśli chciałbym mieć e39 w tym roczniku, wyposażeniu i stanie jak moja omega musiałbym dać dwie takie omegi za jedno e39.. Warto?



dla ciebie komfort to tylko zawieszenie... nie chce mi sie wszystkiego wymieniacac i porownywac dla mnie, rowniez m.in na komfort fotele... w omedze to nie wygodne gowna bo maja regulacje przod tyl i gora dol... no faktycznie opel sie popisal... powiedzmy sobie szczerze dla malo wymagajacych opel jest ok... a ja wiecej wymagam od samochodu...

grzesiekwisnia napisał(a):Wywal blaszki w kolektorze ssącym - lub kup nowy kolektor (1300 w aso bmw), wymieniaj jak najszybciej olej w automacie i nie myśl o chipie - siada konwerter


nic nie bede robil... a olej w skrzyni ma 10tys. wiec jeszcze jazdy a jazdy

grzesiekwisnia napisał(a):I oczywiście tylko dobre paliwo


myslisz ze bede do takiego samochodu opal lal ? a to co jest na stacji i tak nie mam wplywu

a teraz z inne beczki... w twojej omedze automat ( z gory zakladam ze masz a jak nie masz to bedziesz i tak znal odpowiedz ) jest stopniowy czy bezstopniowy ?
MV6
 

Postprzez grzesiekwisnia 17 sty 2009, o 20:46

MV6 napisał(a):dla ciebie komfort to tylko zawieszenie... nie chce mi sie wszystkiego wymieniacac i porownywac dla mnie, rowniez m.in na komfort fotele... w omedze to nie wygodne gowna bo maja regulacje przod tyl i gora dol... no faktycznie opel sie popisal... powiedzmy sobie szczerze dla malo wymagajacych opel jest ok... a ja wiecej wymagam od samochodu...


Nie bardzo rozumiem.. Co chcesz porównywać do omegowych foteli? Te krzesła pokryte pseudo-szmacianą skórą w e39, które po 200 tys km wyglądają jak by je psu z gardła wyjął?

Proszę bardzo - możemy zrobić porówanie.. Wklej zdjęcia foteli ze swojej bejki (o ile masz skóre) - tu masz wklejone zdjęcie z jakiejś pierwszej lepszej z allegro w cenie porównywalnej do mojej omegi (porównujemy nie roczniki tylko to, co oferuje auto w podobnej cenie):

http://allegro.pl/item523649703_bmw_e39 ... bs_17.html

i zdjęcie foteli:

Obrazek

tu dla porównania zdjęcia foteli z mojej omegi:

Obrazek

dla mnie - te pierwsze wyglądają jak tania skaja..

Możesz twierdzić, że nie wygląd ma znaczenie - oczywiście się zgadzam.. Mam 2 metry wzrostu i robię omegą w 95% trasę ok 400 km w jedną stronę - ciągle ta sama, nie robię przystanków. Uwierz, że przy swojej masie (100kg) muszę dbać o kręgosłup i po takiej trasie nic nie czuję - ani w trakcie ani dzień po. Dla mnie to jest wiarygodny test.

Regulacja? Powiedz co więcej ma e39 poza regulacją posuwu do przodu/do tyłu, przednia część siedziska góra/dół, tylna część siedziska góra/dół, pochylenie oparcia (wszystko elektrycznie) + ręczna regulacja odcinka krzyżowego + grzanie + pamięć 3 ustawień (wszystko mam w omedze)? Ma chociaż tyle?

Komfort to również miejsce w kabinie - chyba nie chcesz powiedzieć, że w e39 jest więcej - śmiechu warte :)

MV6 napisał(a):nic nie bede robil... a olej w skrzyni ma 10tys. wiec jeszcze jazdy a jazdy


No to powodzenia:) Na forum BMW masz wątek odnośnie kolektorów w M57 na 25 stron :)

MV6 napisał(a):myslisz ze bede do takiego samochodu opal lal ? a to co jest na stacji i tak nie mam wplywu


Przestań... Jeśli dla Ciebie dobre paliwo to tylko inne niż opał to szerokiej drogi :spoko: Paliwo do common-raila wymaga dodatków dyspergująco-myjąco-smarnych - inaczej raz dwa wtryski zaczną mieć odchyłki ponad normę :)

MV6 napisał(a):a teraz z inne beczki... w twojej omedze automat ( z gory zakladam ze masz a jak nie masz to bedziesz i tak znal odpowiedz ) jest stopniowy czy bezstopniowy ?


Stopniowy - tak samo jak u Ciebie - 5 biegów + lock-up. Ty masz skrzynkę A5S390R - ja A5S360R - różnią się konwerterem - Twój wytrzymuje większy moment.

P.S. Prośba do moderów - jak by można było nie wywalać tego wszystkiego co do porównania e39 z omegą tylko jakiś nowy temat założyć i przerzucić - super by było.
grzesiekwisnia
 

Postprzez Immeth 17 sty 2009, o 21:05

Ja o ile pozwolicie też zabiorę głos w tych odwiecznych rozważaniach wyższości jednego auta nad drugim. Choć to nie ten temat. Zaznaczam że nie jestem żadnym znawcą, czy specem- myślę jednak że jako laik też coś powiedzieć mogę :). Czasem mam okazję poleżeć pod takim autem i spawać i jakąś opinię mam swoją w tym temacie.

Grzesiek!
Ople mają po prostu złą opinię, myślę że spowodowaną złym zabezpieczeniem antykorozyjnym! I to się za nimi ciągnie do dziś! Np. pierwsza z Omeg A, jej buda jest tak plastyczna że jak ktoś kupił sobie to auto to na bank B nie będzie chciał!? Mowa tu o statystycznym przeciętnym gebelsie.
BMW zaś są zajeżdżone i niedofinansowane (robota karczków).

Ale, zakładając że mam kilka tych aut na kanale to stwierdzić mogę:
BMW nie gnije i już! Opel przeciwnie ;(
BMW ma lepszej jakości lakiery (może nie każde)
BMW ma solidniejszą konstrukcję (podwozie, nadwozie).
BMW ma solidniejsze przednie zawieszenie od opla.

BMW jest do dupy po pali dużo i jest drogie w utrzymaniu, za drogie w kupnie!
;-)
Immeth
 

Postprzez wolf 17 sty 2009, o 21:30

a ja staram się tylko technicznie porównać e39 do omy,jak miałem ome to praktycznie nie było tygodnia żebym coś w niej nie grzebnął,a to klamka się złamała,a to cewka padła,centralny zaszwankował i tysiąc innych pierdół niby drobnostki ale wkurwiające...e39 mam od sierpnia i do tej pory zmieniłem tylko klocki z tyłu bo się skończyły no i rozrusznik przesmarowałem a pozatym kompletnie nic.Co do komfortu to z początku wydawało mi się że lepszy ale teraz po pół roku uważam że na podobnym poziomie jak w omie poza jednym czyli hałas,tu nie ma porównania,bawara jest tak cicha że często na osiedlowych dróżkach muszę trąbnąć na kogoś żeby sprzed maski spadał bo ludzie nie słyszą że auto z tyłu nadjeżdza.Generalnie nie żałuję że zamieniłem ome na bmw, te drobne usterki przeżyłbym bo pogrzebać lubiałem i warunki były ale sprzedałem ją głównie z jednego powodu czyli jebanego rudzielca,a miarka się przebrała po tym jak usunąłem purchle i to starałem się zrobić porządnie a tu po 4 miechach znowu powyłaziły w tych samych miejscach.A inna rzecz to taka że jak zaglądnie się pod maskę gdzie siedzi r6 to z punktu widzenia mechanika od razu się humor poprawia,do wszystkiego banalny dostęp,alternator,sprężarka klimy wszystko na wierzchu,miejsca od groma,wymiana świec trwa minuty a nie godziny itd.w v6 omegi żeby cokolwiek dłubnąć to dzień urlopu trzeba zaklepać,łapy żeby gdziekolwiek wcisnąć to to trzeba się nieżle napocić,wszędzie jebane rurki od podciśnień i inne kable i cuda wianki...no ale to wszystko można przeżyć poza rudzielcem którego ponad wszystko nie znoszę,a w bawarze jak zaglądniecie na podwozie to wszystko aluminiowane
wolf
 

Postprzez grzesiekwisnia 17 sty 2009, o 21:42

I zgadzam się - bawara w ogólnym podsumowaniu wypada lepiej.

Jedyne o co mi chodzi to to, że nie zamieniłbym się z omegi na cenowo porównywalną e39 - przynajmniej nie z tej omegi, którą teraz posiadam.

Mam ją rok, klamki się nie urywają, klima działa, prowadzenie super, wygląd ponadczasowy - więc po kiego ch.... pchać się w coś innego, znacznie droższego, co potrafi dać tylko tyci-tyci więcej?

Rozumiem co niektórych z Was (tych, którzy przeszli do e39) - sam miałem pierwszą omegę w benzynie i jeśli miałbym do wyboru psującą, zżeraną przez rudą omegę '98 a e39 '96 pewnie też bym się nie zastanawiał - ale nie teraz !!

Generalnie uważam 2,5 DTI za cudne stworznie, idealnie pasujące do omegi - tego właśnie brakowało od początku - mocnej, dynamicznej jednostki zapewniającej fajne jeżdżenie przy umiarkowanym zużyciu paliwa - i jest !! :)
grzesiekwisnia
 

Następna strona

Powrót do Kupuję Omege

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron