OMENATOR PROJECT

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Czy warto reanimować OPLA do takiego stanu?

TAK
71
93%
NIE
5
7%
 
Liczba głosów : 76

Postprzez siwy 7 lut 2008, o 19:47

Auto wygląda super opłacało się ładować w tą szufladę tyle pracy czasu i kasy. Wujek ma forda scorpio 91 rok z ful opcją (oczywiście oprócz omy hehe) i też się zastanawiamy nad jego reaktywacją, a omege chce puścić do ludzi, i wcale mu się nie dziwie a zwłaszcza jeśli chodzi o komfort jazdy to w scorpiaku jest wygodniej
siwy
 

Postprzez bc30se 8 lut 2008, o 07:55

jestem omenator na 1670 zdjęciu (z 3000) jakie mi wysłałeś :-) , kupa roboty z ta blacharką ale słuchaj.... jak się na to patrzę to naprawdę sens trzymania omegi - niestety nie ma w tym żadnego sensu. Auto to durszlak tak jak wszystkie te co pokazywałem na forum w dziale nadwozie, totalny dziurawiec, i powiem tyle - Ci co mają omegi A nie robione od nowości mają takiego samego parcha... strach jeździć mając tak osłabione podłużnice czy progi.. porażka..

ty tam wzmacniałeś podłużnice dospawując z boku blachy, to jest po prostu zakładka, nie uważasz że rudy to po prostu zaszama? podobnie w innych miejscach.

Niby kładziesz podkład antykorozyjny a później dajesz ognia migomatem. Przecież ten podkład się opali a tam gdzie się rozejdzie ciepło to nie będzie już działał więc po co w ogóle kłaść podkład??

później zamieszczę fotki żeby powiedzieć dokładnie o co mi lata
bc30se
 

Postprzez bc30se 8 lut 2008, o 22:36

300 mb zdjęć przy tym aucie, nie wszystko

http://www.filefactory.com/file/282057/

EDIT

kolejne 1000 zdjęć

http://www.filefactory.com/file/7450b2/
bc30se
 

Postprzez piotrmegaz 10 lut 2008, o 23:47

nie docenic takiej roboty moze tylko idiota... super autko! lubie ludzi z zamiłowaniem w takie zabawy ;-) gdybym miał wiecej czasu tez bym cos pokombinował... a Twoja praca tylko do takich działan motywuje bo pokazuje ze mozna
piotrmegaz
 

Postprzez OMENATOR 15 lut 2008, o 20:16

bc30se napisał(a):ty tam wzmacniałeś podłużnice dospawując z boku blachy, to jest po prostu zakładka, nie uważasz że rudy to po prostu zaszama? podobnie w innych miejscach.

Niby kładziesz podkład antykorozyjny a później dajesz ognia migomatem. Przecież ten podkład się opali a tam gdzie się rozejdzie ciepło to nie będzie już działał więc po co w ogóle kłaść podkład??



W zasadzie to niema sensu ale ja tak dla czystego sumienia chciałem jednak jakoś zabezpieczyc chociaż w minimalny sposób blachy pomiędzy sobą.
Przy dużych blachach powłoki się spala ale nie na całej powierzchni a najwyżej kilka centymetrów od spawów. A jeżeli spawa sie powoli, punktowo lub nawet chłodzi się blachę to farby się nie palą aż tak daleko.

Blachy na zakładkę to nie jest najlepszy pomysł ale czasami wycięcie jakiegoś elementu w całości to byłby zbyt duzy problem ze względu na rózne punkty mocowań. Na podłużnicach przednich to były mocowania elementów układu kierowniczego dlatego wolałem tego nie ruszać. Ale za to stosowałem duże ilości past uszczelniających, baranków itp. i mam nadzieję że to raczej potrzyma.

Ale dla tych co chcą się bawić w remont lub restaurację oraz dla tych którzy chcą zobaczyć gdzie w Omedze A siedzi największa rdza wklejam zdjęcia. Tę rdzę dopiero da się zobaczyć gdy rozmontujecie samochód i powybijacie dziury w tej rdzy jakimś śrubokrętem. Bo jak się tego nie rusza to nawet kształt elementów metalowych jest zachowany ale wystarczy walnąć młotkiem aby się to rozpadło.


Nadkole tylne prawe.

Obrazek

Podłużnica przód prawy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podłużnica lewa przednia.

Obrazek

Obrazek

To jest miejsce pod nogami pasażera z przodu.

Obrazek

Obrazek

Przez tę dziurę do środka pod wykładzinę wciekała woda która dostałą się też pod matę bitumiczną. Smak tej wody był taki jak elektrolit z akumulatora. Woda z solą żre najmocniej. Maty trzeba było zerwać. Pewnie w każdej Omedze A tak jest tylko tego nie widać.

Obrazek

Podłoga pod siedzeniem kierowcy. Obok pedałów są wycięte obszary które były przeżarte od rdzy. Pod matami bitmicznymi też była woda i dziury w podłodze głównie nad profilami które znajdowały się pod podwoziem. Rdza się zaczynała zawsze w miejscach zgrzewów.

Obrazek

Mocowanie wlewu paliwa. Niby wygląda że się trzyma.

Obrazek

Wystarczyło lekko udeżyć i się rozpadło bo to była sama rdza i zero % blachy.

Obrazek

Mocowanie haka cholowniczego.

Obrazek


Próg. Praktycznie rdza jest dookoła wszystkich kołków mocujących uszczelkę.

Obrazek

Miejsce pod nogami pasażerów z tyłu.

Obrazek

Obrazek


Lewe tylne nadkole.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prawe tylne nadkole.

Obrazek

Obrazek

Na dodatek miałem wgnieciony próg jeszcze za czasów niemieckich :lol:

Obrazek

Obrazek

Spód progu.

Obrazek

Miejsce pod przednią lewa lampą

Obrazek

Obrazek

Zbiornik paliwa

Obrazek

Dolna część błotników przednich praktycznie nie istniała.

Obrazek

Spody drzwi tylnych wyglądały tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przednie są w lepszym stanie ale też zardzewiałe.

Obrazek

Rdza nad wspornikiem dachu.

Obrazek

Mocowanie dyferencjału.

Obrazek

Podłużnice tył.

Obrazek

Obrazek

Otoczenie szyb. Z przodu i z tyłu pod uszczelkami sa punkty w których są już dziury.

Obrazek

Dół klapy tylnej cały musiałem wyciąć.

Obrazek

Tyle rdzy siedzi pomiędzy blachami

Obrazek

Chyba we wszystkich Omegach A jest taka rdza. Bez remontu to na bank trafią wkrótce na złom.
Widzę że wielu z was chce tak samo odremontować samochód. Ja gdy bym wiedział że mnie czeka tyle pracy to bym się tego nie podejmował :-). Bo chciałem poświęcić na remont 1 miesiąc,a sama blacharka trwała 3 miesiące :lol: Takie reanimowanie auta szybko się nudzi i zniechęca do dalszych prac. Co innego jakby ten czas poświęcić na jakieś ciekawe modyfikacjie :-).

Następnym razem dodam zdjęcia z blacharki czyli jak spawałem jakieś konkretne elementy :-)

A jak by ktoś chciał więcej zdjęć to bc30se ma wszytkie i chyba wrzucił tu:

bc30se napisał(a):300 mb zdjęć przy tym aucie, nie wszystko

http://www.filefactory.com/file/282057/

EDIT

kolejne 1000 zdjęć

http://www.filefactory.com/file/7450b2/


Chyba one będą z mniejszą rozdzielczością bo w sumie mam ich 3187 i zajmują 1,5Gb a tam tylko 0,46Gb.
OMENATOR
 

Postprzez Div 16 lut 2008, o 02:25

Szczerze, to wogóle mnie te miejsca nie dziwią, bo sam je robiłem, do tego w sedanach można dorzucić łączenie nadkoli tylnich z podłogą pod kanapą tylnią, odpływy z podszybia i najczęściej kielichy... tak to wszystko wymieniłeś :P
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Postprzez brain 16 lut 2008, o 14:02

co do miejsca na stopy u pasażera to nie w każdej omie bo ja np. nie mam tak prawie wogóle rdzy, a co do pozostałych miejsc to się w 100% zgadzam że ruda tam lubi zaglądać
brain
 

Postprzez Barnejos 16 lut 2008, o 14:57

REWELACJAAAAA Jestem Pod Wrazeniem !! Pozdrawiam !! Oraz zazdroszcze !!
Barnejos
 

Postprzez OMENATOR 3 kwi 2008, o 19:39

Załączam ciąg dalszy blacharki przodu a wszczególności podłużnic przegrody i komory silnika.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Blacha 2,7mm na podłużnice

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
OMENATOR
 

Postprzez kali777 4 kwi 2008, o 18:22

Stary !! Bije pokłony w Twoją stronę !! Kupa roboty ale jaki efekt !! Piękny samochód !!
Pozdrawiam,
kali777

MV6 i nic innego !
Avatar użytkownika
kali777
 
Posty: 216
Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 15:00
Lokalizacja: Legnica
Twoja Omega: 1997, X30XE, sedan

Postprzez OMENATOR 10 cze 2008, o 19:51

Witam.


OMENATOR jest na licytacji od 1 zł :lol: Teraz się okaże ile była warta ta cała praca :-)

[center]AUKCJA[/center]

Nie miałem czasu nic więcej wrzucić ale jakby co to zrobiłem w skrócie kilka filmików z dostatecznie dobrą jakością aby było wszystko dobrze widać.

Filmy można ściągnąć tu:

[center]LINK DO FILMÓW [/center]

One tam wiecznie nie będą wrzucone bo to nie mój serwer więc mogą wkrótce zniknąć. Chętni niech ściągają póki się da.

Lub w gorszej jakości można obejrzeć na youtube

[center]FILM1 [/center]
[center]FILM2 [/center]

Filmy z remontu

[center]FILM 1 [/center]
[center]FILM 2 [/center]
[center]FILM 3 [/center]


Załączam też najnowsze i ostateczne zdjęcia. Nic już w aucie nie zostanie zmienione (oprócz właściciela :lol: )

[center]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/center]
OMENATOR
 

Re: OMENATOR PROJECT

Postprzez MooTie 10 kwi 2009, o 18:27

Witam. Pochwale sie ze jestem szczesliwym posiadaczem tego auta. Powiem krotko bo nie umiem ladnie i rozwiezle pisac :), ze gdyby cana wynosila nawet i 30.000 zl to na bank bylby moj :). Jedyne co narazie przerobilem to wymiana radia i lekki woofer pod fotelem (eksploatacyjnych nie wymieniam). Jak nadejdzie czas w ktorym bedzie trzeba jeszcze raz go reanimowac to tylko i wylacznie oddam go jego ojcu oczywiscie odplatnie, bo chyba nikt inny nie potrafi wlozyc tyle milosci. Aut w dodatkowym wyposarzeniu ma DUSZE co nie zdaza sie czesto, ale jest warte kazdej kasy :)

Obrazek
MooTie
 

Re: OMENATOR PROJECT

Postprzez OMENATOR 11 kwi 2009, o 08:38

Ja dodam tylko że cieszę się że auto trafiło w ręce również "fanatyka" takiego jak ja :-D
Mam nadzieję że auto przetrwa jeszcze ze 40 lat :-) Albo więcej

Tylko pamiętaj MooTie nie szalej nim za bardzo żeby nie rozbić bo to by była tragedia dla mnie :-)

Jedyne co narazie przerobilem to wymiana radia
:shock: A ja to radio aż z samych Niemiec zamawiałem żeby było oryginalne :lol:
OMENATOR
 

Re: OMENATOR PROJECT

Postprzez JEMI 11 kwi 2009, o 12:43

gdzie tu sens i logika ???
jakbys jeszcze wstawil auto do garazu pod kocyk to tak ale sprzedaz ???
cala praca na marne chyba ze dostales z 50 tysi
nie puszczone bąki unoszą się do mózgu stąd biorą sie posrane pomysły
Avatar użytkownika
JEMI
JeremiasZ
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 4 lis 2006, o 09:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Twoja Omega: ASTERKA Gx2 Z18XE i X18XE1

Re: OMENATOR PROJECT

Postprzez MooTie 11 kwi 2009, o 13:46

OMENATOR napisał(a):Ja dodam tylko że cieszę się że auto trafiło w ręce również "fanatyka" takiego jak ja :-D
Mam nadzieję że auto przetrwa jeszcze ze 40 lat :-) Albo więcej

Tylko pamiętaj MooTie nie szalej nim za bardzo żeby nie rozbić bo to by była tragedia dla mnie :-)



Plan jest taki by to byl ostatni przedstawiciel ginacego gatunku, dwie poprzednie niestety umarly, ale mialem sie na czym uczyc ;). A co do szalenstwa to bedzie spore za dwa tygodnie bo jedziemy na zlot lob :evil:
JEMI napisał(a):gdzie tu sens i logika ???
jakbys jeszcze wstawil auto do garazu pod kocyk to tak ale sprzedaz ???
cala praca na marne chyba ze dostales z 50 tysi


Dostal tyle ile chcial, wiec spoko. "Omen" ma cieply garaz i kochajacych rodzicow wiec nic mu nie bedzie, a jego tworca nieraz go zobaczy bo tescia mam blisko :)
MooTie
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników