Problemy z gazem...

Tu zamieszczamy problemy oraz pytania dotyczące instalcji gazowych

Re: Problemy z gazem...

Postprzez Brayan 9 gru 2009, o 23:36

Wasyl napisał(a):Sterownik sirocco

Wiem jaki masz sterownik ale ja nie wiem co on może.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez postim 2 lut 2010, o 11:55

witam panowie pomóżcie mi troszke...

jutro postaram się uzupełnić braki...

Omcia 94r 2.0 8V gaz zwykły butla 45l wchodzi 35l. spalanie w mieście to maks 160 km czyli z prostej matematyki 22 l :shock: tak dokładnie, ale przypuszczam że wina tkwi w gazownikach, kumpel gazownik jeździł calibrą z podobnym silnikiem i starał się mnie przekonać że takie spalanie to normalne....
na trasie nie ma ogranicznika prędkości i tutaj jest troszkę ponad 10 l w granicach do 11 l czyli dobrze.

teraz w zimie nawet nie palę na gazie bo za blisko mam do pracy. na benzie spaliła sporo ponad 10 l wiadomo że zima, odpalanie zimnej itd, zanim obroty się ustatkują dlatego wydaje mi się że benzyna jest w miarę dobrze.
przewody i świece wymienione przed zimą, gaz jest 3 letni, z przebiegiem również małym.

prosiłbym o pomoc w znalezieniu dobrych gaziarzy na woj. podkarpackim (Stalowa Wola), na priwie udzielę info kto zakładał gaz..... (ptaszek) dal podpowiedzi.

bardzo prosze o poradę,

dzięki
postim
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 gru 2009, o 14:10
Twoja Omega: Omega B 1994

Re: Problemy z gazem...

Postprzez mgyz 2 lut 2010, o 13:09

ktora generacja gazu I (bez krokowca gazu) czy II (z silnikiem krokowym) bo nie sadze zeny ktos sekwencje tam ladowal.
Zmniejsz cisnienie wyjsciowe z parownika - zazwyczaj jest duza sruba przy wezu wylotowym). Po pol obrotu i sprawdzaj czy sie nie dusi przy pelnym obciazeniu silnika. Jak sie zacznie dusic to odkrec pol obrotu.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez German-Style 2 lut 2010, o 15:16

mgyz napisał(a):ktora generacja gazu I (bez krokowca gazu) czy II (z silnikiem krokowym) bo nie sadze zeny ktos sekwencje tam ladowal.
Zmniejsz cisnienie wyjsciowe z parownika - zazwyczaj jest duza sruba przy wezu wylotowym). Po pol obrotu i sprawdzaj czy sie nie dusi przy pelnym obciazeniu silnika. Jak sie zacznie dusic to odkrec pol obrotu.

Chodzi ci o ta srube na wezu co jest z taka jakby sprezynka??
od jej ustawienia zalezy spalanie??
Marek-Cichy i grzeczny,ale jak się najebie,wszystko rozpierdala!
German-style-ciemno,nisko,szeroko!
Avatar użytkownika
German-Style
 
Posty: 397
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 01:17
Lokalizacja: PZL
Twoja Omega: A 2.0 8v sedan 90r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez mgyz 2 lut 2010, o 21:25

Nie to jest register... ale od niego tez zalezy spalanie. Wczesniej pisalem o srubie na parowniku.
register wystepuje tylko w I generacji.
Sruba na parowniku dokonuje sie zgrubnej regulacji cisnienia - musi byc ono na tyle wydajne zeby wystarczylo gazu pod pelnym obciazeniem. Register jest do dokladnej regulacji cisnienia.
I generacja nie jest najlepsza do "duzych" silnikow ze wzgledu na brak mozliwosci dynamicznej regulacji cisnienia gazu w zaleznosci od zapotrzebowania - register jest ustawiony raz na stale. Z tego wzgledu w II generacji zamiast registra wystepuje silnik krokowy ktory zamyka lub otwiera przeplyw w zaleznosci od sygnalu z sondy lambda.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez German-Style 3 lut 2010, o 11:43

mgyz napisał(a):Nie to jest register... ale od niego tez zalezy spalanie. Wczesniej pisalem o srubie na parowniku.
register wystepuje tylko w I generacji.
Sruba na parowniku dokonuje sie zgrubnej regulacji cisnienia - musi byc ono na tyle wydajne zeby wystarczylo gazu pod pelnym obciazeniem. Register jest do dokladnej regulacji cisnienia.
I generacja nie jest najlepsza do "duzych" silnikow ze wzgledu na brak mozliwosci dynamicznej regulacji cisnienia gazu w zaleznosci od zapotrzebowania - register jest ustawiony raz na stale. Z tego wzgledu w II generacji zamiast registra wystepuje silnik krokowy ktory zamyka lub otwiera przeplyw w zaleznosci od sygnalu z sondy lambda.

A masz moze jakies linki czy opis.. jak wyregulowac dobrze instalacje gazowa? np 1 i 2 gen??
Marek-Cichy i grzeczny,ale jak się najebie,wszystko rozpierdala!
German-style-ciemno,nisko,szeroko!
Avatar użytkownika
German-Style
 
Posty: 397
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 01:17
Lokalizacja: PZL
Twoja Omega: A 2.0 8v sedan 90r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez postim 3 lut 2010, o 12:14

co do mojej Omci to jest to podstawowa instalacja zwykła a nie sekwencja :) a i jeszcze taki motyw mi sie pojawia że jak dojeżdżam do skrzyżowania na luzie hamuje sobie spokojnie i w rytm hamowania spadają mi obroty na gazie, na benzie nie.... no i najciekawsze jest to ze jak za wolno hamuje to potrafi mi zgasnąć, natomaiast jak za raptownie to po chwili obroty spadają zajebiście nisko a po sekundzie ma ponad tysiąc obrotów..... :-|
postim
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 gru 2009, o 14:10
Twoja Omega: Omega B 1994

Re: Problemy z gazem...

Postprzez mgyz 3 lut 2010, o 13:11

German-Style kompletnego opisu nie mam, musialbys polatac po tematach bo w roznych miejscach byl co nieco opisywane

postim a jak masz zrobiony dolot do puszki filtra, jest skierowany w dol?
http://www.opelomegaforum.pl/viewtopic.php?f=20&t=3727&p=56273&hilit=kanaliza%2A#p56273
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez German-Style 3 lut 2010, o 15:33

mgyz napisał(a):German-Style kompletnego opisu nie mam, musialbys polatac po tematach bo w roznych miejscach byl co nieco opisywane

postim a jak masz zrobiony dolot do puszki filtra, jest skierowany w dol?
http://www.opelomegaforum.pl/viewtopic.php?f=20&t=3727&p=56273&hilit=kanaliza%2A#p56273

Mgyz moze klikne fotki mojej instalacji gazowej i bys mi podpowiedzial co nieco czym jak sie ustawia?? bo kurna ta instalacje zakladal fachura taki ze ja pewnie tak na oko ustawil... bo jeszcze sam troche tam przestawialem bo mi obroty rosly... a chcial bym sobie ja dobrze wyregulowac.. moze co nieco mniej by palila...

edit

umnie wyglada to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak taka instalke regulowac??
to 1 generacja?
nigdzie tam wiecej pokretel nie widac...

aha mam jeszcze taki problem ze jak auto stoi na lozie i na wolnych obrotach to w srodku smierdzi gazem dlaczego tak jest??
cos jest nie szczelne??
sory za takie pytania ale na gazie to sie nieznam...
Marek-Cichy i grzeczny,ale jak się najebie,wszystko rozpierdala!
German-style-ciemno,nisko,szeroko!
Avatar użytkownika
German-Style
 
Posty: 397
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 01:17
Lokalizacja: PZL
Twoja Omega: A 2.0 8v sedan 90r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez mgyz 3 lut 2010, o 22:27

tak, to 1 generacja
zdj.1 - to register do precyzyjnego ustawienia cisnienia gazu
zdj.2 - "na dole duze pokretlo" to podejzewan ze jest od ustawiania cisnienia wyjsciowego z parownika
zdj.3 - sruba do spuszczania oleistego syfu z parownika.

German-Style napisał(a):jak auto stoi na lozie i na wolnych obrotach to w srodku smierdzi gazem dlaczego tak jest??cos jest nie szczelne??
moze byc i nieszczelnosci, moze tez byc za duze cisnienie wyjsciowe z parownika.

Nie ustawialem 1gen. ale zrobilbym to w ten sposob:
1. register zostaw tak jak jest (cos okolo polowy zakresu)
2. silnik uruchomic, zagrzac i zostawic na wolnych obrotach
3. skrecac srube regulacji cisnienia z parownika (po pol obrotu)
4. po kazdym polobrocie otwierac przepustnice na maxa, szybko i na krotko i sluchac czy przy takim dodawaniu gazu silnik sie nie dlawi. Jak nie ma zadlawienia wroc do pkt.3
5. Wrocic pol obrotu na parowniku i registrem wyregulowac wolne obroty, sprawdzajac czy silnik nie dusi sie przy dodaniu gazu.
6. Do auta i sprawdzic czy sie nie dusi przy gwaltownych przyspieszeniach. Jak brakuje gazu (dusi sie) odkrecic troche register albo gdy to nie pomaga lub brakuje juz zakresu na registrze to pol obrotu na srubie cisnienia parownika i wrocic do pkt5.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez German-Style 3 lut 2010, o 22:43

mgyz napisał(a):tak, to 1 generacja
zdj.1 - to register do precyzyjnego ustawienia cisnienia gazu
zdj.2 - "na dole duze pokretlo" to podejzewan ze jest od ustawiania cisnienia wyjsciowego z parownika
zdj.3 - sruba do spuszczania oleistego syfu z parownika.

German-Style napisał(a):jak auto stoi na lozie i na wolnych obrotach to w srodku smierdzi gazem dlaczego tak jest??cos jest nie szczelne??
moze byc i nieszczelnosci, moze tez byc za duze cisnienie wyjsciowe z parownika.

Nie ustawialem 1gen. ale zrobilbym to w ten sposob:
1. register zostaw tak jak jest (cos okolo polowy zakresu)
2. silnik uruchomic, zagrzac i zostawic na wolnych obrotach
3. skrecac srube regulacji cisnienia z parownika (po pol obrotu)
4. po kazdym polobrocie otwierac przepustnice na maxa, szybko i na krotko i sluchac czy przy takim dodawaniu gazu silnik sie nie dlawi. Jak nie ma zadlawienia wroc do pkt.3
5. Wrocic pol obrotu na parowniku i registrem wyregulowac wolne obroty, sprawdzajac czy silnik nie dusi sie przy dodaniu gazu.
6. Do auta i sprawdzic czy sie nie dusi przy gwaltownych przyspieszeniach. Jak brakuje gazu (dusi sie) odkrecic troche register albo gdy to nie pomaga lub brakuje juz zakresu na registrze to pol obrotu na srubie cisnienia parownika i wrocic do pkt5.


Dziekuje bardzo Mgyz za rade :)
tak sprobuje jak piszesz:)
co do tego smrodu gazu w aucie wydaje mi sie ze bedzie to za duze cisnienie wyjsciowe z parownika bo tam jest taki jak by odpowietrznik i jak zostawie na zaplonie to smierdzi nawet kolo auta... albo jak zgasze to nieraz cos smierdzialo gazem...
tak jak by za duzo ladowalo tego gazu do parownika i ta dziurka chyba on sie ulatnia....

a co do zdj 3... czytalem cos o tym spuszczaniu tego oleju... a to jednak to ta sruba... slyszalem ze tez jest zalecane spuszczac co jakis czas ze pomaga to nawet duzo... ale niewiem ile w tym prawdy... jutro spuszcze i zobacze czy cos dalo...
Marek-Cichy i grzeczny,ale jak się najebie,wszystko rozpierdala!
German-style-ciemno,nisko,szeroko!
Avatar użytkownika
German-Style
 
Posty: 397
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 01:17
Lokalizacja: PZL
Twoja Omega: A 2.0 8v sedan 90r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez koczo19 21 lut 2010, o 08:16

Witam mam omege b 2.0 8v kupilem ja niedawno byla sprowadzona z holadii i holenderska instalacja koltec vg392. Mam taki owy problem iz nie chce chodzic na gazie jak przelacze to chwile popracuje zejdzie z obrotow i wskoczy na byne. Wymienilem membrany w parwoniku wyczyscilem go silniczek krokowy pokropilem kilkoma kroplami oleju wszystko poskrecalem jak nalezy i dalej nie chce zagadac. Swiece i kable byly wymieniane nie dawno wiec sa ok. A na benzynie bardzo duzo pali ok 25 l na 100km ale to pewnie sprawa lambdy. Prosze pomozcie!!!
koczo19
 

Re: Problemy z gazem...

Postprzez mgyz 21 lut 2010, o 16:45

koczo19 napisał(a):A na benzynie bardzo duzo pali ok 25 l na 100km ale to pewnie sprawa lambdy

Jak na benzynie nie chce chodzic jak trzeba to nie spodziewaj sie, ze na LPG bedzie lepiej.
Poczytaj do emulacji lambdy http://www.opelomegaforum.pl/search.php?keywords=adaptacje&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
bo moze nie jest ona poadnieta. W razie koniecznosci wymien sonde, doprowac do porzadku z benzyna i dopiero bierz sie za gaz
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez zlotko5 22 lut 2010, o 19:48

mgyz napisał(a):
koczo19 napisał(a):A na benzynie bardzo duzo pali ok 25 l na 100km ale to pewnie sprawa lambdy

Jak na benzynie nie chce chodzic jak trzeba to nie spodziewaj sie, ze na LPG bedzie lepiej.
Poczytaj do emulacji lambdy http://www.opelomegaforum.pl/search.php?keywords=adaptacje&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
bo moze nie jest ona poadnieta. W razie koniecznosci wymien sonde, doprowac do porzadku z benzyna i dopiero bierz sie za gaz


Święte słowa mgyz
najpierw doprowadź benzyne potem gaz do pożądku
BARDZO WAŻNE
zachowaj ta kolejność
I został się tylko jeden Opel :-)
I znowu tylko Opel :-(
Avatar użytkownika
zlotko5
 
Posty: 178
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Twoja Omega: Była 1995 3.0 MV6 GAZ KOMBI

Re: Problemy z gazem...

Postprzez German-Style 23 mar 2010, o 18:57

A ja mam takie pytanie...
moja omega stala z ok 3 tyg w garazu raz tam czy 2 razy ja odpalalem... ale ostatni raz ja odpalem ok 1,5 tyg kolo 2 temu...
no i tak wymiekl mi aku a wiec dzisiaj wezielem prostownik podladowalem aku no i heja do auta cyk za przekreceniem kluczyka auto odrazu odpalilo gdzie sie zdziwilem bo nic nie krecilo tylko odrazu brum i chodzi... no i chodzi sobie na wolnych obrotach i zaczyna kulec... az nagle zdycha no to daje gazu a one strasznie mulisto i zdychajaca sie wkreca na obroty az sie wkreci i jak gazuje jest ok a jak puszcze na wolne obroty chodzi chcem przygazowa to znow wie dlawi itp az wkreci sie... dodam ze z 4 tyg temu troche regulowalem gaz tak jak kolega MGYZ opisal... no i auto chodzilo ok... aha jeszcze sklejalem gorna czesc filtra bo byla peknieta lekko przy laczeniu z przeplywka... no i tak jak kulala wiec wkrecilem ja na obroty puscilem gaz i tak dawalem co chwile a tu jebbbbbb... jak jeblo w filtr to mi rozjebalo przy laczeniu przeplywki z gorna czescia filtra... :shock: patrze kur... co jest... auto chodzilo znow tak samo sie mulilo i wkrecalo juz z rozjebanym filtrem i znow jebbbb az kurwa ogien maly byl... niewiem kiedys jak go zamulilem na 3 biegu to mi jeblo i zgasl ale to mi waz rozwalilo ale zrobilem i ok... i niepamietam zeby mi kiedys jeszcze strzelil.... a tu teraz tak jeblo az mi filtr rozjebalo.... panowie co to moze byc bo czegos to przyczyna musi byc?? cos zle jest wyregulowane ze az sie dlawil?? i strzelal??
Marek-Cichy i grzeczny,ale jak się najebie,wszystko rozpierdala!
German-style-ciemno,nisko,szeroko!
Avatar użytkownika
German-Style
 
Posty: 397
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 01:17
Lokalizacja: PZL
Twoja Omega: A 2.0 8v sedan 90r

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników