to moja 3.0 24V 1992 rok... śliczna

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Postprzez Darex 2 paź 2008, o 12:14

niech nikt nie mówi że nie można zarżnąć 3.0 24V... mój jeździł na półsyntetyku cały czas... 300 000 kilometrów i padł.. brał koło litra oleju już... ale to bardziej wina zimmeringu bo tam ciekło.. ciśnienie na cylindrach tez już ni było takie jak powinno, ale fura śmigała i to ostro... teraz ciśnienie i wszystko mam super.. i oleju nie bierze:D:D a najszybciej w omedze padają chyba uszczelniacze zaworów.. pierścienie po 200 000 w automacie były w super stanie, panewki też ale i tak wymieniłem, a uszczelniacze wszystkie przeciekały,
aa łańcuchów też nie wymieniłem.. a co do robocizny to 350zł calość mnie wyszla, wymiana wszystkiego w silniku i przełożenie i wyregulowanie silnika..:P :-D
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez bc30se 2 paź 2008, o 13:36

EDYTUJ POSTY!!!!!!!! :-x
bc30se
 

Postprzez SENATOR 2 paź 2008, o 19:02

hm niewymieniles lancuchow ani slizgow??
ile silnik ma najechane??
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Postprzez Darex 3 paź 2008, o 07:49

stary miał 300 000 nowy 200 000
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez SENATOR 3 paź 2008, o 07:59

Slizgi wymieniales??
Widzisz problemem 24V jest rozrzad.Jego czas na wymiane objawia sie tym ze w momecie zalaczania dualramu czuc lekkie przydawienie auta a nie plynne przejscie.Wsumie na upartego wystarczy wymienic same lancuchy i slizgi od dlugiego.Kolka to rzecz sprzeczna jednak ja bym je wymienial co 2 wymiane .Wymiana sama z siebie to max 120 tys.
W innym przypadku jakby tego nie nazwal to jazda ponadprzebiegowa z paskiem rozrzadu.Moze jeszcze pojezdzi drugie tyle a moze joz nie.
Tyle wydales na czesci to powinienes wydac jeszcze pare stow na same lancuchy inaczej to ryzykowne jezdzenie
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Postprzez Darex 3 paź 2008, o 11:39

nooo w sumie w tym starym silniku takie przydławienie miałem od kiedy kupiłem ją... nie wiedziałem co to... a na tym silniku teraz już tak nie mam i właśnie się dziwiłem copowodowało takie przydławienie.. hehe mechanicy wymyślali różne głupoty.. najbardziej chyba trafił mój znajomy mechanik który mi robił silnik.. on mówił że łańcuch się naciągnął i coś tam o fazach rozrządu mówił... a w niektórych warsztatach słyszałem takie teorie że szok.. hehe w jednym powiedzieli że to chyba wina pierścieni i trzeba rozebrać silnik i zajrzeć jak wyglądają, w drugim że to pompa paliwa...wymieniłem i było to samo heh, w jeszcze następnym wymyślili wtryski... u jednego takiego też byłem co zrobił sobie warsztat w garażu pod domem-amator jeden.. to powiedział że filtr powietrza, oleju i paliwa trzeba wymienić heheh... jak powiedziałem że są nowe to stwierdził że silnik trzeba robić hehe


a koszt łańcuchów to ile mniej więcej??











a tak po za tematem... to ta druga omega to była wersja plaza.. i mam pytanie .. czy wie ktoś może czym to sie różniło od normalnej omegi?? jak ją rozkładałem na częsci to od mojej różniła się tylko tym że miała el szyby z tyłu kilka drewnianych wykończeń, regulacje kierownicy i podgrzewane fotele... i duzo jakichś takich czujników do alarmu na słupkach i widać było że to fabrycznie montowane...


no w sumie teraz dopiero obejrzalem sobie łańcuch itd po 300 000 łańcuch miał luzy na tych "zapinkach" a te wszystkie ślizgii: ten na spręzynce u góry silnika i ta cała jakby obudowa plastikowa łancucha były popękane i w misce nawet znalazłem okruszki tych plastików heh... lepiej zmieniaż faktycznie... a jak padnie łańcuch to co jest do wymiany oprócz łancuchów ślizgów i zaworów głowicy??
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez bc30se 14 paź 2008, o 23:56

nie zadawaj głupich pytań. Jak się urwie łańcuch to grzecznie kupujemy następne C30SE...
bc30se
 

Postprzez Brayan 15 paź 2008, o 07:30

bc30se napisał(a):Jak się urwie łańcuch to grzecznie kupujemy następne C30SE...

Hehe
To nie sa głupie pytania ... Poprostu chłop nie wie.
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6803
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Postprzez Darex 15 paź 2008, o 08:44

czyli głowica blok tłoki wał wałki zawory itd wszystko do wywalenia?? coś mi się wydaje że nie ehhehe
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez Brayan 15 paź 2008, o 12:12

Wszytko zależy od tego jak mocno...
Ale sam koszt remontu głowicy + tłok + korbowód (porządnego remontu), do tego pwewnie jeszcze sam łańcuch narobi bałaganu pod pokrywą, jest taki że ...
bc30se napisał(a):Jak się urwie łańcuch to grzecznie kupujemy następne C30SE...

A to co zostało ze starego odkładamy do piwnicy ...moze sie przydac kiedyś.
Teraz zrozumiałeś ??
Avatar użytkownika
Brayan
 
Posty: 6803
Dołączył(a): 7 lut 2007, o 11:34
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Twoja Omega: Signum Z20NET'03

Postprzez Darex 15 paź 2008, o 13:04

w sumie nie jest tak źle głowice mam ale 2 zawory krzywe po pęknięciu korbowodu.. 5 toków dobrych i 4 korbowody dobre na zapas... to jak nie zdąże zmienić i sie zerwie to nie będzie tak ciężko.. mam nadzieje że do wiosny wytrzyma bo teraz nie mam zamiaru zmieniać mam inne wydatki.. ma 200 000km a wcześniejszy miał 300 000 to myśle że nic się nie stanie przez te pare miechów
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez BG 18 paź 2008, o 12:31

Darex, no pewnie lepiej teraz jeszcze zaoszczedzic 400zl (czy nawet 600), a w przyszlym roku co tam wydac jakies dwa tysiaki to dopiero za rok --> no chyba nie wiesz co mowisz ,albo nie zdajesz sobie sprawy jakiego burdelu narobi ci zerwany lancuch :shock:

moze przypomne ,przeczytaj ze zrozumieniem
bc30se napisał(a):grzecznie kupujemy następne C30SE...
BG
 

Postprzez Darex 18 paź 2008, o 18:00

jeszcze nie mam tego "przydławienia" więc łańcuch jest ok i w odbrym stanie i zębatki i ślizgi też bo były sprawdzane... a przez zime wiadomo że łańcuch nie będzie tak wykorzystywany jak w lecie... nie będzie jazdy na wysokich obrotach itd... tak czy siak.. mam to gdzieś wymienie na wiosne..
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Postprzez Div 22 paź 2008, o 18:08

Darex, w tym silniku jeden ślizg nigdy nie jest dobry :lol: zawsze 1/4nie ma albo lepiej, właśnie od długiego. A tak na serio, to łańcuchy mnie wychodziły 350zł nówki sztuki zapakowane. A ślizgi... już nie pamiętam.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Postprzez Darex 22 paź 2008, o 20:11

sam oglądałem i był OK a w tym starym silniku można powiedzieć że w ogóle nie było ślizgu hehe był w kilku częściach i cały spękany
Avatar użytkownika
Darex
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 11:24
Lokalizacja: Opole
Twoja Omega: Omega Kombi C30SE & 2.6NE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników