Projekt Omega 3000

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Projekt Omega 3000

Postprzez ericsson 30 lis 2006, o 03:59

Cześć!
Tak więc (jak niektórzy już wiedzą) rozpocząłem pracę nad moją nowo-nabytą Omegą 3000. Wczoraj wyciągnęliśmy silnik, dzisiaj został rozłożony, wygląda to tak (więcej zdjęc wrzuce niedługo):

Obrazek

i sama głowica (OD TEGO WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO :P)

Obrazek

Zaczynamy - co mnie zdziwiło/zaniepokoiło - głowica była słabo dokręcona i ogólnie znalazłem jeszcze pare 'luźnych śrub' podczas rozkładania silnika. I teraz tak: Slizgi rozrządu - połamane,znalazłem np. 1 "nit" od łączenia elementu gumowo-metalowego ślizgu na dnie miski olejowej, 2 w ssaku olejowym. Panewki - mówią, że jest kicha i już tam nie chcą wracać. Pompa wody - kibel.Zdrapałem jakieś ciekawe coś z miski olejowej i ukazało mi się piękne pęknięcio-wgniecenie:-D Wiskoza mi powiedziała :papa:. Lożysko sprzęgła podobnie. Docisk wygląda wporządku (gładka powierzchnia,nie ma żadnych drastycznych przypaleń). Teraz pytanie o tarcze sprzęgłową - czy zna ktoś nominalną grubość tarczy (nowej ze sklepu?), u mnie ma ona 8mm (nie wygląda źle,jeszcze troche do "oczek" brakuje) i chciałbym wiedzieć co z nią począć :)
Na pierwszym tłoku (przy rozrządzie) widoczne minimalne obicia, na krawędzi tłoku nr.6 ubytek wielkości 1mm. Pierścienie wyglądają dobrze, ale to nie ma znaczenia bo i tak będą wymieniane. Teraz czeka mnie sprawdzenie szczelności głowicy, sprawdzenie czy blok nie jest krzywy i następnie planowanie (może bez bloku). Wcześniej mam plan wszystko wymyć itd itp.
Może pare słow o samym projekcie - no więc jak wspomniałem, zaczął się od podejrzeń o padniętej uszczelce / głowicy. PiotrS niejako podrzucił mi pomysł mówiąc, że już przy okazji można ten silnik zrobić na "cacy". Myślałem nad tym,trochę poczytałem i Adam (Senator) skierował mnie na wątek "odtykania" spasowywania i jeszcze paru zabiegów przy dolocie - na tej stronie prowadzonej przez kolegę BC30SE (który aktualnie w tym projekcie mi pomaga - wirtualnie). Z nim również sporo "rozmawiałem" (gg), wkońcu spojrzałem na to co zostało z harowania w UK przez kolejne wakacji i stwierdziłem, że zaryzykuje. Chcę zrobić moją 3000-czkę już dla siebie i niech ze mną zostaje na dobre. Zaczynam od serca - C30SE. W planach jest wymiana: panewek, pierścieni + honowanie, ślizgów i łańcuszków rozrządu, uszczelniaczy zaworowych, simmeringów i komplet uszczelek oczywiście :) Nie wspominam o rzeczach typu świece,oleje,filtry itd itp bo to bez sensu. Będe się także starał (piszę tak, bo praktycznie zajme się tym sam z pomocą znajomego - w postaci narzędzi) wyważyć korbowody i tłoki. Następnym krokiem będzie głowica - kanały. Poźniej kolektory, przepustnica + dolot powietrza (wspomniany wyżej wątek opisany na forum). Jeśli zapne się w finansach - także cały przelotowy wydech z kwasówki (Sopoca firma Lamber Tuning wyceniła go na ok.1500zł). No i na koniec muszę moją bestię doprowadzić do ładu w sensie optycznym. Blacharka będzie robiona po włożeniu silnika. Mam też gotowy nowy zestaw sportowego zawieszenia firym Weitec (amorki+sprężyny) który przybliży 3000czkę o 40mm do ziemii.
To narazie tyle, będe się starał wrzucać kolejne zdjęcia i informacje z przebiegu reanimacji (jeśli będzie to Was interesowało :-P).
Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować ten projekt i moich marzeń :)
Pozdrawiam
Eryk
ericsson
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez bc30se 30 lis 2006, o 07:57

ericsson napisał(a):głowica była słabo dokręcona i ogólnie znalazłem jeszcze pare 'luźnych śrub' podczas rozkładania silnika


no bo uszczelka głowicy była już wyjechana, widać to po bloku, miałeś wyciek oleju z kanału zasilania głowicy, ten który jest na środku bloku, widać jak wszystko jest zaolejone - głowica przegrzana, blok podobnie jak u mnie, najprawdopodobniej do planowania

ericsson napisał(a):Teraz pytanie o tarcze sprzęgłową - czy zna ktoś nominalną grubość tarczy (nowej ze sklepu?),


przegraj sobie od Adama TIS, i tak będziesz go musiał mieć, momenty dokręcania itp, kolejność śrub itp.


ericsson napisał(a):wydech z kwasówki (Sopoca firma Lamber Tuning wyceniła go na ok.1500zł)


1500 zł w du...... pamiętaj że chip który chcesz kupić jest napisany pod fabryczny kolektor wydechowy, nie ma potrzeby tam nic zmieniać.
Ostatnio edytowano 2 gru 2006, o 10:18 przez bc30se, łącznie edytowano 4 razy
bc30se
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez xb4 30 lis 2006, o 09:11

witam, padam na cycki przed kolesiem....tylko zastanów się przed jakimi kolwiek interesami z Panem Adasiem z jak to napisałeś "Firmy LamberTunning" - pogadaj z ludzmi którym cokolwiek zrobił......gdzieś w szufladzie leżą jeszcze zdjęcia z jego prac lakierniczych z opinią rzeczoznawcy.....kolega skończył z nim w sądzie - mimio że byli dobrymi kumplami.....umówili się na określoną kwotę za naprawę jak kolega przyjechał z reklamacją to Pan Adaś się nastroszył....poczym powiedział że to była kwoto netto i trzeba jeszcze dac vat.....kumpel w sądzie sprawę przegrał - ale ja wiem swoje bo byłem obecny przy ich rozmowach - ZDECYDOWANIE ODRADZAM
xb4
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez ericsson 30 lis 2006, o 12:10

bc30se napisał(a):1500 zł w du...... pamiętaj że chip który chcesz kupić jest napisany pod fabryczny kolektor wydechowy, nie ma potrzeby tam nic zmieniać.


Apropo kolektora, to bardziej odnosiłem się do tego co opisywałeś, że wsumie całość jest dobrze spasowana tylko uszczelka do dupy i to trzeba poprawić / dać do dorobienia. Ale nie uważasz, że cały przelotowy wydech (bez katów) jeszcze dodatkowo by pomógł?
Zresztą i tak modyfikacje góy silnika będe z Tobą konsultował, opierając się na tamtym wątku + podpowiedzi mile widzane (udało Ci się odzyskać te foty?).
Poza tym - do góry jeszcze zostało sporo czasu.

xb4 napisał(a):tylko zastanów się przed jakimi kolwiek interesami z Panem Adasiem z jak to napisałeś "Firmy LamberTunning"


Wsumie z tymi opiniami o nich jest różnie. Ponoć 1500zł ze pełen wyliczony pod dany silnik wydech z kwasówki to wcale nie jest taka złe cena. A masz jakieś inne zakłady, które byś polecił? A wogóle to jak napisałem - najodleglejszy plan stojący pod dużym znakiem zapytania, choćby ze względów finansowych.
ericsson
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez bc30se 30 lis 2006, o 12:41

ja za to bym tyle kasy nie dał, i tak nie da wiecej niż 5 ps.... 1500 zł....
bc30se
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez ericsson 30 lis 2006, o 12:46

ja za to bym tyle kasy nie dał, i tak nie da wiecej niż 5 ps.... 1500 zł....


Tylko ja mam tak:
1) Katy - raczej kibel i i tak chcę je wywalić żeby nie dławiły
2) Tłumiki środkowe - dziurawe i padaka
3) Tłumik końcowy - dziurawy, na złom.

Więc tak czy inaczej z tym układem wydechowym będzie trzeba coś zrobić. Można powycinać wszystko i po prostu wspawać rurki przelotowe - zobaczymy.
ericsson
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez bc30se 30 lis 2006, o 14:53

ericsson napisał(a):Tylko ja mam tak:
1) Katy - raczej kibel i i tak chcę je wywalić żeby nie dławiły
2) Tłumiki środkowe - dziurawe i padaka
3) Tłumik końcowy - dziurawy, na złom.


do chipa o którym pisałem katy trzeba wyrzucić, jest to wliczone, tłumiki środkowe, końcowe... to jest kwestia kilku groszy, ale nie 1500 zł.... wydech z kwasówki zrobisz sobie kiedyś sam jak nazbierasz na spawarkę, większa satysfakcja.... tą kase można spożytkować na coś lepszego.. dużo mocy z tego nie będzie, pamiętaj że nie możesz mieszać tłokami..
bc30se
 

Re: Projekt Omega 3000

Postprzez ericsson 3 gru 2006, o 02:18

Kolejny etap za mną - silnik jest już całkowicie rozłożony i pomyty (bylem na myjni ciśnieniowej + jakieś środki zakładu). Jutro wyruszam na szybki kurs (Belgia) i planuje wrócić na wtor. - wtedy wrzuce jakieś fotki i nadchodzą kolejne "misje" :)
Będe dawał znać,
Pozdro,
Eryk
ericsson
 


Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron