BESTIA W RODZINIE

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 23 lip 2010, o 19:52

Ok - wróciłem - sprawdziłem - odpiełem i przedmuchałem. I nic. Nadal to samo. Odpalisz jest ok - przygazujesz jest ok ale po paru minutach przygazujesz i jest dziura. Niby jeździ sie normalnie ale bez żadnych nagłych przyspieszeń bo ...to nic nie daje. Wezmę jeszcze zewrę piny i odczytam info na digitalu - tylko które bo nie pamiętam - chyba 5 i 6 razem i potem przekręcić zapłon tak?
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez KAFARMAN 23 lip 2010, o 23:06

Pierwszy Diesel
Jedno piwo to nie piwo, dwa piwa to pół piwa, dopiero cztery piwa to piwo. A na jedno się nie chodzi...
Avatar użytkownika
KAFARMAN
Morderator
 
Posty: 5341
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 12:49
Lokalizacja: Paryż - Pabianice
Twoja Omega: 2001 2.2DTI Kombi 1998 3.0 MV6

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 24 lip 2010, o 08:55

Dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem. Musiałem wcisnąć lekko gaz. Zapalił i wpadł w jakies dudniące wibracje jakby nie palił na świecach albo miał tylko 50 % iskry i nie przepalał. (sprawdze świece dzisiaj jeszcze raz ). Aż sie przestraszyłem. przygazowałem 2-3 razy i przeszło. Jakos przychodzi mi do głowy opcja podciągnięcia sprężyny w przepływomierzyu i wyczyszczenie potencjometru. Może cos pomoże. Wrażenie jest gubienia zapłonu.
Możliwe ze zatkane sa katalizatory?
Sonda lambda?
W ostateczności warsztat zaufany.
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez pawel39106 24 lip 2010, o 09:24

Rafi napisał(a):W ostateczności warsztat zaufany.

A są takie?? :-P
Jak uzbieram na czołg to macie PRZEJEBANE!
Avatar użytkownika
pawel39106
 
Posty: 581
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 16:29
Lokalizacja: Broniszów (podkarpackie)
Twoja Omega: [*] / Volvo s80

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Maro 24 lip 2010, o 11:17

pawel39106 napisał(a):
Rafi napisał(a):W ostateczności warsztat zaufany.

A są takie?? :-P

ASO :lol:
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 24 lip 2010, o 13:56

Maro napisał(a):
pawel39106 napisał(a):
Rafi napisał(a):W ostateczności warsztat zaufany.

A są takie?? :-P

ASO :lol:

A w ogóle ciekawe co by powiedzieli na ustawienie 22 letniego auta. Hehehe Z czystej ciekawości. :-o Pewnie póła w dół. :-o
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Div 24 lip 2010, o 17:35

Cewka? źle ustawiony zapłon, wytarta przepływka - wątpliwe, sprawdź jakie daje napięcie na wolnych pomiędzy pinem 2 a 4. powinno być okolice 1.0v
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 24 lip 2010, o 18:36

Div napisał(a):Cewka? źle ustawiony zapłon, wytarta przepływka - wątpliwe, sprawdź jakie daje napięcie na wolnych pomiędzy pinem 2 a 4. powinno być okolice 1.0v


Niby co spradzic? przepływke? mówisz między 2 a 4 pinem tak? ok
Jeśli chodzi o układ zapłonowy to jes tak - kopułka nowa, palec nowy, przewody prawie nowe oprócz jednego, świece jak najbardziej ok. Osobiście stawiałbym na złe ustawienie zapłonu bo powiem szczerze po zdjęciach na forum i opisie ostawieniach zapłonu na 1 cylinder w kooperacji z kołem i aparatem zapłonowym oraz ustawieniu palca względem nacięcia na obudowie nijak sie ma do rzeczywistości u mnie.Niby jest ok ale jednak jest te przesunięcie o pół szerokości miedzianej krawędzi palca a nie sam środek - (chyba nie zamotałem).
Wymienie jeszcze czujnik temp cieczy chłodzącej - ten z niebieską kostką obok termosatatu i zobaczymy, albo go odepne.
Div a jeśli chodzi o wolne to raz ma 400 i sie trzyma a raz jakoś 750 ,ale nie bujają już jak bujały.
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 1 sie 2010, o 11:56

witalski ponownie. jak sie okazało nie ma okolic 1 Volta po zmierzeniu. chciałbym odkręcic ten górny plastik przyktywający potencjometr na przpływomierzu i podregulować sprężynąale....ie mam bladego pojęcia jak odkręcić pokrywkę. Podpowiedzcie coś. Czy muszę odkręcić od środka te 4 śruby 10" ??
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Div 1 sie 2010, o 15:13

A ile ma. 0.5 czy jak.

plastik jest na kleju - śrubokrętem podważasz i odłazi. Ale najpierw powiedz ile tam masz na wyjściu. Do tego aby przeregulować przepływkę masz klucz 6stke na ząbkach, popuszczasz, trzymasz KÓŁKO i wtedy minimalnie przestawiasz - jak puścisz to licz się z rozregulowaniem w iment jej.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 1 sie 2010, o 18:07

Podobno powinno byc 0,7 V u mnie jest 0,4 V. Div jak myslisz w którą przestawic? prawo czy lewo? Chodzi o otwarcie jej troszq bardziej
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Div 2 sie 2010, o 12:08

zostaw sprężynkę.
Masz 2opcje. wytartą ścieżkę na płytce, albo nieszczelny dolot. zrób zdjęcie na odpalonym silniku przepłwki o ile jest wychylona (widać po potencjometrze) to wykluczymy dolot.
Jak się wytarła: musisz odkręcić płytkę, nie wyjmuj jej bo pewnie zrypiesz potencjometr jak ja. bierzesz małe wiertło i szlifujesz dziury na śruby w płytce, tak aby potencjometr latał po niewytartym pasku węglowym.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Szkopek 22 sie 2010, o 21:59

A ja pojade z innej beczki podobne objawy spotkaly mnie w moim commo 30se. Problemem byla pompa paliwa, ktora nie dawala wystarczajacego cisnienia. silnik sie nie wkrecal na obroty przy szybkim otwarciu przepustnicy, problem z odpaleniem, ostatnia faza pompy dogorywanie objawialo sie niedostarczeniem paliwa do wszystkich cylindrow w odpowiedniej ilosci, pracowal bardzo nierowno identycznie jak by mu zaplon wypadal....
Avatar użytkownika
Szkopek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 22:49
Twoja Omega: omega 3000, commodore c 30se

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Rafi 23 sie 2010, o 17:23

Szkopek napisał(a):A ja pojade z innej beczki podobne objawy spotkaly mnie w moim commo 30se. Problemem byla pompa paliwa, ktora nie dawala wystarczajacego cisnienia. silnik sie nie wkrecal na obroty przy szybkim otwarciu przepustnicy, problem z odpaleniem, ostatnia faza pompy dogorywanie objawialo sie niedostarczeniem paliwa do wszystkich cylindrow w odpowiedniej ilosci, pracowal bardzo nierowno identycznie jak by mu zaplon wypadal....


wiesz - ja nie mam problemu z wkręcaniem sie na obroty, a silnik pracuje równo. Owszem problemy miałem, ale przeszło jak zalałem 98 PB plus oczyszczacza do układu paliwa. na początku nędza i masakra - przy naciśnięciu gazu wyglądało na zalewanie paliwem i nieprzepalanie go. Jak naciskałem powoli było ok. Przejechałem tak 100 KM i pomogło. Przegoniłem solidnie, przeczyściłem i oczyściłem silnik od strony wlotu powietrza itd itd. Teraz jest ok ale...jakby brakowało mocy i podczas jazdy jak gwałtownie nacisne gaz to jest przerwa około sekundy i dopiero szarpnie i ciągnie ale tez z jakby dziwną pracą. Być może mapa sie rozjechała, albo cos sie popier... Teraz po odpaleniu jest ok jak jest na ssaniu aut. jak ssanie odpuści to po przygazowaniu strzeli w filtr powietrza.Coniektórzy mówią że gdzieś włazi lewe powietrze ale GDZIE??? ja sie niedopatrzyłem. Narazie jeżdżę jak jest - spalanie w normie czyli ok. ALe dla pewności sprawdzę i pompę :)
Tak przy okazji. jakie ciśnienie na Pompie powinno być prawidłowe??
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte. :)
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 22:41
Twoja Omega: A 3000. C30NE zwykła :)

Re: BESTIA W RODZINIE

Postprzez Div 23 sie 2010, o 23:28

Zależy czy masz motronica 1.5 (3,2bara z tego co pamiętam) A 4.1 ponad 4bary.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników