Moja Omega A

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 20 kwi 2014, o 20:42

whyyyyyyyyyyyy :-o
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez milus09 23 kwi 2014, o 16:11

Z tego co wiem to chłodnica wody nie ma wspólnego obiegu z chłodnicą oleju ze skrzyni, czyli wykręcasz węże i tyle, ale niech jeszcze ktoś potwierdzi.
milus09
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:17
Twoja Omega: 1999 Sedan 2.6 V6

Re: Moja Omega A

Postprzez grzes80808 23 kwi 2014, o 19:36

Tak jest chlodnica zostaje. A jak kiedyś ci się manual odwidzi to będzie jedna rzecz mniej do montażu
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1675
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 23 kwi 2014, o 20:11

bo mam taka teraz http://allegro.pl/opel-omega-a-86-94-1- ... 08539.html i ida 2 weze od niej na dole chlodnicy. to do czego one sa ?? do chlodzenienia oleju ze skrzyniki czy po kij ?? a tu mam chlodnice oleju( takiej nie mam) ale jakiego ?? dla mnie to intercooler http://allegro.pl/chlodnica-oleju-opel- ... 39152.html nie wiem o co chodzi z tymi chlodnicami. poradzcie ;-)

chyba powinno byc takie cos jak chlodniczka oleju od automata ?? i tak mi sie wydaje ze jest ona w chlodnicy wody ale na dole gdzie weze wchodza ?? to po co jest chlodnica oleju ?? :-x
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 25 kwi 2014, o 21:00

ma moze ktos listwy na blotniki tylne ??
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez M4ndarkus 26 kwi 2014, o 18:24

Tak na wstępie, w omedze z automatem wyróżniamy chłodnice oleju (silnikowego), chłodnicę płyny chłodzącego, która jest zespolona z chłodnicą oleju z ASB (mimo to ma ona 2 obiegi co jest logiczne gdyż płyn z olejem nie może się mieszać)- a właściwie to ma ona chyba za zadnie gdzieś słyszałem dogrzewać olej ze skrzyni gdyż płyn chłodzący się szybciej nagrzewa niż olej z automatu, w pierwszym linku co podałeś w te metalowe króćce wkręca się przewody idące od skrzyni, pozostałe 3 plastikowe wypustki idą do płynu chłodzącego i taką chłodnicę musisz mieć.
M4ndarkus
 
Posty: 52
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:39
Lokalizacja: Zamość
Twoja Omega: Senator B 1990 CD C30NE

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 27 kwi 2014, o 13:35

taka wlasnie mam jak w 1 linku. W moim silniku chyba nie ma chlodnicy oleju silnikowego. Czyli jakbym zmienial na manual to chlodnica zostaje tylko bede musial zaslepic te otwory co weze od ASB wchodzily ?? Dobrze rozumiem ?? ;-)
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez M4ndarkus 27 kwi 2014, o 20:07

Nic nie musisz zaślepiać jak zmienisz na manuala, odkręcasz przewodu od ABS i tak zostawiasz :) wyleje się z nich tylko trochę oleju. Chłodnicy oleju szukaj jak koniecznie chcesz ją zobaczyć za zderzakiem pod którąś z lamp lub gdzieś z przody za zderzakiem - to już podpowiada mi intuicja bo nie wiem dokładnie gdzie ona jest w Twoim wozie ;)
M4ndarkus
 
Posty: 52
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:39
Lokalizacja: Zamość
Twoja Omega: Senator B 1990 CD C30NE

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 27 kwi 2014, o 22:03

OK. Dzieki za info ;-) hmm ale czy na pewno przy moim silniku bedzie ta chlodnica oleju. Ten silnik jest za prosty zeby takie cos bylo, wystarczy mu plyn chlodzacy, ale jutro wjade na kanal i popatrze. Ta chlodnica to pewnie bedzie przy wiekszych pojemnosciach typu 2.6, 3.0. :-)

Dobrze chociaz ktos zaglada na forum ;-) bo jak widac po ostatnich wpisach w roznych postach to cienko ;/
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez M4ndarkus 28 kwi 2014, o 09:35

Tak z ciekawości przejrzałem katalogi z częściami do OA 2.0 i nie ma w nich chłodnicy do oleju, zaczynają się one od większych pojemności jak mówisz, także w Twojej wersji silnikowej raczej ona nie występuje. Pozdro.
M4ndarkus
 
Posty: 52
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:39
Lokalizacja: Zamość
Twoja Omega: Senator B 1990 CD C30NE

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 28 kwi 2014, o 20:50

Potwierdzam w 100%, nie ma :-D obszukalem caly przod i nie ma. Jedyne co znalazlem to podciekajacy czujnik poziomu oleju silnikowego ;/

Mam jeszcze takie pytanie. Czy silnik w Vectrze A jest taki sam jak w Omegach A. Chodzi o 2.0i 8v. Chodzi mi o to czy to sa blizniaki i czy ten z VA bedzie pasowal (jakbym chcial przelozyc caly ) na lapy, poduszki silnika i skrzynie biegow do Omegi A i jeszcze czy klima podejdzie bez przerobek do mojej Omy A. Jak jest z wezami wodnymi itd. No poprostu ze wszystkim. Prosze o konkretne odpowiedzi. ;-) ;-)

M4ndarkus a skad wzieles taki katalog z czesciami do Omy A ?? Czy wystepuje u mnie filtr kabinowy ?? Spotkalem sie z 2 zdaniami tak i nie.
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez M4ndarkus 29 kwi 2014, o 17:43

Katalog z częściami chociażby na stronie intercarsu. Czy silnik z vectry jest taki sam poznasz po oznaczeniach silnika.
M4ndarkus
 
Posty: 52
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:39
Lokalizacja: Zamość
Twoja Omega: Senator B 1990 CD C30NE

Re: Moja Omega A

Postprzez Dave125 29 kwi 2014, o 17:56

Silnik c20ne z przednionapędówki podejdzie , sam wkładałem kiedyś z astry gsi, ale łapy trzeba przełożyć , miskę olejową także założyć omegową, wywiercić dziurę w bloku na bagnet chyba, że będzie zaślepka ( ale u mnie nie było ) to ją wybić, tak jak w starych CIHach. Trzeba założyć też wiskoze ( gwinty w bloku są ), u mnie trzeba było tylko je przegwintować.
Co do klimy jako całej z vectry A kompletnej to nie ma szans. Mam klimę praktycznie kompletną z Omegi A 2.4 .
Poza łapą do silnika reszta wszystko powinno pasować , mogę oddać ją za grosze.
'81 Rekord E1 Berlina mit Klimaanlage
Avatar użytkownika
Dave125
 
Posty: 150
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 17:16
Lokalizacja: Krasnystaw
Twoja Omega: '81 Rekord E1 Berlina

Re: Moja Omega A

Postprzez piotrek920101 29 kwi 2014, o 22:27

Dave125 dzieki za dobre i konkretne informacje !! ;-) A czy da sie wiskoze zastapic wiatrakiem elektrycznym, bo chcialbym sobie zmienic (zmniejszy to opor na silnik). A czy np sama glowica, walek rozrzadu, wnetrznosci sa takie same jak u mnie ze tylko wyjmuje z VA i przekladam do siebie ??

A czemu kompletna nie podejdzie z VA ?? Przeciez takie same silniki :-( A co podejdzie na 100% ?? A z 2.4 podejdzie cala bez rzeźbienia ?? Dziwne.
A jaki to masz ten praktyczny komplet i za ile ?? ;-) :-D
Avatar użytkownika
piotrek920101
 
Posty: 276
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:10
Lokalizacja: Iława
Twoja Omega: 1989r. 2.0i sedan

Re: Moja Omega A

Postprzez omegator 30 kwi 2014, o 21:37

Jeśli silnik ma te same oznaczenia to wnętrzności te same więc podejdzie bez problemu.

Co do reszty osprzętu a co za tym idzie to i klimy to główna róznica między VA a OA polega na zamontowaniu silnika w aucie {VA poprzecznie a OA wzdłużnie} i z tego powodu wynikają pewne różnice między osprzętem.

Wiatrak elektryczny da się zamontować.
Avatar użytkownika
omegator
 
Posty: 111
Dołączył(a): 26 wrz 2009, o 08:23
Lokalizacja: Wrocław
Twoja Omega: Oma A kombi 91r 2.0 i

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron