Problem po remoncie 2.2 16V

Usterki mechaniczne w Twojej Omedze, klimatyzacja, zawieszenie, silnik, kody błędów

Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Gumis83 10 sie 2017, o 19:50

Witajcie. Jestem świeżo upieczonym nabywca omegi z 2000r z silnikiem benzynowym(z gazem) o pojemności 2.2 16V. Po zakupie okazało się, że pożera ogrom oleju. Postanowiłem zrobić mały remocik. Nadmienię, że przed remontem auto odpalalo bez problemu. Zrobiona została głowica ( bez popychaczy) po za tym pierścienie i panewki korbowodowe. Główne były dobre. Do kompletu nowa przepływka,sonda przed katem(komp pokazywał że uszkodzona) oraz czujnik spalania stukowego.przewody,świece ok.
Co się poprawiło a co pogorszyła.
Poprawa:
*Nie ubywa oleju
Pogorszyło sie:
*Przy opalaniu na zimnym ok , a na ciepłym trzeba kręcić i halasuje dość mocno
* powiększyło się zużycie paliwa
* łapie dziury (przy przyspieszaniu Nie zawsze Ale slabnie i pomimo wymiany Sandy dalej wywala jej błąd)
* przy 2000 i ok 3200 obrotów spod pokrywy klawiatury wydobywa się dziwny odgłos jakby coś rezonowalo,dziwny metaliczny odgłos
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady jak poradzić sobie z tą bestia. Jeśli ktoś chciałby coś podpowiedzieć i coś więcej usłyszeć to kontakt do mnie 609912391 napisz eska a oddzwonię. Z góry dziekuje
Gumis83
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 sie 2017, o 19:44
Twoja Omega: 1999 fl kombi 2.2 16V 144KM

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Brayan 11 sie 2017, o 08:45

Czy jakieś błędy się pojawiają?
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Gumis83 11 sie 2017, o 18:38

Tak pojawia się błąd pierwszej sondy lambda pomimo tego że jest nowa(Magento marelli) wcześniej był błąd czujnika spalania stylowego Ale wymieniłem na nowy i błąd nie pojawia się.dzis zauważyłem, że dziwny dzwiek pod pokrywą klawiatury wczesniej oojawial sie przy 2tys obrotow potem cichl i pojawial sie powyzej 3tys. Dzis jest caly czas powyzej 2tys i wyżej. (Zaznaczam że jak jest zimny jest cicho nic nie klekocze,dopiero jak się rozgrzeje)
Zauważyłem ze jest delikatnie pęknięty kolektor wydechowy pomiędzy 3 a 4 tlokiem
Gumis83
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 sie 2017, o 19:44
Twoja Omega: 1999 fl kombi 2.2 16V 144KM

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Brayan 11 sie 2017, o 18:42

Gumis83 napisał(a):Zauważyłem ze jest delikatnie pęknięty kolektor wydechowy pomiędzy 3 a 4 tlokiem

To pewnie przyczyna tego hałasu.
A sonda no cóż do poprawy albo źle błąd odczytany
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Gumis83 11 sie 2017, o 18:57

Pospawam i dam znać czy coś pomogło. Ale skąd to slabniecie. Na ciepłym jak ruszam spod świateł to na niskich obrotach zbiera się jak żółw. Dopiero powyżej 3 tys zaczyna jakoś jechac....
Gumis83
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 sie 2017, o 19:44
Twoja Omega: 1999 fl kombi 2.2 16V 144KM

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Brayan 13 sie 2017, o 20:46

To już wróżenie z fusów.
Najpierw zrób wszystko żeby znikły błedy. Potem dopiero można coś diagnozować.
Zacząć trzeba od podstaw: ciśnienie sprężania , powietrze paliwo.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Gumis83 21 sie 2017, o 20:23

Witajcie. Właśnie rozebrałem dol i okazalo sie ze panewki na korbach szlag trafil. Tylko dziwne ze na nowych przejechanie było jakieś 2.5 2tys km. Wal wygląda dobrze żadnych defektów.. czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego pady nowe panewki w tak szybkim czasie.
Gumis83
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 sie 2017, o 19:44
Twoja Omega: 1999 fl kombi 2.2 16V 144KM

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez grzes80808 22 sie 2017, o 05:36

nowe szlak trafił bo korby masz już wybite i następne też nie wytrzymają więcej
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1649
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: Problem po remoncie 2.2 16V

Postprzez Brayan 29 sie 2017, o 14:49

grzes80808 napisał(a):nowe szlak trafił bo korby masz już wybite i następne też nie wytrzymają więcej

Nie koniecznie ale trzeba to pomierzyć.
Druga sprawa to wałki wyrównoważające. Kiedyś robiłem auto w którym puściło ciśnienie na nich i zatarło na ostatniej korbie. Wałki wywaliłem, otwory olejowe w bloku zaślepiłem bo nie było sensu tego robić.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03


Powrót do Prośby o porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników