nie chce zapalic 2.5 v6

Problemy z elektronicznym wyposażeniem nadwozia oraz elektryką auta

Postprzez mgyz 9 mar 2008, o 23:22

petrachaj napisał(a):a mogl sie spalic ECU

mogl ale nie koniecznie

petrachaj napisał(a):Moze spalil sie od tego ze fajki byly cale w oleju

od tego na pewno nie mogl sie spalic

umiesz czytac schematy czy robic Ci rozpiske na ktorych pinach jakie napiecie masz sparwadzic?
Aha, byl juz podobny problem (z silnikiem X20XEV) tam wyszlo, ze przewod masowy nie byl dokrecony - przewod wiazki zakonczony oczkiem i przykrecany w okolicy wtryskiwaczy
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez Brayan 10 mar 2008, o 08:10

petrachaj napisał(a):podlaczylem i dzialo sie to samo ze nie swiecil sie check engine ale po 5 min kontrolka sie zapalila

Mnie to zastanawia. to musi byś cos z przewodami
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6790
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Postprzez petrachaj 10 mar 2008, o 09:34

mgyz byl bym wdzieczny jakbys mi zrobil taka rozpiske, nie mam juz pomyslow czego to moze byc wina, jedynie co przychodzi mi do glowy to to ze sie spalil komp... albo jak mowicie jakis kabel jest nie dokrecony tylko teraz ktory...
petrachaj
 

Postprzez mgyz 10 mar 2008, o 13:37

Dobra ale poczekaj do wieczora jak wroce z roboty.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez petrachaj 10 mar 2008, o 14:10

ok to czekam, dzis rozebralem te pokrywy zaworow, jutro bede wszystko skladal do kupy...
petrachaj
 

Postprzez mgyz 10 mar 2008, o 20:49

wyjmij zlacze z ECU, sprawdz stan pinow, wyczysc.
Sprawdz napiecia we wtyczce.
najpierw stale +12V na pinie 18
masa na pinach: 42, 2, 24, 14, 19, 10
+12V po zaplonie na pinach: 27

zewrzyj we wtyczce pin 46 do masy - powinien zalaczyc sie przekazniki K43 (od wtryskiwaczy) sprawdz czy teraz jest +12V na wtrzyskiwaczach RTBL (czerwono-niebieski) i czy +12V jest na pinie 37

teraz dodatkowo zewrzyj we wtyczce pin 3 do masy - powinien zalaczyc sie przekaznik
K44 (od pompy paliwa) sprawdz czy pompa zapracuje. Jednoczesnie to samo +12V idzie na grzanie sond lambda

zobacz tez czy po przekreceniu na zaplon +12 jest na pine 4 cewki zaplonowej.
poszukaj tez na silniku gdzie masa wiazki jest dolaczona do silnika. W X20XEV jest

sruba w okolicy listwy wtryskiwaczy do ktorej dokreca sie oczko przewodu masowego,
moze u bedzie podobnie.

PS. wpisz rok auta do profilu, bo musialem sie cofac na poczatek pustu.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez petrachaj 10 mar 2008, o 22:09

i wszystko juz wiadomo na szczescie :) przyczyna byl brak stalego napiecia na kompa na 2 pinie, kebelek grubosci palca byl tak zasniedzialy ze pekl w pol... nowy kabelek i kontrolka juz swieci jak powinna :) dzieki wszystkim za pomoc a szczegolnie brayanowi i mgyz :)
petrachaj
 

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron