prąd w zapalniczce

Problemy z elektronicznym wyposażeniem nadwozia oraz elektryką auta

prąd w zapalniczce

Postprzez schak 26 paź 2008, o 11:11

Jak przerobić zapalniczki w omedze b aby zawsze w nich był prąd a nie tylko po przekręceniu kluczyka w stacyjce?
Przydaje się to przy ładowaniu np telefonu.
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.

Postprzez BG 26 paź 2008, o 11:17

najlepiej podprowzdzic nowe kabelki od jakiegos bezpiecznika w ktorym zawsze jest prad (tylko pamietajac o odpowiednio grobych kablach i odpowiednim bezpieczniku )
BG

 

Postprzez jaro 26 paź 2008, o 11:24

BG napisał(a):tylko pamietajac o odpowiednio grobych kablach i odpowiednim bezpieczniku )

dokładnie i jeszcze należy pamiętać o dobrym ubezpieczeniu jakby przypadkiem coś zaczęło się jarać kiedy nie ma Cię w autku ;-)
jaro

 

Postprzez schak 26 paź 2008, o 11:27

A który kabel w kostce pod popielniczką odpowiada za prąd w zapalniczce i czy przypadkiem nie jest to ten sam co np przy podświetleniu jej?
Pod jakiej mocy bezpiecznik podpiąć aby wystarczająco zabezpieczał nowy obwód?
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.

Postprzez BG 26 paź 2008, o 11:40

za prąd w zapalniczce odpowiada ten kabel który jest do niej podpięty (oryginalna kostka)

jak wyciągniesz zapalniczkę to z tylu będzie wtyczka i to nie jest ten sam kabel co podświetlenie

odepnij ta wtyczkę kup szybkozlaczki i podprowadź nowe kable od jakiegoś bezpiecznika co jest stale pod prądem tylko jakiegoś mocnego albo bezpośrednio z akumulatora i nie zapomnij o bezpieczniku

a bezpiecznik zabezpieczający --> chyba 15 starczy
BG

 

Postprzez schak 26 paź 2008, o 16:11

A jest jakiś kabel idące niedaleko pod który można również podpiąć zapalniczkę.
Chodzi o to aby nie ciągnąć nowych kabli do kabiny ani nie grzebać bezpośrednio przy bezpiecznikach.

BG pamiętam o Tobie :-P
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.

Postprzez BG 26 paź 2008, o 16:16

a radio ci dziala non stop?
jesli tak to zmien bezpiecznik w skrzynce na wiekszy i w radiu nie zmieniaj i podlacz pod ta instalacje z radiem --> tylko daj mniejszy bezpiecznik na zapalniczce niz jest w skrzynce z bezpiecznikami

aaaaa mozesz sie pod awaryjke podpiac tam sa dupne kable :spoko:
BG

 

Postprzez schak 26 paź 2008, o 16:22

Radio mam oryginalne i podpięte jest pod stacyjkę, ale jak nacisnę przycisk włączania to działa (bez stacyjki) i jednocześnie włącza się wyświetlacz komputera, na którym jest wyświetlacz radia.

Myślałem o tym ale bezpiecznik nie bez powodu jest dany taki a nie inny ale pomyśle o tym.
Jeżeli nikt nie da innego rozwiązania to wypróbuje Twój pomysł.
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.

Postprzez BG 26 paź 2008, o 16:27

ale awaryjki masz dupny bezpiecznik i dupny kabel podejdzie pod awaryjki --> napewno lepiej niz pod radio powodzenia


noi co z zapalniczka pod co podpioles?
BG

 

Postprzez schak 8 lis 2008, o 16:56

Którędy idzie kabel do tylnej zapalniczki bo tak myślałem aby podłączyć je razem do jednego zasilania.

Już prawie podłączyłem przednią zapalniczkę do radia tak jak zaproponował BG ale nie mogłem znaleść (nie wiem który to) bezpiecznika od radia w skrzynce z bezpiecznikami, nie wiem jakiej jest on mocy i czy przypadkiem nie będzie za słaby. Czy zasilanie radia jest z czymś innym połączone?
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.

Postprzez mgyz 8 lis 2008, o 21:29

wydaje mi sie ze powinien isc tunelem.
rozpiska bezpiecznikow bedzie w instrukcji obslugi (nie "sam naprawiam") http://www.opelomegaforum.pl/viewtopic.php?t=1020
oryginalnie do radia jest bezpiecznik F12 siedzi na nim dodatkowo:
- oswietlenie wewnetrzne
- centralny zamek (odbiornik)
- kierunkowskazy
- awaryjne
- MID
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez schak 8 lis 2008, o 23:09

Nie pomyślałem o tej instrukcji. Dzięki.

Tylko że tam jest jeszcze jeden bezpiecznik od radia ale on jest chyba odpowiedzialny za dostarczenie prądu po przekręceniu zapłony (nie mam możliwości sprawdzenia tego teraz.
Jeżeli to jest ten bezpiecznik który wymienił mgyz to chyba wystarczy taki jaki jest (20A) i udźwignie jeszcze zapalniczke(i)?

Proszę o wypowiedź ludzi którzy znają się na elektryce samochodowej lepiej niż ja :-P
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.

Postprzez mgyz 8 lis 2008, o 23:19

oryginalnie zapalniczka siedzi na bezpieczniku F14 30A, dodatkowo przez ten bezpiecznik idzie zasilanie na:
- wspomaganie kierownicy (servitronic)
- klima/ nawiew
- ogrzewanie tylnej szyby
- ogrzewanie siedzen

biorac pod uwage, ze powyzsze odbiorniki zra duzo pradu to mozna zalozyc, ze podpiecie zapalniczki pod F12 20A nie powinno go palic.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez schak 20 lis 2008, o 14:41

zrobiłem tak jak zaproponował BG i działa. Nawet zapalniczka sie nagrzewa i bezpieczniika nie wywala, więc chyba będzie śmigało bo większego prądu chyba nic nie potrzebuje :)
OMEGA :D :D :D :D

Jeżeli uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie nie zapomnij o opcji "pomógł"
Avatar użytkownika
schak

 
Posty: 83
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 08:55
Lokalizacja: zach-pom.


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot]

cron