v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 3 gru 2014, o 14:46

A więc, na chwile obecną na podwórku posiadam dwa trupy lubiące rudą.

Najpierw B
Wyposażenie:
ABS
TC+
Autoalarm fabryczny
Automat AR35
Wspomaganie Kier.
Centralny zamek
Climatronic 2strefowy, automatyczny.
Klimatyzowany schowek.
Poduszki x2
Elektryczne szyby x4
Domykanie szyb i szberdachu z pilota.
Dwa podłokietniki.
Skórzana tapicerka.
Skórzana kierownica.
Boczki drzwi w skórze.
Radio ori + zmieniarka na 6płyt.
Tempomat.
Alufelgi 18cali z oponami 245/40/r18.
Stal na zimę 15cali 205/65 R15.
Elektryczne i podgrzewane lusterka.
Fotochromatyczne lusterko wsteczne, regulowane automatycznie.
Immobilizer.
Komputer pokładowy.
Podgrzewane fotele.
Elektryczne fotele z pamięcią 3ustawień ( w tym lusterka wew i zewnętrznych)
Elektryczna roleta tylniej szyby.
Nawiew na tylne boczne szyby.
Reflektory soczewkowe + xenon + spryskiwacze.
Halogeny przeciwmgłowe
Elektryczny szyberdach
Dwa ori kluczyki z pilotami.

Historia:
Samochód przywieziony w 2006 roku z Belgi z przebiegiem 98 900km. Z historii serwisu wynika że samochód był wyprod. w 1996roku i był samochodem pokazowym w salonie i w 1998roku sprzedany prywatnemu odbiorcy. Następny właściciel odkupił samochód w kwietniu 2012 roku, przebieg w momencie zakupu 145801km samochód serwisowany w jednym serwisie do końca 2013roku, prowadzona książka serwisowa.

Historia napraw:
05.2012
-wymiana oleju
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra kabiny
- wymiana klocków tył.
- wymiana oleju skrzyni, uszczelek skrzyni D+M

08.2012
- uszczelki pokryw zaworowych
- tuleje wachaczy P+L
- Chłodnica silnika
- Korek zbiornika wyrównawczego.
- kostka stacyjki.
- uszczelka świec pokryw zaworów.
- termostat
- wymiana sprężarki klimatyzacji.
- nabicie klimatyzacji.

11.2012
- uszczelki głowic
- uszczelki kolektora dol.
- uszczelniacze wałków rozrządu.
- uszczelka kolekt. wydechowego.
- wymiana przewodów zapłonowych.
- planowanie głowic
- wymiana płynu chłodzącego.

05.2013
- Wymiana gałek drążka kierowniczego.
- Zbieżność.
- wymiana oleju.
- wymiana filtra oleju.
- wymiana filtr pow. i kabinowego.
- nabicie klimatyzacji.

02.2014
Wymiana oleje/filtry.
- regulacja ręcznego.
- Dołożenie zestawu xenonów.
- wymiana przednich głośników w drzwiach.
- Czyszczenie zmieniarki CD.

06.2014
Wymiana tarcz/klocki ATE
Wymiana wahaczy przód.
oleje i inne duperele.

Jeździ dupę wozi, jest wygodnie i jest cholerną kluską wagi 1,7tony. Tyle. te 211zdechłych vałkowskich koni po prostu dupy nie rwie.
Ale jest niezawodna a o to w niech chodziło, rudy nie zapierdala po niej jak szalony.
Zdjęcia z doopy z olx, bo kiedyś miałem zamiar ją sprzedać, aktualnych nie mam bo stoi na zimówce i żal.pl
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Teraz coś o "A" polift chyba rocznik 93' nigdy nie pamiętam, bo mało mnie to obchodzi, wyposażenie wiartarka na LPG zwana c20NE. Z wyposażenia podłoga, 3elektryczne szyby, niby centralny z alarmem, wspomaganie, ABS umarł w butach.
Dziurawy wydech od swetra, dziurawy bak, wyjebane zawieszenie, i tak dalej, jaka cena taka wartość. Głównie chodziło o budę w stanie znośnym.

Co się składa docelowo:
Pakiet A 3000 zewnętrzny, z poszerzeniami nadkoli "ala" Lotus
Silnik c20xe na kutej korbie PRISM z tłokiem Mahle++ skręcone ARP2000, odprężony kanapką 2mm na metalowej uszczelce z20let, dodatkowa duża chłodnica oleju z senatora B, chłodnica wody e34 2.5TD* (wymoderowano automatycznie: w omegach nie ma TDS), turbo TD04, docelowo TD05 z EVO, przelot 2,5cala końcowy tłumik lexmaul. FMIC + MBC + BOV i inne pierdoły rzecz jasna, dolot nierdzewka 67mm
Most duża głowa 3.45 szpera 45% + grube półosie.
Hamulce przód 296mm z omega 3000 24v. Pozbawiona zostaje ABSu + duże servo z pompą z senatora B.
Felga 18x9 235/40
Dystans 35mm na stronę + szpilki z przelotkami.
Środek, zerwane wygłuszenia 2 kubły + pasy 4punktowe i tylnia kanapa ;)
Zawiecha -60mm przód gwint docelowo.
Oczywiście leci odnowa budy, wyspawanie czego trzeba, konserwacja, wymiana wachaczy, wszystkich gum itp. Pod maską czarno/ zewnątrz bordo z dodatkiem Xyralica zamiast perły.

Troche foto story.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak się kończy brak ręcznego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Już możecie zacząć się śmiać. :roll:
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez jaroslav 3 gru 2014, o 16:53

:lol:
Miłość do opli nie rdzewieje. Czuję, że w tym wątku będzie się coś działo :)

Nie miałeś w międzyczasie zielonego Sen B w pakiecie Irmschera?

Na przednich błotnikach też będą poszerzenia?

Czy chłodnica oleju z Omegi 24v nie jest większa niż w Senatorze?

Jaką skrzynię biegów zakładasz?
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Avatar użytkownika
jaroslav
 
Posty: 164
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 17:16
Lokalizacja: Lublin
Twoja Omega: C30SE x 2 & 1.9SH

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 3 gru 2014, o 17:37

Miałem, puki babka nie wyładowała w bok swoim "najlepszym samochodem na świecie, bo firmowym" Wtedy wystąpił wnerw na projekty, kilka flaszek potem postanowiłem że kupie se kluche, nie bede grzebał starych złomów bo potem wyjedziesz i poszłooo.

Skrzynia zostaje r25 jak ją zabije to wpadnie getrag z gamy bmw.

Tak wyszerzki z przodu też będą. Ale to jak skończe pod spodem zabawy i pod maską, tak aby przynajmniej blok wisiał.

Chłodnica oleju z omy 24v jest śmiesznie mała.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez VeRay 3 gru 2014, o 18:48

W MV6 nie masz na pewno TC+ ;-)
Avatar użytkownika
VeRay
 
Posty: 778
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 20:31
Lokalizacja: KaLIfornia
Twoja Omega: Mercedes W202

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 4 gru 2014, o 14:12

Co do TC+ tru, sorry, mój błąd xd

CDN A:

Skrzynia chyba wystarczająco dobrze już wygląda ;)
Obrazek

Duże servo z pompą. (wygłuszenie będzie wyprane, to będzie lepiej wyglądać ;) )
Obrazek
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez piotrek920101 4 gru 2014, o 22:41

Jest duzo roboty z przekladka z c20ne na c20xe?? rzezby ??
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 5 gru 2014, o 11:41

Łapy od ne, miska + smok + bagnet (cza wiercić zaślepke w bloku) koło zamachowe garnek, i nawet nie wiem czy nie będzie potrzebna tuleja dystansowa pod wysprzęglik, dolot custom, wydzior kolektor custom, bo nic normalnego nie spasi.
Elektryka silnika a budy, robienie kabelkologii konieczne. nie ma P&P.

Dwa, rozsądne XE chodzi w komplecie ze wszystkim jakieś 1,4k + miska z bagnetem i smokiem ze 100zł. Przed włożeniem raczej przyjade się zrobić pierścionki + panewki - 600zł, głowice do zakładu jakieś 500zł, rozrząd 460zł, UPG 120zł.

Sam sobie odpowiedz. NE przy tym kosztuje grosze. A pakowanie zwykłego XE do budy A mija się z logiką, bo te 150km dalej jechać nie będzie.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Maro 5 gru 2014, o 14:36

A tej Be najbardziej urzekła mnie ta kiera :) Miliony nalatane :p
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6791
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 5 gru 2014, o 18:39

W tej BE jest podmieniona kiera i to przezemnie, na taką za 30zł. :lol:
Celem zdjęcia było dojście do ładu i składu ze sterowaniem radia. I tak se leży.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez andrze1983 5 gru 2014, o 21:51

silnik rozumiem z turbo, ile spodziewasz sie kucy ??
A -2.0 8v RIP :(
B- 2.0 16v ( w garazu w polsce)
C- 2.2 16v(do pracy w szkocji)

Lubie te rozruszniki :)
Avatar użytkownika
andrze1983
 
Posty: 532
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:22
Lokalizacja: Glasgow-Zlocieniec
Twoja Omega: Dwie Omy B i Bfl sedany

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez piotrek920101 5 gru 2014, o 23:35

hmm uswiadomiles mi ze nie opyla sie :D dzieki za konkretna odp ;-)
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 18 sty 2015, o 15:46

Mały up.
Zawitał szort, konstrukcja obcinano/przedłużana. 5cm z góry/ 2,5 na dole dodane
Obrazek

Zawitał gwint + wstępne 30mm na stronę (będzie więcej bo to za mało się okazało ;)
Obrazek

Podcięte wstępnie nadkola:
Obrazek

I odnawianie silnika cdn:
Obrazek
Obrazek
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez krycha 18 sty 2015, o 17:26

Orgazm dla oczu :-D
Avatar użytkownika
krycha
 
Posty: 339
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 13:28
Lokalizacja: Częstochowa
Twoja Omega: 1998 Kombi 3.0 v6 pb + lpg

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez dedan2412 18 sty 2015, o 19:03

Zawsze gdy widzę w omedze A,schowek na kasety ,morda mi się weseli.
To naprawdę wygląda klimatycznie,jak masz zamiar go wywalić to ja się piszę,może będzie jeszcze do czego założyć :roll:
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 966
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA 2.0/OA projekt /OA 24V cara

Re: v6 vs r4 Czyli B do wożenia doopy A do grzebania.

Postprzez Div 18 sty 2015, o 19:16

W związku z zapotrzebowaniem na dziwne dodatkowe wskaźniki, które musze jakoś ukryć, nie walić na środek deski, to jest możliwość że wyleci "schowek kaseciak" Więc wtedy chętnie to wyślę od tak :) Bo o ile boost wsadzam w "zegarek" (Dobrze że został mi z poprzedniej :) ) O tyle temp oleju/ciśnienie/egt już cza gdzieś wrzucić.

Do tego momentu prac, było dość tanio, teraz zaczynają się dopiero schody i wydatki. Więc nadzieja jest w klienteli że dadzą sowicie pozarabiać na sobie :lol:

Poza tym jest sprzęgło, nowy wysprzęglik, czekam na grube półosie/dodatkowe dystanse/lampy/grill/przekładnie z servotronic/maskę/Intercooler i kubły bridge, które chyba najdłużej będą czekać na montaż, za to fajnie będzie się siedzieć w domowym zaciszu z odpowiednią szklanką, z odpowiednim trunkiem :lol:
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Następna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników