Chwalmy 2.5TD

W tym dziale zadawaj pytania dotyczące kupna omegi, na co zwracać uwagę, różnice rocznikowe itp.

Chwalmy 2.5TD

Postprzez bc30se 7 gru 2007, o 15:54

Jako że jest dużo ludzi kierujących się swoimi poprzednimi doświadczeniami z dizlami, często dzieje się tak, że osoby te zainteresowane omegą także szukają jej w dizlu... najczęściej jest to silnik 2.5 TD, warto poczytać zanim zdecydujesz się na ten motor. MIłej lektury, postaram się opis wzbogacać o doświadczenia innych użytkowników. Cytaty są wzięte z różnych serwisów motoryzacyjnych z internetu.

WITAM.
W moim aucie po powrocie z jednej z tras zaczeło coś stukać w silniku. Dźwięk metaliczny nasila się w zakresie 1500-2000 obr/min.
Byłem u kilku fachowców i każdy ma inne teorie tj; panewki, pękniety tłok, luz na tuleji tłoka, koło zamachowe, popychacze. Byłem dziś u dobrego pompiarza i wykluczył wtryski. Dodam że po odpaleniu silnika jest ok, problem pojawia się po rozgrzaniu silnika. Olej jakim zalewam to półsyntetyk mobila, a rozrząd i wtryski były zmieniane ok 50 tyś/km
wstecz. Może ktoś miał podobną przypadłość, bo ja od tych teorii mam już mętlik w głowie. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.


U mnie bylo to samo po naprawie pompy okazalo sie ze padl stozek na kole od pompy wtryskowej(nie wiem wjaki sposob ale sie wyrobil).Kolo mialo lekkie luzy w wyniku czego pekl slizg od lancuszka rozrzadu. Tez przez ostatnie 4 tygodnie przechodzilem przez pelniete panewki luzy na pompie itp.


u mnie też stukało skoncyzło sie pękniętą głowicą w 3 miejscach stopionym tłokiem i paroma innymi drobnostkami nie ma co czekać im wcześniej pojedziesz do mechanika tym straty będą mniejsze


Już piszę. Zawiesił się popychacz hydrauliczny zaworów. Wymieniłem wszystkie zawory ssące, popychacze, uszczelnienia itd. Dodam że mam podobno 220000tyś przekulane Zmieniam olej co 10000 tyś oczywiście wraz z filtrem, a używam Mobil Super S Turbo Diesel. Pozdr.


a ile za to zapłaciłeś


Równiutkie 2000 zł.


Jeżeli jesteście w stanie dostarczyć inne ciekawostki o tym silniku, które skutecznie odstraszą potencjalne ofiary to bym prosił. Robię to też dlatego, żeby mi w dyskusjach z pewnymi typami argumentów nie zabrakło :-)
bc30se
 

Postprzez MV6 7 gru 2007, o 16:57

omega 2.5td nie jest wyscigowka... ale przyzam ze silnik jest wytrzymaly, moj tata mial omega 2.5td kupil ja jak miala 300000 silnik tluk sie jak by mial sie zaraz rozleciec ale dojedzil do 470000tys bez zadnej awari, z tym przebiegiem zostala sprzedana i kolejny wlasciciel dalej jezdzi. jedyne co nie wytrzymalo to skrzynia automat.
MV6
 

Postprzez PWS 7 gru 2007, o 17:21

viewtopic.php?t=1396
viewtopic.php?t=1432
viewtopic.php?t=1487


Ten silnik działa na zasadzie: Jak dbasz to masz -> Proste i brutalne

Sam miałem diesla 316 tys.km. i złego słowa na niego nie dam powiedzieć, a teraz to........... :-/
PWS
 

Postprzez jjanusz 7 gru 2007, o 17:59

ja tam nie wiem ale mam 2,5td od 2,5 roku i na silnik nie mogie nażekać w przeciwięstwie do blachy i zawieszenia
a o awaryjności tych silników na forach jest sporo, ale dużo więcej o bęzyniakach
OMEGA 2,5td
Avatar użytkownika
jjanusz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 15 paź 2006, o 08:17
Lokalizacja: dęblin-ryki

Postprzez PWS 7 gru 2007, o 18:07

Jedno jest pewne, nie lubi wody i ostrej jazdy, bo korbowód wyleci (to nie mi) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PWS
 

Postprzez pheonix 7 gru 2007, o 19:10

Ja powiem tak gdybym dalej chcial jezdic Omega to kupilbym samochod od Tomali albo od Długiego63 bo ich grzechotniki chodza 100 razy lepiej niz moje 3.0 na Pb :shock:
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Postprzez bc30se 7 gru 2007, o 19:33

pheonix napisał(a):Ja powiem tak gdybym dalej chcial jezdic Omega to kupilbym samochod od Tomali albo od Długiego63 bo ich grzechotniki chodza 100 razy lepiej niz moje 3.0 na Pb :shock:


:lol:
bc30se
 

Postprzez pheonix 7 gru 2007, o 19:38

:cenzura: :FO:


:devil:
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Postprzez PWS 7 gru 2007, o 20:29

No co ? 3.0 też nie jest święte, z całym szacunkiem dla pheonix, :spoko:
PWS
 

Postprzez pheonix 7 gru 2007, o 21:34

Moje to wieksza padaka niz Twoj diesel :/
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Postprzez grzesiekwisnia 7 gru 2007, o 22:30

Mnie ciekawi tylko dlaczego wielki "guru" bc30se ciągle prze uparcie w teorie, że 2,5TD to samo zło..

I nie pomagają wyjaśnienia, że jak kto dba tak ma, że trzeba być wyczulonym przy zakupie - żeby się nie wpakować w kręconą 5 razy jednostkę - dalej ten silnik jest zły i koniec...

Ciekawe jest też to, że autor posta przedstawia wybiórcze cytaty - kilka razy pisałem o swoich (udanych) doświadczeniach z 2,5TD i jakoś cytatu z mojej wypowiedzi nie widzę na początku strony..

Moim 2,5TD zrobiłem od lutego 28 tys i przy silniku jedynie świece wymieniłem..
grzesiekwisnia
 

Postprzez bc30se 7 gru 2007, o 22:32

ok, chcecie walki to ją będziecie mieć, ciekawe kto znajdzie więcej konkretnych cytatów na dobrego dizla.. jak i na złego dizla.. zaczynamy?? :lol:
bc30se
 

Postprzez pheonix 7 gru 2007, o 22:34

:-|

makabra
Mercedes-Benz S-klasse
Avatar użytkownika
pheonix
WisioR BOSS
 
Posty: 5354
Dołączył(a): 30 mar 2007, o 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: czarna Suka, Vectra C fl

Postprzez turboman 7 gru 2007, o 22:48

zaczynamy
pierwsza oma jaka mialem po roku katowania w wawie jakies 50 tysi nia zrobilem padla pompa wtryskowa koszt 2 tys. zloty oma byla z 95 pojezdzilem ja jeszcze pare miesiecy i poszla do zyda

czy mnie to odstraszylo jak widac nie
obecna jest z 97 i tak jak u poprzednika przy przebiegu okolo 220 tys. km padla pompa
bolalo i postanowilem ja zarznac przez chipa ale jak narazie ta dziwka dobrze to znosi poza drobnymi usterkami ale wkoncu to opel
kiedys juz pisalem ze kumpel ma bmw w pracy z takim motorem i ma na zegarze 500 tys niedawno zrobili jej remont silnika i dalej smiga a jezdzi nia kilka osob
jakos daje rady
jedyne co moge przyznac nie jest ekonomiczny
jedyny motor na jaki bym zamienil to 3.0 bmw turbo diesel ( ma taka moc jak moj z chipem)
turboman
 

Postprzez PWS 8 gru 2007, o 09:28

Brońmy się :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Dieslowym najeźdźcą mówimy stanowcze NIE :lol:

jjanusz napisał(a):ja jak narazie jeżdże
a palić to pal około 8 li na mjescu wtrasie z kompletem i gaz podloga wychodzi podabnie zima dobija do 9 l
olej roślinny 50na50 od roku a najechane na liczniku 230 (naprawde ile nikt nie wie w polsce 6 lat)


tomala napisał(a):ja mam 2.5td przebieg udokumentowany 235000 i sobie chwalę przy spokojnej jeździe tak pali średnio 7.5 i żadnych problemów nie mam ,pali od pierwszego cyknięcia czy zimny czy ciepły fak że depnięcia to nie ma bo jedynka za krótka ale jak już sobie lece to przy wyprzedzaniu się nie ociąga turbinka ładnie pracuje i niech mówią co chcą ale w upały to nie jeden stał na poboczu bo się zagrzał a u mnie temperaturka jak trzeba i co z tego że grzechotnik ;-)


jjanusz napisał(a):przegrzewa to on się w bmw a nie w omedze mając 2 lata nie złapałem temperatury wjękrzej niż 95 a pompa to nie 25 tys tylko 250tys ale wytrzymują i 500 jak nie lejesz badziewja
a oprucz twego wisko jest jeszcze 2 wentylatory które bez wisko dadzą sobie zupełnie rade chóć jeszcze nigdy nie słyszłem żeby się włanczły


THIN napisał(a):To są akurat argumenty którymi ja się kieruję :)

Znajomy ma 2,5 TD* (wymoderowano automatycznie: w omegach nie ma TDS) z '96
Kupił ją chyba 2 albo 3 lata temu
Wymienił rozrząd, paski, płyny, filtry (taki standard w sumie) + tarcze i opony zaraz po kupnie auta. I to była jego ostatnia wizyta w warsztacie. Jeździ do dzisiaj (a nogę ma naprawdę ciężką). Chwali sobie bardzo to auto.
Tylko teraz się dopatrzył dwóch problemów

1) zakola tylne i pod szybą ostro go wzięła rdza w tym roku (nigdy koleś o nic nie dbał zabardzo) :)
2) z niewiadomych przyczyn wywaliła mu poduszka dla pasażera - a dlaczego to się stało to nie ma pojęcia :)

A poza tym wizualnie i mechanicznie samochód mu pali z dotyku i mu padły amorki z tyłu (jakoś się chyba nie kwapi do wymiany ich :) )
Jak dla mnie autko ma duży minus - jest białe (ja akurat nie przepadam za autami w tym kolorze :) )


Długi63 napisał(a):Ciągle się kłócicie o tego diesla w Omedze.
1) nie warto-jak ktoś lubi td to i tak następnym razem się w niego wbije
2)od pół roku jeżdżę td i zaczyna mi to pasować
3)i nie jest to mułek bo papcia 245 zostawia na asfalcie
4)a oszczędny jest tak: 2,6 asb zostawiał w mieście pod 20litrów rekord to 263 km na 64litrach, a td między 10 a 12 to co ja się będę kłócił, że dużo pali
5)wymienić końcówki wtrysków i nie lać badziewia do zbiornika to i pompa się odwdzięczy(rotacyjna nienawidzi wody)
6)na razie jedyną upierdliwością jest to, że przed ostrą jazdą muszę dobrze rozgrzać silnik
7)za krótko jeżdżę żeby oceniać ten silnik na 100%, ale wydaje mi się, że z td jest tak jak z japońcem albo z automatem- jak trafię na zły egzemplarz to się wyrzygam a jak trafię na dobry to się zakocham ;-)
PWS
 

Następna strona

Powrót do Kupuję Omege

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników