Falujące obroty

Usterki mechaniczne w Twojej Omedze, klimatyzacja, zawieszenie, silnik, kody błędów

Falujące obroty

Postprzez cylonix 10 lip 2007, o 21:13

Witam

Mam problem z moją omką 2.0 16v r.98 LPG sekwencyjny, silnik trzyma za wysokie obroty 1400-1700 albo falują od 1000 do 1500 a czasem wszytsko jest ok(nie ma reguły nie wiem od czego to zalezy). Jak sobie troche pomanewruje leciutko pedalem gazu to sie uspokajają. Do tego od jakiegos czasu srednio raz na 150km zapala mi sie kontrolka pomaranczowa silnik, po zgaszeniu i odpaleniu silnika kontrolka juz sie nieswieci. Dzieje sie to zarówno na benzynie jak i gazie. Zczytalem spinaczem bledy z kompa: 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?. Mechanior powiedzial ze to napewno nie sąda, że to pewnie krokowiec, wyczyscił go dzisiaj ale dalej jest to samo.

Ratujcie ....
cylonix
 

Re: Falujące obroty

Postprzez rafalomega2.5v6 10 lip 2007, o 21:17

Jaka Ci sie zapala ta kontrolka??
rafalomega2.5v6
 

Re: Falujące obroty

Postprzez rafalomega2.5v6 10 lip 2007, o 21:18

czy to jest taka Obrazek
rafalomega2.5v6
 

Re: Falujące obroty

Postprzez cylonix 10 lip 2007, o 21:25

tak, to ta kontrolka, a zapala sie poprostu nagle, czasem stoje i sie zapala, czasem jade normalnie na trasie i sie zapala. Zatrzymuje sie, gasze silnik odpalam znowu, pali sie przez jedną - dwie sekundy i gasnie, i tak co srednio 150 km.
cylonix
 

Re: Falujące obroty

Postprzez rafalomega2.5v6 10 lip 2007, o 21:32

ja mam znowu tak ze jak jade powyżej 120 km/h tak przez 20-30min to wtedy zapali mi sie ta kontrolka ale czasami jest tak że dam troche wiecej gazu przy szybkim ruszaniu to wtedy tez sie zapala, ale to żadko.
rafalomega2.5v6
 

Re: Falujące obroty

Postprzez cylonix 10 lip 2007, o 21:36

a byles z tym u jakiegos mechanika, domyslasz sie czegos? jakie masz bledy?
cylonix
 

Re: Falujące obroty

Postprzez rafalomega2.5v6 10 lip 2007, o 21:39

jeszcze nie byłem ale muszę jechać to sie okaże co to. wydaje mi sie ze to moze być coś z napięciem czy alektronieka.
rafalomega2.5v6
 

Re: Falujące obroty

Postprzez krzysio 10 lip 2007, o 21:39

rafalomega2.5v6 napisał(a): ale czasami jest tak że dam troche wiecej gazu przy szybkim ruszaniu to wtedy tez sie zapala, ale to żadko.


Ja tak mialem w sluzbowej Corsie, okazalo sie ze cos z gazem miala nie teges, pojechalem do serwisu Opla, chlopaki siedzieli nad nia jakies 4 godzinki i zrobili :P ale co tam robili to nawet mnie nie interesowalo, ja za to nie placilem, a tez weidzialem ze dlugo tam nie porpacuje takze nie pomoge, U mnie przyczyna byla instalka gazu.
krzysio
 

Re: Falujące obroty

Postprzez mgyz 10 lip 2007, o 21:42

Może to być wina elektrozaworu wolnych obrotów (tzw. krokowca). Sprężyna się mogła w nim wyrobić i nie zamyka całkiem kanału. Wówczas czyszczenie nie pomoże. Trzeba rozebrać na części pierwsze i rozciągnąć trochę sprężynkę (ale nie za dużo ok. 1mm).
Drugą rzeczą może być emulacja sondy lambda przez sterownik gazowy. Ja mam u siebie sterownik BINGO-S i tam mam możliwość regulacji czasu trwania stanu wysokiego i niskiego emulowanego sygnału. Standardowo (chyba 0.25s/0.25s) było za szybko i ECU po 100km jazdy głupiał. Podłączyłem się oscyloskopem bezpośrednio pod sygnał z lambdy, silnik pracował na BENZYNIE, i odczytałem czasy trwania przebiegu przy 3000rpm. I takie ustawiłem w sterowniku gazu. Z tego co pamiętam to było 0.75s/0.75s
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Falujące obroty

Postprzez cylonix 10 lip 2007, o 21:42

krzysioPL napisał(a):
rafalomega2.5v6 napisał(a): ale czasami jest tak że dam troche wiecej gazu przy szybkim ruszaniu to wtedy tez sie zapala, ale to żadko.


Ja tak mialem w sluzbowej Corsie, okazalo sie ze cos z gazem miala nie teges, pojechalem do serwisu Opla, chlopaki siedzieli nad nia jakies 4 godzinki i zrobili :P ale co tam robili to nawet mnie nie interesowalo, ja za to nie placilem, a tez weidzialem ze dlugo tam nie porpacuje takze nie pomoge, U mnie przyczyna byla instalka gazu.


no to kicha, myslalem ze bedziesz cos wiedzial
cylonix
 

Re: Falujące obroty

Postprzez cylonix 10 lip 2007, o 21:45

mgyz napisał(a):Może to być wina elektrozaworu wolnych obrotów (tzw. krokowca). Sprężyna się mogła w nim wyrobić i nie zamyka całkiem kanału. Wówczas czyszczenie nie pomoże. Trzeba rozebrać na części pierwsze i rozciągnąć trochę sprężynkę (ale nie za dużo ok. 1mm).
Drugą rzeczą może być emulacja sondy lambda przez sterownik gazowy. Ja mam u siebie sterownik BINGO-S i tam mam możliwość regulacji czasu trwania stanu wysokiego i niskiego emulowanego sygnału. Standardowo (chyba 0.25s/0.25s) było za szybko i ECU po 100km jazdy głupiał. Podłączyłem się oscyloskopem bezpośrednio pod sygnał z lambdy, silnik pracował na BENZYNIE, i odczytałem czasy trwania przebiegu przy 3000rpm. I takie ustawiłem w sterowniku gazu. Z tego co pamiętam to było 0.75s/0.75s


ale u mnie to sie dzieje i na gazie i na benzynie. Czy w takim razie to moze byc przyczyna, sam to napewno tego niewyreguluje, jestem za zielony, a co mam gazownikom powiedziec, zeby mi co wyregulowali (jezdze na gazie dopiero 3 miechy, jeszcze nie musialem ich odwiedzac)?
cylonix
 

Re: Falujące obroty

Postprzez mgyz 10 lip 2007, o 21:58

1) sprawdzić czy elektrozawór dobrze zamyka: zdjąć, dmuchnąć w jeden kanał i MA NIE PRZEPUSZCZAĆ na drugi. Dopiero podaniu napięcia na elektromagnes sworzeń się otwiera i powinien być przedmuch miedzy kanałami.

2) Jeśli w programie do obsługi sterownika gazu jest możliwość to podejżeć pracę sondy lambda i na benzynie i na LPG. Dobrze by było podczas pracy na LPG podglądać rzeczywisty sygnał z lambdy a nie tylko emulowany. Jeśli nie ma takiej możliwości to trzebaby podpiąć oscyloskop i na nim obserwować. Trzeba kręcić czasami emulacji (czas trwania stanu wysokiego/niskiego) aby reakcja z sondy była taka sama na LPG i benzynie. Ja zrobiłem to dla 3000rpm.
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: Falujące obroty

Postprzez cylonix 10 lip 2007, o 22:17

akurat jutro wyjedzam na wakacje, zrobie sporo kilosów i dlatego mnie to tak martwi, mam nadzieje ze nic sie nie stanie
cylonix
 

Re: Falujące obroty

Postprzez Brayan 11 lip 2007, o 06:34

cylonix napisał(a):mam nadzieje ze nic sie nie stanie

No jak lampka ci sie zapala na stale to Ecu przechodzi w tryb awaryjny i wtedy wzbogaca mieszanke. Bedzie więcej palił.

Zrób to co pisze mgyz, nic innego nie wymyslisz, a sonde najlepiej podłaczyc pod oscyloskop i sprwdzic jak działa, tzn zakres sygnałów. Podjedź gdzies niech ci to sprawdzą i bedziesz wiedział czy sonde kupywac czy krokowca
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6782
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Re: Falujące obroty

Postprzez Songo 11 lip 2007, o 10:22

Mialem tak samo z obrotami ze mi falowalo na benzynie czy na gazie wciskalem pedal gazu do 5,5 tys obrotow i po chwili samochodzik male obroty mial wkoncu sie wkurzylem kupilem nowy silniczek krokowy i mam spokoj mi sie kontrolka silnika swiecila jak z lpg przelaczalem na benzyne
Songo
 

Następna strona

Powrót do Prośby o porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników