Elektroniczna regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu

Usterki mechaniczne w Twojej Omedze, klimatyzacja, zawieszenie, silnik, kody błędów

Elektroniczna regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu

Postprzez Daniel_257_ 17 wrz 2007, o 09:25

Szukałem wszędzie i nie znalazłem wyjaśnienia.

Nie mam pojęcia jak to działa w tym silniku.

Z tego co już się zorientowałem to za "elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu" w moim silniku odpowiedzialny jest komputer.
Żeby działało to prawidłowo komp bierze odczyty z czujników.

Proszę opis z których czujników bierze dane.

Na pewno z przepływomierza ( czujnik masy powietrza) i z czego jeszcze??????
Daniel_257_

 

Postprzez bc30se 17 wrz 2007, o 10:41

ze wszystkich dostęnych na silniku, usterka to cofnięcie zapłonu.
bc30se

 

Postprzez Daniel_257_ 17 wrz 2007, o 12:27

bc30se napisał(a):ze wszystkich dostęnych na silniku, usterka to cofnięcie zapłonu.


Nie wiem może źle opisałem nie wywala mi błędu.

To jest pytanie czysto retoryczne

Bo cosik się nadal dzieje z moim silnikiem i próbuje go poznać i znaleźć sprawcę.

Próbuje z każdej możliwej strony.
Daniel_257_

 

Postprzez Daniel_257_ 17 wrz 2007, o 12:31

bc30se napisał(a):usterka to cofnięcie zapłonu


Nie wiem jak to rozumieć:

jeżeli to usterka cofnięcie zapłonu to jak go przyspieszyć????? albo odkręcić????

W starszej generacji silników bardzo prosto odkręcasz śrubę przestawiasz i gotowe.

Pozdro.
Daniel_257_

 

Postprzez bc30se 17 wrz 2007, o 12:38

nie da się.
bc30se

 

Postprzez ILKU 17 wrz 2007, o 12:39

Nie wiem co ty chcesz kombinować. Jak wszystkie czujniki działają prawidłowo to zapłonem steruje ECU i tyle. Nie ma w co wnikać i czego przestawiać.
Jak masz problemy to sczytaj błędy, usuń usterki i tyle...
ILKU

 

Postprzez ŁYSY 17 wrz 2007, o 14:30

Wlasnie jak pisze ILKU sczytaj bledy, jak sie nic nie dzieje z silnikiem to daj se luz i nie kmin bo nie zmienisz tego domowym sposobem. Kat wyprzedzenia jest zpisany w ECU dokladnie w mapie zaplonu i zmieniany zaleznie od roznych czynnikow np. predkosci obrotowej silnika.
Opisz co sie dzieje z tym Twoim silnikiem.
Avatar użytkownika
ŁYSY
Administrator systemowy
 
Posty: 2252
Dołączył(a): 3 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Daniel_257_ 17 wrz 2007, o 23:11

ILKU napisał(a):Jak masz problemy to sczytaj błędy, usuń usterki i tyle...


Nie wywala błędów.

Czuć z wydech nieprzepalonym paliwem

I jak go coś pierdo...... to szarpie i dławi sie.
Daniel_257_

 

Postprzez Daniel_257_ 17 wrz 2007, o 23:28

ŁYSY napisał(a):Opisz co sie dzieje z tym Twoim silnikiem.


Powiem tak zrobiłem przy nim parę rzeczy i było bardzo dobrze parę dni dopóki jej nie dałem czadu. Trochę zaszalałem ale zawsze tak mam.

Opis tego co robiłem znajdziecie tutaj:

viewtopic.php?t=1674

Dopóki jej nie dałem czadu było naprawdę super teraz od nowa polska ludowa.

Podejrzewam jeszcze jedna rzecz: Wypiłem na noc akumulator jak jej się poprawi to można powiedzieć że jestem w domu.

Jak będzie dobrze to znowu dam jej popalić i jak się znowu zacznie dusić i walić paliwskiem z wydechu wjadę na kompa podepnę i musi błąd pokazać jak u jednego mechaniora nie pokaże to do innego pojadę.

CZY JEST TAKA MOŻLIWOŚĆ ŻE JEST COŚ NIE TAK A NIE WYWALI ŻADNEGO BŁĘDU??

Skontaktowałem się z powszednim właścicielem mojej omy i jemu też szarpała.

Mówił że nic z tym nie robił :?:

Pozdrawiam.
Daniel_257_

 

Postprzez dextran 18 wrz 2007, o 06:35

zapłon w przypadku silnika z modułem DIS jest ustawiany na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.
dextran

 

Postprzez Daniel_257_ 18 wrz 2007, o 06:56

dextran napisał(a):zapłon w przypadku silnika z modułem DIS jest ustawiany na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.


Gzie to cudo się znajduje, czy może się popsuć, jak to działa i czy wywala błędy.
U mnie w aucie dzieją się cuda przeważnie jak mu dołożę. Jak jeździ żona nic się nie dzieje bo ona tak nie robi ( nie ma ducha "rajdowca" ) Poza tym czsem mu się poprawi jak zdejmę klemę z akumulatora.

Jeżeli możesz to opisz jak to działa???

Czy zależy od prędkości obrotowej czy od temeratury czy jedno i drugie???

Ja dzisiaj umuwiłem się z kolesiem (co ma taką omcię jak ja i mu się tak nie robi) i podmienie na pare dni przepływkę. Jak to nie to? już sam nie wiem co.

Nowe kabelki i świece lewego luftu nie łapie błędów nie wykrywa :-x
Po prostu cyrk.


Można z tym jeździć ale moje samochody cykają jak trzeba. Gaz, lać paliwo i na przód. Jeżeli jest coś nie tak to sam to naprawiam.

Po regulacji mojego staruszka Kadet kombi 14i z 1990 roku śmiga jak nowy a nawet lepiej. Zbiera się i wogule ( wiem że to inny silnik i ma inną charakterystykę pracy szybki start i gożej na trasie bo pow 100km/h zbiera się coraz gożej)
Daniel_257_

 

Postprzez bc30se 18 wrz 2007, o 07:50

dextran napisał(a):zapłon w przypadku silnika z modułem DIS jest ustawiany na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.


nie jest ustawiany tylko korygowany a to robi różnicę bo nie podlega ingerencji zewnętrznej.

popsuty czujnik stukowy wywala błąd, a reaguje na dragania silnika i bezpośrednio jest to związane z liczbą oktanową paliwa.

Nic co byś mógł podłubać.
bc30se

 

Postprzez Brayan 18 wrz 2007, o 09:14

A no właśnie , Daniel_257_, czujesz paliwo w spalinach i od razu zakładasz ze to cos z zapłonem. Dla mnie ostatnia rzecz jaka mogła sie zepsuć.
Jeśli jest za bogada mieszanka i nie dopala to ja bym szukał przyczyny w prostych sprawach.
Czujnik cieczy chłodzącej... jak pada niekoniecznie wywala bład bo nie wychodzi po za zakres sygnału (jest to niemozliwe) a niestety podaje zaniżoną temperature i masz zwiększoną dawke.
I takich przyczyn może byc mnóstwo drobnych a uciazliwych
Zostaw sterownik i katy wyprzedzenia zapłonu w spokoju. Nop chyba że jakimś cudem mapy ci sie rozjechały ale nie wiem czy to mozliwe x20xev
Avatar użytkownika
Brayan

 
Posty: 6617
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Dźwierzuty
Twoja Omega: X30XE+LPG'95/C30SE'91/C30LE'87

Postprzez bc30se 18 wrz 2007, o 10:46

no to przecież mu naspiałem w prosty i logiczny sposób, jakie czujniki ustawiają dawke i kąt zapłonu w silniku - odpowiedź WSZYSTKIE!!

trzeba wszystkie sprawdzać i mierzyć...
bc30se

 

Postprzez Daniel_257_ 18 wrz 2007, o 19:39

bc30se napisał(a):trzeba wszystkie sprawdzać i mierzyć...


No to sprawa wygląda tak:

Dziś sprawdziłem przepływomierz powietrza.
(znalazłem taką samą omegę i podmieniłem z niej przepływkę w 100% sprawną)

I nic lipa to samo.

Sam już nie wiem co dalej robić????

Ręce opadają.
Daniel_257_

 

Następna strona

Powrót do Prośby o porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników