Problemy z gazem...

Tu zamieszczamy problemy oraz pytania dotyczące instalcji gazowych

Re: Problemy z gazem...

Postprzez Boxic 3 kwi 2010, o 12:25

Za ubogą mieszankę zrobiłeś...
Spróbuj tak:
Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawione obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności w korektorze ssącym!

Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać - najlepiej poczekać aż włączą się wentylatory. Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki - jedna na reduktorze (regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać - odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo - zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraźnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), przekraczamy granicę palności: lewa granica. Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie aż do zubożenia mieszanki poza granicę palności - prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik - im jego przekrój większy, tym węższy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy - lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę już na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika.
Między lewą granicą, a prawą liczysz obroty i ustawiasz w połowie czyli od lewej granicy do prawej jest 2 obroty to odkręcasz o 1 obrót.

Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (można korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu. Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG. Lepiej jest nieco przykręcić niż zbytnio odkręcić zawór główny. Oczywiście to jest regulacja samochodu tzw "na oko"

Żeby ustawić samochód dokładniej wymagane jest dostęp albo posiadanie analizatora spalin.
Avatar użytkownika
Boxic
 
Posty: 152
Dołączył(a): 17 mar 2009, o 22:02
Lokalizacja: Radom
Twoja Omega: Omcia A 2.0 kombi

Re: Problemy z gazem...

Postprzez German-Style 3 kwi 2010, o 13:15

Dzieki za pomoc :) bede działał :) pozdrawiam :-)
Marek-Cichy i grzeczny,ale jak się najebie,wszystko rozpierdala!
German-style-ciemno,nisko,szeroko!
Avatar użytkownika
German-Style
 
Posty: 397
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 01:17
Lokalizacja: PZL
Twoja Omega: A 2.0 8v sedan 90r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez celsa 1 cze 2010, o 19:11

Witam!

Mam problem z gazem.Posiadam Omegę 2.0 1995r.Polega on na tym że gaz dochodzi do rozdzielacza i dalej nie idzie.Parownik jest na 100% sprawny a cała instalacja przeszła regeneracje w serwisie jakieś 3000km temu.Przypominam że mam holenderską wersje gazu.Z góry dziękuje za odpowiedź.

EDIT:
Aha i jeszcze samochód wtedy gaśnie.
celsa
 

Re: Problemy z gazem...

Postprzez KAFARMAN 1 cze 2010, o 21:09

Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5340
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Problemy z gazem...

Postprzez Div 1 cze 2010, o 21:33

co to kurna rozdzielacz, czy z parownika idzie gaz czy nie. jak nie to nie otwiera elektrozaworu, zapewne na butli nie ma takiego cyknięcia.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: Problemy z gazem...

Postprzez neket 6 wrz 2010, o 16:29

German-Style napisał(a):co do tego smrodu gazu w aucie wydaje mi sie ze bedzie to za duze cisnienie wyjsciowe z parownika bo tam jest taki jak by odpowietrznik i jak zostawie na zaplonie to smierdzi nawet kolo auta... albo jak zgasze to nieraz cos smierdzialo gazem...



dobra mam takie pytanko bo slabo bo slabo ale czasami tak jakby smierdzialo mi gazem w aucie na postoju:
-pali tyle samo lpg co zawsze
-przebiegi lambdy ok
-cala instalacje posmarowałem płynem do mycia naczyń ... szczelna
-z wydechu nie smierdzi gazrm
-sprawdzilem tez te rurke podcisnie co idzie do parownika, jest cala i membrany nie puszczaja gazu

mam taki parownik i jedyne co mi przychodzi do glowy to to o czym pisal German-Style tylko tego tu nie widze:

Obrazek

jesli ktos sie czegos dopatrzy albo ma inne sugestie to prosze o info
cisnienie sprawdzane mialem nie caly rok temu i bylo okolo 1100 a ten parownik moze spokojnie pracowac do 1500 wiec nie sadze zeby wina lezala po tej stronie
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2002
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: Problemy z gazem...

Postprzez mgyz 7 wrz 2010, o 05:43

masz normalny mikser na dolocie (2 generacja bez wtryskiwaczy)? Moze puszczac elektrozawor przy parowniku i po zgaszeniu resztka gazu (od zbiornika do parownika) dostaje sie do dolotu.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Problemy z gazem...

Postprzez neket 7 wrz 2010, o 06:55

mam wtryskiwacze, sprawdzalem trzymaja
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2002
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: Problemy z gazem...

Postprzez Tomek23 7 kwi 2013, o 06:59

Koledzy od pewnego czasu auto po przełaczeniu na lpg gaśnie czasem nie zgaśnie ogólnie dławi sie przy ruszaniu wtedy. Gdy troche przegazuje i pare razy odpale to ju wtedy chodzi OK. Dodam, ze dzieje sie to na zimnym silniku i ciepłym. Moze ktos miał podobne objawy instalacja sekwencyjna...
Tomek23
 
Posty: 117
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 14:26
Lokalizacja: olsztyn
Twoja Omega: x20xev+LPG sedan 96r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez pancerniak 7 kwi 2013, o 07:53

a filterek zmieniał? i był na regulacji?
A kombi c20ne-była/niema
B kombi X20se biała-dawca
B kombi X20se biała-opuściła garaż
B sedan 25td zielony potwór - odeszła i niech nie wraca
pancerniak
 
Posty: 725
Dołączył(a): 16 sie 2011, o 09:05
Lokalizacja: Olsztyn
Twoja Omega: została tylko 25TD

Re: Problemy z gazem...

Postprzez Tomek23 7 kwi 2013, o 11:27

Zrobione na instalacji 50 tys filtr fazy lotnej wymieniany co 15 tys, natomiast fazy ciekłej nie ma tzn. elektrozawór river posiadam i tam niby w środku jest sitko. Ale nie wiem za bardzo jak sie do tego dobrać...
Tomek23
 
Posty: 117
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 14:26
Lokalizacja: olsztyn
Twoja Omega: x20xev+LPG sedan 96r

Re: Problemy z gazem...

Postprzez pancerniak 7 kwi 2013, o 11:42

Proponuje, żebyś zajechał do seby albo innego gaziarza żeby zerknął na gazoline. Zapłacisz jakieś 30zł za regulację i będziesz miał pewność że instalka jest ok. Potem można gdybać. I nie tankuj na carefourze ;-)
A kombi c20ne-była/niema
B kombi X20se biała-dawca
B kombi X20se biała-opuściła garaż
B sedan 25td zielony potwór - odeszła i niech nie wraca
pancerniak
 
Posty: 725
Dołączył(a): 16 sie 2011, o 09:05
Lokalizacja: Olsztyn
Twoja Omega: została tylko 25TD

Re: Problemy z gazem...

Postprzez stachu11 24 paź 2013, o 08:19

dokladnie regulacja tania rzecz do 50 zl wiec lepiej juz wydac i wiedziec na 100%
stachu11
 
Posty: 18
Dołączył(a): 24 paź 2013, o 08:10
Twoja Omega: B FL 2200

Re: Problemy z gazem...

Postprzez awgan1988 20 mar 2014, o 14:02

witam mam omegę kombi 2.0 8v z 95 r i ostatnio z dnia na dzień przestała na gazie jeździć(na bęzynce nie jeździ od dłuższego czasu ) instalacja jest stage 2,zmieniłem filterek pod elektrozaworem na nowy,słychać pyknięcie jak przełączam guzikiem na gaz(butla jest pełna gazu)
proszę o jak najszybszą pomoc
awgan1988
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 20:58
Twoja Omega: Opel Omega 2.0 B+G V16 95 R

Re: Problemy z gazem...

Postprzez KAFARMAN 20 mar 2014, o 20:51

awgan1988 napisał(a): z dnia na dzień przestała na gazie jeździć(na bęzynce nie jeździ od dłuższego czasu )


awgan1988 napisał(a):proszę o jak najszybszą pomoc


Najszybciej to będzie to zepchnąć do fosy :lol:
Dlaczego to na benie w ogóle nie chodziło ??
Czy ten zaniedbaluch ma działającą żarówkę od kontrolki silnika ?? świeci się ?? jeśli tak to jakie błędy ??

najlepiej, wymienić filterek, pyknęło, najebać gazu i ma jeżdzić :sciana2: to nie ursus panie
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5340
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]