Omega B 2.6 V6

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 16 sty 2016, o 10:13

W kadecie wał już po szlifie. A wadliwa jest odma, nie wyrabia przy małych przebiegach (niedogrzany silnik itd) czego efektem jest zbieranie się szlamu olejowego w misce, a wtedy to już wystarczy autostrada i można przywitać się z korbą. I tak jak napisał Grzes,, jak się regularnie wymienia olej i odmę to nic takiego się nie dzieje. Trzeba po prostu mieć świadomość tego co się ma.
Ale przyznam, że wybór silnika do kadzia był dość przypadkowy i wynikał z tego, że udało się po niezłych pieniądzach kupić całego saaba który zarastał od kilku lat na chodniku, ale od tamtego czasu zdążyłem trochę się o tym motorze dowiedzieć :-)
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez krycha 16 sty 2016, o 14:01

o widzisz. Czyli temat masz rozpykany. Do złomegi pakuj 2jz jak chcesz coś rozwojowego a jak ma tylko śmigać to 3,2 po rewizji.
Avatar użytkownika
krycha
 
Posty: 339
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 13:28
Lokalizacja: Częstochowa
Twoja Omega: 1998 Kombi 3.0 v6 pb + lpg

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 17 sty 2016, o 14:31

Decyzja jeszcze nie zapadła i puki co nie śpieszy mi się, chyba, że któregoś pięknego dnia 2.6 wyciągnie kopyta, na razie do spalania LPG i PB muszę jeszcze dopisać olej :-)
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez ryba-c30se 17 sty 2016, o 20:08

krycha napisał(a):o widzisz. Czyli temat masz rozpykany. Do złomegi pakuj 2jz jak chcesz coś rozwojowego a jak ma tylko śmigać to 3,2 po rewizji.


Pytanie, w jakiej kasie to ma być ogarnięte... 2jz do tanich nie należy... a tak z ciekawości wkładałeś kiedyś 2jz do omegi???... wyjebiesz w chuj siana na silnik a za chwilę budę wpierdoli rdza, no chyba, że mówimy o w chuj kolekcjonerskim egzemplarzu z ani pęcherzykiem;) Nie mam nic do 2jz, zajebisty motor i sam bym taki chciał ale znam realia i do Omegi nie wrzycałbym tego. Do omegi to można wrzycić m50b25 z bmw e36, uturbić i na seryjnym dole pod 400 koni uzyskujesz bez ziewania. Jak Ci padnie słupek, to nowy kupujesz za 500 zł a 2jz też się może zjebać bo to nowe nie jest a te silniki sa różnie traktowane w swoim długim ciężkim zyciu...
ryba-c30se
 
Posty: 276
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:38
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 1993

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez jaggi 17 sty 2016, o 20:21

po mojemu remont v6 wyjdzie najtaniej z tych wszystkich opcji... ;-)
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3438
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez ryba-c30se 18 sty 2016, o 11:06

jaggi napisał(a):po mojemu remont v6 wyjdzie najtaniej z tych wszystkich opcji... ;-)


Zgadzam się z przedmówcą, remont do najtańszych nie należy ale tak w perspektywie czasu wychodzi najtaniej i wiesz co masz pod maską. Jedziesz w trasę nie z pampersem na dupie, że się zaraz coś zesra. Oczywiście warunkiem jest dobrze wykonana usługa...
ryba-c30se
 
Posty: 276
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:38
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 1993

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez piotrek920101 18 sty 2016, o 20:10

jaggi napisał(a):po mojemu remont v6 wyjdzie najtaniej z tych wszystkich opcji... ;-)


Też tak mi się wydaje :-D i wiesz co masz ;-)
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 18 sty 2016, o 22:19

2jz odpada przynajmniej z dwóch powodów: 1 - drogi w zakupie; 2 - pod R25-28 raczej nie podejdzie. Po za tym można by jeszcze dorzucić to, że jest po prostu większy gabarytowo. Nie wiem co prawda jak się ma do C30SE ale to też 6 cylindrów w rzędzie, a 30SE już z B FL miałem i jak dla mnie jest trochę za ciasno.
Co do remontu to pewnie macie rację, chociaż z tym wiesz co masz to też różnie bywa, jak jeszcze zastanawiałem się nad remontem 30SE, szlifierz z którego usług przeważnie korzystamy stwierdził, że po remoncie to tak jak bym miał nowy silnik, i że nowe tuleje są z takiego samego materiału jak oryginał. Ale i tak patrzę jeszcze pod tym kontem, że fajnie by było mieć w omie tak pod 300 kuni, a chyba każdy tutaj zgodzi się z tym, że te 200 w omedze jakiegoś mega szału nie robi.
Puki co plan minimum to 3.2 na sterowaniu z 3.2. A jak będą możliwości to jednam skłaniam się ku B234.
Mimo wszystko remontu na razie nie biorę pod uwagę

Z tym wiesz co masz też różnie bywa.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez grzes80808 18 sty 2016, o 23:25

już Arek włożył w remont silnika do astry tyle że na spokojnie w ASO kupiłby nówkę silnik wraz z montażem, i teraz szuka używki ;-)
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1649
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez Maro 19 sty 2016, o 01:39

grzes80808 napisał(a):
Maro napisał(a):A taki miał być ładny.... hamerykansky


milus09 napisał(a):Kto mógł wiedzieć...



Maro doskonale wiedział :-P

Uja wiedział... :D

Jakiś kruczek w tym jest z tym braniem oliwy, bo kolega właśnie ma 2.6 i też mu wpierdalala ale coś tam "ogarnął" i już jest ok.
Jutro podpytam jak nie zapomnę :)
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6791
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez ryba-c30se 19 sty 2016, o 15:09

grzes80808 napisał(a):już Arek włożył w remont silnika do astry tyle że na spokojnie w ASO kupiłby nówkę silnik wraz z montażem, i teraz szuka używki ;-)


Chyba nie wie ile silnik w ASO kosztuje... ja remontowałem już wcześniej silniki, nie sam oczywiście, koszta były , wiadomo ale kurwa bez przesady... zresztą w sumie nie ma tematu, kolega chce 300 koni w Omedze, więc sam remont odpada.
ryba-c30se
 
Posty: 276
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:38
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 1993

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez jaggi 19 sty 2016, o 21:07

ryba-c30se napisał(a):Chyba nie wie ile silnik w ASO kosztuje..

a ty nie wiesz ile wjebał w remont, który jak się okazało na długo nie starczył...
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3438
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez ryba-c30se 19 sty 2016, o 21:46

No to dla antyprzykładu, mój macher opierdolił mi remont na mientowo jak wspomniałem w nie jednym aucie i wszystko było cacy. Cena usługi adekwatna do efektu. Nigdy sie z nim nie targuje. Pozdrawiam.
ryba-c30se
 
Posty: 276
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:38
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 1993

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 20 sty 2016, o 09:02

Maro napisał(a):Jakiś kruczek w tym jest z tym braniem oliwy, bo kolega właśnie ma 2.6 i też mu wpierdalala ale coś tam "ogarnął" i już jest ok.


No ciekaw jestem co to za kruczek...
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez Maro 21 sty 2016, o 22:09

Ponoć raz temperatury złapie i... dupa. Ale nie bardzo w do wierzę.
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6791
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników