Omega B 2.6 V6

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 23 kwi 2015, o 17:59

Witam
Przedstawię więc moją omegę. Wszyscy raczej wiedzą o którą chodzi. Jakieś trzy tygodnie temu nabyłem ją drogą kupna od Maro. Kilka fotek które już wszyscy znają:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I teraz kilka faktów:
- rok 1999
- sedan
- silnik pierwotnie 2.0, obecnie 2.6 na sterowaniu z 3.0
- xenon
- skóra
- elektryka itp.
- telefon
- i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których nie pamiętam

To jeszcze kilka zdjęć aktualnych:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak to wygląda. A co do stanu technicznego to w zasadzie bez zarzutu tyle, że swap nie został skończony i świeci się jakiś check, i wywala błąd czujnika wałka rozrządu, wymieniany dwa razy i nic. Zacząłem pruć instalację silnika i wyszło, że sterownik owszem jest z x30xe, ale już połowa czujników pochodzi z 2.6. I nic dziwnego, że sterownik silnika zgłupiał. Tak więc kompletuję graty i będę zmieniał całą instalację silnika, a na razie jeżdżę z odłączonym czujnikiem wałków bo tak działa najlepiej.
Jak ogarnę silnik trzeba zająć się poduchami i dalej xenonami no i jak widać na zdjęciach jakieś dystanse też były by na miejscu.
Na razie to tyle. Wszelkie komentarze mile widziane :-)
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez omega2001 23 kwi 2015, o 18:29

jak ogarniesz instalacje i całą reszte to felgi kup ;) już mi się bardziej na kołpakach podoba :-P
a jak z rudą? :DD
pozatym dobry zakup ;-)

tak wiem zaraz dostanę, że też za pięknych felg nie mam :lol:
Avatar użytkownika
omega2001
 
Posty: 414
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 17:26
Lokalizacja: Bełchatów
Twoja Omega: Omega B FL

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez Maro 23 kwi 2015, o 18:45

Parę kompletów zacnych felg to Maro miał na stanie ale jakoś nie przyszło wyskoczyć z ofertą ;/

Co do silnika to... takich miał magików właściciel przede mną (znany również tu na forum ;) ) i teraz są tego rezultaty :suicide:
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6791
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 23 kwi 2015, o 19:36

Blacha jak na parcha to całkiem całkiem, jakieś małe purchle na tylnych nadkolach, ale nic poważnego. Od spodu też całkiem spoko, będę musiał tylko zaglądnąć pod nakładki.
Co do felg to pochodzą z saaba 9-5, i mi się nawet widzą, zresztą nic innego w tej chwili nie mam. Miałem inne ale nie przypuszczałem, że jeszcze będę się woził omegą więc sprezentowałem je bratu i teraz jeżdżą na tym:
Obrazek
Obrazek

A z poprzednim poprzednim właścicielem kontaktowałem się przez to drugie forum, ale nie był w stanie nic konkretnego mi powiedzieć po za tym co już wiedziałem.

A i jeszcze tłumik końcowy będę musiał zmienić, myślałem, że jakoś przywyknę i będzie ok, ale nie jest, stanowczo za głośno to chodzi.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez ryba-c30se 28 kwi 2015, o 17:18

no co nudzić się raczej nie będziesz, coś do pogrzebania jest:) z tego co piszesz jak buda jest w miarę zdrowa i nie wymaga mega remontów to chyba warto ją doprowadzić do porządku...powodzenia!!
ryba-c30se
 
Posty: 276
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:38
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Twoja Omega: Omega A 3.0 24v 1993

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 5 maja 2015, o 00:11

Pomału przymierzam się do wymiany instalacji silnika, w zasadzie wszystkie potrzebne rzeczy mam, chociaż kiedy ostatnio coś tam grzebałem pod maską, sięgnąłem sobie za silnik i co nie było wielkim zaskoczeniem, znalazłem cewkę zapłonową, ale to, że nie jest ona do niczego przymocowana już zaskoczeniem było. Po prostu jest sobie tam wrzucona i obija się o wszystko dokoła. Tak więc potrzebuję jeszcze mocowania cewki zapłonowej.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez Maro 5 maja 2015, o 19:22

I weź tu daj auto do mechanika ;/


PS. Co do poprawek w umowie to ogarnę do końca tygodnia.
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6791
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 8 maja 2015, o 07:53

To zabrałem się za dłubanie z instalacją. Przy okazji od razu wpada pod maskę podtlenek LPG, tak dla oszczędności.
Obrazek

A gdyby komuś z was ułamało się oczko na przewodzie to można zastosować taki patent:
Obrazek
Podobno działa
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 13 maja 2015, o 07:46

Instalacja wymieniona a razem z nią przepływka, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik halla wałków i wału, czujniki stukowe, TPS i to chyba tyle. Generalnie jest lepiej ale nie do końca. Po za tym, że ciągle wywala mi pompę powietrza wtórnego (której w ogóle nie ma) to błędów na kompie nie wywala. Jest jednak jedno ale. Na zimnym silniku beg jałowy to tak około 2000 rpm, a jak się rozgrzeje to 1300 czasem spada na 1100. Po za tym przy wciśnięciu gazu do końca wygląda tak jak by go zalewało i nie bardzo chce się wkręcać na obroty, dochodzi tak do 3000 rpm i odcina zapłon dopóki nie puszczę gazu. Jeżeli gazu nie wciskam do końca to wkręca się aż miło. Podłączałem opcoma i przy puszczonym gazie tps pokazuje 80% (przy wciskaniu gazu wskazania spadają do 0). Tak więc stawiam na TPS zwłaszcza, że sterownik mam z '98, a TPS'a włożyłem z '94/'95 i to z 2.5.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez VeRay 14 maja 2015, o 23:36

Tam jest krótki dolot czy długi?
Sterownik sterownikiem ale, żeby było tak jak ma być to instalacja, sterownik, tps oraz przepustnica musi być z jednego roku modelowego. Nie da się założyć przepustnicy z krótkiego do długiego i na odwrót. Jeszcze ważne z jakiego silnika masz instalacje. Pod długi dolot jest inna kolejność kabli we wtyczce pod TPS.
Avatar użytkownika
VeRay
 
Posty: 778
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 20:31
Lokalizacja: KaLIfornia
Twoja Omega: Mercedes W202

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 15 maja 2015, o 07:24

No właśnie. Dolot mam długi, a wiązkę miałem z krótkiego i taką założyłem, a że nie pasowała mi wtyczka do TPS-a to wziąłem go z krótkiego dolotu. Zakupiłem już TPS-a z tego roku co sterownik, przepustnica została ta co była na długim dolocie więc powinno być ok, muszę jeszcze tylko przelutować wtyczkę jak już ustalę które przewody trzeba zamienić miejscami i się zobaczy.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 15 maja 2015, o 09:08

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
I po bólu. TPS podmieniony, przewody zamienione kolejnością i jak ręką odjął. Jałowy na zimnym jakieś 800 rpm i pięknie się wkręca w całym zakresie.
Dzięki VeRay za sugestię z przewodami, o tym nie wiedziałem, ani o różnicach z długim i krótkim dolotem.
Jednak człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera...

Pozostaje jeszcze ogarnąć poziomowanie xenonów, poduchy w fotelach i brak centralnego w przednich prawych drzwiach.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez VeRay 16 maja 2015, o 10:48

Sam to przerabiałem ;-)
Klima też by Ci się nie włączyła na wolnych obrotach. Bo jak ciśniesz do deski to rozłącza sprężarkę. U mnie właśnie z tym był problem :).
Avatar użytkownika
VeRay
 
Posty: 778
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 20:31
Lokalizacja: KaLIfornia
Twoja Omega: Mercedes W202

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez milus09 25 maja 2015, o 12:58

Takie jeszcze pytanko. po przełażeniu instalacji przestał mi działać prędkościomierz, instalację mam z 1995 roku i od automatu. Wiem, że w moim roczniku ('99) sygnał prędkości pochodzi a ABS-u więc teoretycznie zmiana instalacji silnika nie powinna mieć wpływu, a tu się okazuje, że niekoniecznie.
Może ktoś ma pomysł co mogłem spaprać?
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Omega B 2.6 V6

Postprzez VeRay 26 maja 2015, o 22:59

Strzelam na 99%, że sterownik pompy musi być z roku 1995. Po roku modelowym 1997 były inne sterowniki pomp ABS.
Avatar użytkownika
VeRay
 
Posty: 778
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 20:31
Lokalizacja: KaLIfornia
Twoja Omega: Mercedes W202

Następna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników