Strzelanie z tłumika

Tu zamieszczamy problemy oraz pytania dotyczące instalcji gazowych

Strzelanie z tłumika

Postprzez Shaman_ 10 gru 2012, o 09:53

Witam!

Zarejestrowałem się tutaj bo szukam porady odnośnie gazu a póki co to w warsztatach rozkładają ręce i nie chcą mnie już widzieć :)


Mój samochód:

Omega B , kombi , 1996 , 2.0 16V z sekwencją.


Mój problem:


Omegę kupiłem od znajomego mechanika w sierpniu. Wiedziałem że jej wadą jest strzelanie z tłumika na gazie ale cena była mega okazjonalna więc w żaden sposób nie czuje się oszukany (widziały gały co brały). Problem polega na tym że po dynamicznym rozpędzaniu się kiedy puszczę gaz na około 10 sekund łamaga strzela z tłumika. Myślę że strzela to mało powiedziane - to na prawdę mocne je*****cie.

Na początku totalnie bagatelizowałem problem - ot fajna zabawa postraszyć ludzi na przystankach. Właściwie to do tej pory mimo setek jebnięć z tłumika nic się nie stało po za tym że sąsiedzi patrzą na mnie jak na sadystę.

Nauczyłem się kontrolować to strzelanie ale jazda jest bardzo męcząca:

Nie mogę po prostu dojechać do skrzyżowania tocząc się na biegu bo strzeli. Muszę albo lekko naciskać gaz i redukować biegi albo wrzucić na luz. A jazda po mieście to tragedia....Przy każdym skrzyżowaniu: JEB! W trasie przy stałej prędkości 100 km/h odpuszczenie gazu na 5 sekund powoduje strzał.

Jakiś miesiąc po zakupie stwierdziłem że pewnie będę nią jeździł przynajmniej 2 lata więc warto naprawić to co ją gryzie. I tak zrobiłem w niej zawieszenie przednie , naprawiłem klimę ale przy gazie jest spory problem.


Otóż nie znalazłem gaziarza który potrafił by powiedzieć co jest nie tak. Mam dość zmieniania wszystkiego bo "a nóż" . Zmienione świecie , przewody , filtry , 4 krotna regulacja gazu , regeneracja listwy wtryskowej - i nic. Po regulacjach strzela troszkę mniej (albo ja doszedłem do perfekcji w panowaniu nad tym zjawiskiem). Zauważyłem jednak że najmocniej strzela kiedy gazu jest mało.


To jak panowie? Pomożecie?
Shaman_
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 09:30
Twoja Omega: Omega B 1996 2.0 16V + LPG

Re: Strzelanie z tłumika

Postprzez neket 10 gru 2012, o 14:57

jesli listwa jest ok bo w regeneracje nie wierze (jakie to wtryski?)

to pozostaje parownik ... jak wyglada sprawa z odpalaniem auta po jedzie na gazie?
mi to wyglada ze albo wtryski lpg nie sa odcinane jak hamujesz silnikiem (lub sa nieszczelne)
albo reduktor wali ciśnieniem w kolektor przy odcietych wtryskach (wezykiem z podcisnienia).


przy reduktorach w sekwencji jest ten problem ze jest duzy wzrost cisnienia przy odcince (w brc cisnienie pracy 1,5 bar a przy odcince nabija nawet 3 bary albo jak jest problem to i wiecej - tak ze niektore wtryski nie sa w stanie sie otworzyc po hamowaniu silnikiem ale nie o tym teraz dyskutujemy)
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2002
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: Strzelanie z tłumika

Postprzez Shaman_ 10 gru 2012, o 15:46

Co masz na myśli pisząc że nie wierzysz w regenerację? Tak mi panowie powiedzieli w warsztacie - nie znam się więc mogłem zostać nabity w butelkę.


Odpalanie auta? Cóż - faktycznie ostatnimi czasy trochę dłużej muszę pokręcić rozrusznikiem.
Shaman_
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 09:30
Twoja Omega: Omega B 1996 2.0 16V + LPG

Re: Strzelanie z tłumika

Postprzez neket 10 gru 2012, o 18:39

chodzi o to ze zeby to zrobic dobrze to trzeba sie przylozyc i zazwyczaj u gazownika taka zabawa kosztuje tyle co nowe wtryski ... ale takie stwierdzenie to nadal wrozby bo nie napisales jaka masz instalacje zalozona

jaki reduktor, jakie wtryski ??
LPG: SEKWENCJA BRC; KOMP SEQUENT 24;

http://www.ulgawcierpieniu.pl -> sprawdź może będziesz mógł pomoc :)
Avatar użytkownika
neket
 
Posty: 2002
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 10:03
Lokalizacja: STA
Twoja Omega: B kombi 99' 2.0 16V

Re: Strzelanie z tłumika

Postprzez mgyz 11 gru 2012, o 09:11

Po prostu nie przepala calego paliwa. Tak jak neket pisze cisnienie gazu i w dodatku chyba wtryski sie wcale nie zamykaja.

Rozumiem, ze przy jezdzie na benzynie nie ma problemu.

PS. fajnie sie strzela z tlumikow w moto :mrgreen: tylko... kiedys wydmuchalem cala wate szklana ze srodka :lol:
PS2. jakby sie nagle okalalo, ze chodzi na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gasnie to... wymien tlumik. Tez przez takie wystrzaly uszkodzilem tlumik (urawla sie wewnetrzna rura przy wejsciu), ze spaliny walily w wysciolke i mialy ciezko z wylotem (tez w moto)
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Strzelanie z tłumika

Postprzez KAFARMAN 11 gru 2012, o 12:28

mgyz napisał(a):PS. fajnie sie strzela z tlumikow w moto :mrgreen:


potwierdzam :DD
Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5338
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: Strzelanie z tłumika

Postprzez mecenas_dabrowskiego 11 gru 2012, o 18:34

sprawdź czy kolektor jest dobrze przykręcony do silnika czy nie ma luzów lub przedmuchów ja miałem podobny problem w C30LE po dokręceniu chodzi jak marzenie pół roku i ZERO strzałów
mecenas_dabrowskiego
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 mar 2012, o 11:01
Twoja Omega: 2x Senator :)


Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników