Omega B 2.0 8V 115KM

Usterki mechaniczne w Twojej Omedze, klimatyzacja, zawieszenie, silnik, kody błędów

Omega B 2.0 8V 115KM

Postprzez JONY2 7 lut 2009, o 13:56

prosze o odpowiedz bo chce zmienic silnik w omedze B czy b ędzie pasował gabarytami i co trzeba ewentualnie przerabiac czy komputer trzeba wymieniac(sterownik)pomóżcie
JONY2

 

Postprzez mgyz 7 lut 2009, o 15:18

z jakiego na jaki?
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 08:59
Lokalizacja: Otwock

wymiana silnika w omedze B(wstawienie silnika z omegi A)

Postprzez JONY2 7 lut 2009, o 17:09

wymiana silnika w omedze B 2.0 8V na taki sam tylko ze z omegi A czy bedzie pasował uchwytami poduszek i czy da rade go załozyc w omedze B
JONY2

 

Postprzez mgyz 7 lut 2009, o 19:41

a wez podaj oznaczenia silnikow:
w omie A byly: 20SE, C20NE na Motronicu 1.4 oraz te same silniki na Motronicu 1.5
w omie B byl tylko X20SE na Motronicu 1.5.4

elektrycznie te silniki sie roznia, jak jest z mechanika to nie wiem. Np. w A byl zozdzielacz zaplonowy, w B juz zespolona cewka zaplonowa; inne podlaczenie przeplywki; dolozony czujnik spalania stukowego..
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 08:59
Lokalizacja: Otwock

Re: Omega B 2.0 8V 115KM

Postprzez aJamaY 7 lut 2009, o 20:38

JONY2 napisał(a):prosze o odpowiedz bo chce zmienic silnik w omedze B czy b ędzie pasował gabarytami i co trzeba ewentualnie przerabiac czy komputer trzeba wymieniac(sterownik)pomóżcie


To są te same silniki, różnia sie tylko osprzetem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
aJamaY

 
Posty: 125
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 07:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez SENATOR 7 lut 2009, o 20:48

Marcin wczesniejszy motronic to byl 4.1 nie 1.4
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR

 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 14:33
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez andrze1983 7 lut 2009, o 21:05

Nie wiem czy sie myle, jakby co to poprawcie mnie, ale w omie A silnik ten byl bezkolizyjny a w omie B juz jednak rozrzad mial kolizyjny.
Avatar użytkownika
andrze1983

 
Posty: 530
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 09:22
Lokalizacja: Glasgow-Zlocieniec

Postprzez mgyz 7 lut 2009, o 21:22

8V nadal byl bezkolizyjny, dopiero w 16V (X20XEV) zawory moga sie spotkac z tlokami.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 08:59
Lokalizacja: Otwock

Postprzez aJamaY 7 lut 2009, o 21:35

andrze1983 napisał(a):Nie wiem czy sie myle, jakby co to poprawcie mnie, ale w omie A silnik ten byl bezkolizyjny a w omie B juz jednak rozrzad mial kolizyjny.


Może przyjmijmy że silnik 8V , tzw. R4-8v SOHC występował w omegach a, b, vectrach, calibrach, kadetach ... itp... 8V to 8V i jest to ten sam silnik
w każdym w/w modeli. Zazwyczaj moc oscylowała wokół 115KM

Rozrząd kolizyjny występuje w silnikach 2.0 ale 16V (np: omega B, Calibra). W 8V jest bezkolizyjny.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
aJamaY

 
Posty: 125
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 07:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez arki9 8 lut 2009, o 13:26

Silnik od omegi A 2.0 8V pasuje do omegi B różni się tylko minimalnie elektryką.Wiem co mówię bo sam jeżdżę taką omegą właśnie z takim silnikiem.Pozdr
arki9

 

Następna strona

Powrót do Prośby o porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości