Senator B 3.0 12V

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 6 lis 2014, o 22:20

Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post na forum więc wypadałoby się przywitać :-)
Chciałem przedstawić swoje auto, dlaczego Senator, dlaczego Opel i w ogóle w ogóle ;-)
Cała historia z Oplem zaczęła się dzięki mojemu ojcu - w '91 roku kupił sobie pierwszego Opla - Mantę GSi(moje marzenie btw...), w '93 pierwszego Kadetta GSi(zostałem nim przywieziony do domu kiedy się urodziłem :lol: ). Do '99 roku przewinęło się w sumie 5 Kadettów GSi, potem była Astra GSi, Omega B i BFL MV6...
W 2010 roku wpadliśmy na pomysł odrestaurowania jakiegoś starocia - długo się nie zastanawialiśmy i w domu po 11 latach znowu pojawił się Kadett, który po 4 latach walki wygląda teraz tak:
Obrazek
Obrazek
No ale Kadett generalnie stoi sobie w garażu, wyjeżdża w weekendy kiedy świeci słońce i ogólnie po prostu sobie wygląda ;-)
Wiedziałem, że na "dupowóz" też chcę starego Opla, bo jednak samochody z lat '80 mają w sobie to coś, co chyba pamiętam jeszcze z dzieciństwa, co powoduje, że nie chcę nic nowszego :-P
Moim pierwszym autem była Omega A C20NE w automacie ze zderzakami i spoilerem z Omy 3000, którą sprzedałem znajomemu, a teraz można ją znaleźć na otomoto.
Obrazek
Z czasem NE przestało wystarczać i pojawił się pomysł na coś mocniejszego, po jakimś czasie udało się dorwać Senatora z C30NE pod maską. Wielki, wygodny, z tym silnikiem już daje radę ruszać z miejsca, a jak koleżanka pierwszy raz go zobaczyła to zapytała tylko "a co ty sobie Cadillaca kupiłeś?" :lol:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ogólnie o aucie - pierwsza rejestracja w marcu '91 roku, utrzymane w serii, mocno zaniedbane i powoli przywracane do dawnej świetności, na razie głównie skupiałem się na mechanice i elektryce.
Auto bardzo dzielne - kupiony na wsi na wschód od Warszawy, zapuszczony i niekochany, dojechał do domu ponad 550km bez zająknięcia, a z każdym przejechanym kilometrem na autostradzie chodził lepiej.
Znajomy, który miał Senatora przez trzy lata powiedział mi, że to auto kocha się coraz bardziej z każdym kolejnym dniem - i tu przyznam mu rację :-)
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez Herbi 8 lis 2014, o 08:01

Masz wiecej zdejc z odnowy tego Kadetta? :-)
OB MV6 caravan -daily
Scirocco 53B N/A+ -fun
Golf MKI Cabrio -fun
http://www.rc-motorsport.com
Avatar użytkownika
Herbi
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:59
Lokalizacja: Przemyśl
Twoja Omega: B X30XE Caravan

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 8 lis 2014, o 14:28

Jasne, może opiszę trochę jak to wyglądało ;-)
Kiedy go kupiliśmy miał oryginalny kolor - czarny metalic Nova Schwarz. Długo myślałem nad lakierem - brałem pod uwagę trzy kolory, oryginalną czerń, butelkową zieleń(Admiral Blau) i bordowy metalic, który finalnie znalazł się na aucie(Bordeaux Rot) - wybrałem bordowy, ponieważ w tamtym okresie w okolicy były już trzy czarne GSi(obecnie został już tylko mój...). Oczywiście jest to kolor z oryginalnej palety GSi Championa na rok '91.
Miał założony pakiet Irmschera, ale wolałem go sprzedać, bo nie ma nic lepszego niż seria GSi :-)
Tak wyglądał na początku kiedy zbierałem części:
Obrazek
Obrazek

W środku oryginalne skórzane fotele Recaro, mocno zniszczone, brakowało skórzanych boczków do kompletu.
Obrazek

W końcu prace ruszyły i zaczęło się wielkie cięcie. Auto stało w warsztacie od lutego do sierpnia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i tutaj już z lakierem(wszystkie zdjęcia są robione telefonem, w rzeczywistości ten lakier jest ciemniejszy... no i nie jest różowawy :-D )
Obrazek

Całe wnętrze było odnowione u tapicera.
Obrazek
Obrazek

Długo szukałem oryginalnych kół od Championa, kiedy w końcu udało się je dorwać to pojechały do prostowania, piaskowania i lakierowania.
Obrazek

Plastiki za pierwszym podejściem wyszły za jasne... teraz wszystko jest już czarne, tak jak być powinno :roll:
Obrazek
Obrazek

Tak wyglądał po pierwszym wyjechaniu na ulicę - na balonach 205/55, z jasnymi plastikami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz plastiki są już czarne, założyłem opony 195/45. No i tak wygląda na dzień dzisiejszy.
Obrazek

W planach - zderzak przedni z halogenami(ponieważ Champion miał halogeny seryjnie, ale nigdzie nie mogłem dorwać zderzaka z halogenami - kiedyś się znajdzie. Elektryka wewnątrz - jest wszystko, co mógł mieć Kadett - el. szyby, lusterka, szyberdach, ABS, zegary digital. Muszę wsadzić Check-Control i Bordcomputer, które leżą w schowku i czekają.
Boczki do obszycia - nie było mnie w kraju kiedy były obszywane i jest na nich zły wzór - taki sam jak na boczkach ze zwykłego Kadetta(tych welurowych z początku postu) tyle że w skórze, a boczki w Championie wyglądają tak:
Obrazek

Mechanicznie i blacharsko jest to nowy samochód, zostało dużo pierdół, które ciężko dostać(listwy boczne na drzwiach, które miałem przed remontem ale niestety nie przetrwały demontażu w warsztacie...), ale nie planuję go sprzedawać więc mam resztę życia na dokończenie wszystkiego :-P
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez milus09 8 lis 2014, o 14:48

Sorry za off w twoim temacie, ale skoro jesteśmy przy kadecie i w dolnośląskim to wrzucę link z kadettem mojego brata ;)
I szacun za odbudowę

http://kadett.d.pl/forum/viewtopic.php?t=3283
Pozdr.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 8 lis 2014, o 21:22

Kanciak zajebisty, z każdą stroną nabierałem większego respektu do projektu - przy tym kancie mój Kadett był zdrowy jak ryba :-P

A w Senatorze zmieniłem dzisiaj przewody zapłonowe i kopułkę. W tygodniu jak będę mieć chwilę to wyjmę silniczek krokowy do czyszczenia, bo coś auto kuleje na wolnych obrotach(jak przepuszczam ludzi na pasach i auto się trzęsie przy 300-400 obrotach to chodzi jak muscle car na postoju :lol: ). Cały czas jeżdżę z wyświetlonym na digitalu przebiegiem dziennym i dopiero wczoraj zauważyłem, że niedługo dobiję do 300k km. Teraz jest 299 300cośtam kilometrów ;-)
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez Maro 8 lis 2014, o 22:59

:respect: za chęci i zapał w reanimacji "dziadków" :brawo:
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 19 lis 2014, o 21:11

Senator dostał nowe przewody i kopułkę, pompę paliwa, a na paskudnych 15-calowych Titanach z zimówkami jeździ jak masło po patelni :lol:

Czai się jak pies do jeża ;-)
Obrazek
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez krycha 19 lis 2014, o 21:36

Seniu zajebisty, tylko dystanse dołóż. Kadett tez niczego sobie :-)
Avatar użytkownika
krycha
 
Posty: 339
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 13:28
Lokalizacja: Częstochowa
Twoja Omega: 1998 Kombi 3.0 v6 pb + lpg

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 19 lis 2014, o 21:55

Akurat zimowe felgi są wąskie i mają takie, a nie inne ET - na fabrycznych alusach, których używam w lecie jest lepiej. Chociaż myślałem nad dystansami, a jak kiedyś budżet pozwoli to i nad nowymi kołami...
Obrazek
:ggprosi:
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez jaggi 19 lis 2014, o 22:08

klasa senior :spoko:
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3465
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez jaroslav 2 gru 2014, o 12:21

Chyba oglądałem tego senatora, na wschód od Wawy jadąc prosto na Terespol, spotkałem się ze sprzedającym na stacji benzynowej - chyba Lotos po prawej stronie jadąc od Wawy :)
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Avatar użytkownika
jaroslav
 
Posty: 164
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 17:16
Lokalizacja: Lublin
Twoja Omega: C30SE x 2 & 1.9SH

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 2 gru 2014, o 23:06

No to go oglądałeś w takim razie :lol:
Dokładnie tak jak mówisz - tylko teraz jest już w dużo lepszym stanie ;-)
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez jaroslav 3 gru 2014, o 11:12

Nie był w tragicznym stanie, z tego co pamiętam to hamulce chyba do roboty, tylne sprężyny od caravana, LPG do wyregulowania i klima "tylko" do nabicia :lol:
Fajnie, że się nim zająłeś, kolega ma identyczny kolor w swoim, wstawię potem jego foty na fajnych felgach, będziesz miał o czym myśleć ;-)
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Avatar użytkownika
jaroslav
 
Posty: 164
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 17:16
Lokalizacja: Lublin
Twoja Omega: C30SE x 2 & 1.9SH

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez kolarz105 3 gru 2014, o 14:04

LPG już ogarnięte, zmieniłem kopułkę i przewody, klima faktycznie była szczelna i sprawna, po nabiciu chodzi aż miło, wymieniłem przednią szybę, naprawiłem el. szyby i milion innych drobnych pierdół ;-)
Teraz na pierwszym miejscu do wymiany jest przepływomierz, ale to nie są tanie rzeczy do C30NE ;/
Avatar użytkownika
kolarz105
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 21:58
Lokalizacja: Dzierżoniów
Twoja Omega: Senator B C30NE

Re: Senator B 3.0 12V

Postprzez Div 3 gru 2014, o 14:24

Zobacz ilu pinowy przepływomierz, bo w większości pasuje od SE.

Dla motronica 1.5 jak masz 4.1 to kupa.
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Następna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników