OMENATOR PROJECT

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Czy warto reanimować OPLA do takiego stanu?

TAK
71
93%
NIE
5
7%
 
Liczba głosów : 76

Postprzez brain 31 sty 2008, o 18:12

Robert, po prostu ty nie masz ducha restauratora i tyle :P
a tak nawiasem jeden woli córkę a drugi teściową ;-)
brain
 

Postprzez Robert 31 sty 2008, o 18:32

Chetnie bym pobawil sie w odnawianie, ale nie Omegi. Jakis stary Porsche lub nawet Warszawa czy Syrena. Tylko szkoda kasy na taka zabawe.
Robert
 

Postprzez milou 31 sty 2008, o 18:54

Robert napisał(a):szkoda kasy na taka zabawe.

nieprawda. To jest dzieło życia.

na dziwki można więcej wydać, albo alkohol.

Moje uznanie.
... czy potrzebne mi są trzy samochody? Nie. Dlatego mam jeden jeżdżący i kawałek takiego, co już nie pobryka.
Avatar użytkownika
milou
 
Posty: 562
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 17:53
Lokalizacja: Piaseczno
Twoja Omega: MONZA A2 30SE

Postprzez danp 31 sty 2008, o 18:58

jeszcze jakbyś naklejkę na akumulatorze odrestaurował :-) to by było już całkiem całkiem a tak to szpeci taka rozdarta :-( pod maską
a poza tym to normalnie lepiej jak z salonu -SUPER :brawo:
Avatar użytkownika
danp
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22 paź 2006, o 07:33
Lokalizacja: POLKOWICE
Twoja Omega: 1996 2.0 xev kombi

Postprzez bubu 31 sty 2008, o 19:18

napiszę tak - PEŁNE UZNANIE

Moim marzeniem jest coś takiego tylko ja myślałem o czymś jeszcze starszym.

Jestem miłośnikiem modelarstwa kartonowego i dłubaniny. Ale jak w przyszłości postawie sobie domek to nie zapomnę o garażu z conajmniej dwoma miejscami i kanałem by kiedyś spełnić swoje marzenie.

Bardzo cieszę się że Tobie się udało - szczerze :-)
bubu
 

Postprzez bc30se 31 sty 2008, o 19:39

bubu napisał(a):Jestem miłośnikiem modelarstwa kartonowego i dłubaniny


tyż w zasadzie kleję, tylko teraz zawiesiłem to hobby, keiedyś prezentwoałem na forum czołg ale szlag treafił ten temat po włamaniu
bc30se
 

Postprzez mareckiL 31 sty 2008, o 19:49

Coś pięknego.Gratuluję wytrwałości bo efekt powalajacy.Moja ocena 6+.Chciłabym kiedyś zobaczyć w realu.
Avatar użytkownika
mareckiL
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 sty 2008, o 19:45
Lokalizacja: łódź
Twoja Omega: 1999 MV6 kombi

Postprzez bubu 31 sty 2008, o 20:04

bc30se napisał(a):tyż w zasadzie kleję, tylko teraz zawiesiłem to hobby, keiedyś prezentwoałem na forum czołg ale szlag treafił ten temat po włamaniu


pierwszy był MINSK (czy jakoś tak )- Rosyjski lotniskowiec. Skleiłem jakieś 30 może 35 modeli. Od trzech lat chobby zawieszone mam 1,5 letnią córeczkę no i się rozumie.
Część modeli leży w komurce zasypane steropianem w kartonie, a część wisi u kumpla pod sufitem - no i tak to wygląda :-(


Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 31 sty 2008, o 20:23 przez bubu, łącznie edytowano 1 raz
bubu
 

Postprzez Maro 31 sty 2008, o 20:19

:-o

Zajebioza. Wielki RESPECT za wkład :spoko:
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Postprzez OMENATOR 31 sty 2008, o 20:21

Wszystko zaczęło się w roku 2004 od kupna Omegi A 2.6i rok 92 w Niemczech .Oczywiście zakup nie był udany bo chciałem mieć Omegę A Caravan 3.0i24V.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nadal chciałem mieć Omę z silnikiem C30SE i trzeba to było jakoś naprawić.
Przypadkiem natknąłem się na Omę z przodem od Senia i dzięki temu już wiedziałem skąd wziąć taki silnik i przód. Oczywiście przełozyłem wszystko , a nie tylko sam przód :-D
Tak więc wypatrzyłem Senia na Ebay i wygrałem go na aukcji. Lekko bity ale mechanika była dobra. Przebieg udokumentowany w książce serwisowej 250tys km.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Samo złożenie Omenatora z Omy i Senia zajęło niecały miesiąc. Tam prawie wszystko pasowało oprócz kilku małych rzeczy. Jeżeli będę opisywał tę pracę to napisze dokładnie co tam nie pasuje.

Taki był rezultat.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie zdążyłem już wtedy go polakierować w jednym kolorze i jeździłem przez rok takim jak było widać na zdjęciach. Miałem też zamontowane tylko przednie amortyzatory regulowane elektrycznie. Tylne niestety do Combi z sedana nie pasowały. Ale już same takie amortyzatory na przodzie to niezły bajer :-D
Wszystko było by super gdyby nie rdza wyłażąca zewsząd, automatyczna skrzynia biegów i źle działający gaz sekwencyjny.
Miałem w planie zrobić remont, wrzucić manual i wywalić gaz. Myślałem że zdążę wszystko zrobić w 1 miesiąc ale się przeliczyłem :lol:

Tak więc zacząłem 30 lipca 2006 roku a skończyłem 1 stycznia 2008r.
W sumie policzyłem że w tym okresie robiłem go przez 210 dni. Średnio po 8 godzin dziennie we 2 osoby co daje 3360 roboczo godzin.
Największe koszty były związane z lakiernictwem ok 1500-2000zł.
Blacharka była tania może ok 500 zł. Prąd to też materiał a sprężarki podczas piaskowania chodziły całymi dniami :) 300 zł. No i trochę nowych części np. nowe katalizatory 600 zł, maty bitumiczne ok 500 zł i inne których nie pamiętam.
Myślę że wyniosło to ok. lub lekko ponad 4tys jeżeli chodzi o materiały i dodatkowo kupione nowe części.

Przed rozpoczęciem prac kupiłem sobie auto zastępcze. Jego stan był jeszcze gorszy niż Omenatora:

Obrazek

Reanimowałem tę Corsę już w sumie przez ponad 30 dni bo innaczej bym się zabił na pierwszym zakręcie :lol:

Obrazek

No i tą Corsą jeżdżę teraz na codzień bo tamtym mi szkoda wyjechać jak jest mokro :-D

Tak więc jak widać nie włożyłem wcale dużo pieniędzy. Nie chciałem pakować w niego majątku bo wiem że nigdy by mi się to nie zwróciło.
Ale jakby policzyć robociznę i to ile bym zarobił gdybym nie robił tego samochodu to dzisiaj jeździł bym już jakimś ekstra wozem.

Nie było moim zamiarem odrestaurowywanie auta aż tak jak jest teraz. Poprostu ja inaczej nie umiałem tego zrobić i tak wyszło. Może też dlatego że to jest mój pierwszy własny samochód jaki kupiłem dla siebie. Podczas tej całej roboty przynajmniej ze dwa razy byłem zdecydowany oddać go na złom (naprawdę, już miałem dzwonić po lawetę). Potem rezygnowałem ze złomowania na rzecz szybkiej i byle jakiej roboty w celu szybszego zakończenia tej pracy. Ale nie umiałem robić byle jak i tak po prostu wyszło.

Jak będę miał czas to opiszę jak go robiłem po kolei to zobaczycie w jak tragicznym stanie był ten samochód przed robotą
OMENATOR
 

Postprzez puku 31 sty 2008, o 20:28

Po tym co przeczytałem to auto jeszcze bardziej mi sie podoba i jeszcze większe gratulacje i ukłon w Twoją strone :spoko:
Pozdrawliaju :)
puku
 
Posty: 1471
Dołączył(a): 24 lis 2006, o 10:46
Lokalizacja: Oleśnica
Twoja Omega: Brak Omegi

Postprzez korni8808 31 sty 2008, o 21:28

czemu Omenator
a nie np. Senega :lol:

robota 1 klasa
Avatar użytkownika
korni8808
 
Posty: 1933
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 19:09
Lokalizacja: Jawor
Twoja Omega: ?????

Postprzez sudi 31 sty 2008, o 22:19

i taka robote sie sie chwali!! :-D korni ty jak cos palniesz to juz koniec :-P
Avatar użytkownika
sudi
 
Posty: 765
Dołączył(a): 1 gru 2007, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław / Jawor
Twoja Omega: 1991r 2.0 sedan

Postprzez mgyz 31 sty 2008, o 22:21

Brawo, no taka sztuka nie moze sie nie podobac :brawo:
Super sa te fotki zawieszenia od spodu :spoko:
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Postprzez OMENATOR 1 lut 2008, o 00:19

bc30se napisał(a):żeby nie było, ja głosowałem na TAK.... a myślę że między tymi na NIE jest sam omenator :-) i jeszcze jakiś zazdrośnik.. przyznawać się kto to??? 8-) :lol:


No to źle myślisz :-) Ja narazie się wstrzymuję od głosu.
Skórę chciałem kupić ale nie mam kasy bo w czasie gdy robiłem Omenatora to nie miałem żadnej mozliwości zarobku.
Poza tym nawet jak byłaby skóra to musiałbym wtedy też cały bagażnik jakoś wyłożyć skórą, a ja już na poważniejsze modyfikację nie będę miał czasu. Zresztą ważniejsze jest dla mnie zrobienie klimy czyli kupno nowego osuszacza i potem napełnienie całego układu.

korni8808 napisał(a):czemu Omenator
a nie np. Senega :lol:


Prawde mówiąc to nie słyszałem o " SENEGA". Widziałem że jest jeszcze nazwa "OMEGATOR".

OMENATOR brzmi groźniej :-D i poważniej :-) Musze jeszcze złozyć ten napis i go nakleic na klapę.
Poza tym jak dla mnie OMENATOR to Omega ze wszystkim co się dało przełożyć od Senia.
Omegator to tylko Oma z samym przodem od Senia.
A Senega to może być Senator z przodem od Omegi bo takie coś gdzieś widziałem :lol:


W każdym razie dzięki że doceniacie tę pracę. :-) Normalnie to mi ludzie mówili że ta robota jest bez sensu, że jestem głupi bo nawet jak go zrobię to on będzie i tak warty 2tys zł. I się dziwili jak można tak długo coś robić przy jednym samochodzie :lol: .
Jeden sąsiad to mnie bez przerwy opier...ał i mówił "kur..a jak można przez dwa lata samochód robić!". No ale się nie mu nie dziwię bo nikt by nie zniósł hałasu szlifowania szlifierką kątową przez całe dnie i całe miesiące. :-)

Przynajmniej samochód nie pójdzie na złom :-D
OMENATOR
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników