Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez CiMeK 28 wrz 2013, o 18:42

Gdzieś chciałem się pochwalić, wybór padł, że tutaj :D

A więc tak po krótce. Moja historia z Omegami zaczęła się w 2010, kiedy świeżo po zdaniu prawka szukałem jakiejś ładnej i wygodnej furki za rozsądne pieniądze. Z jakieś 10 lat temu byłem przy tym, jak wujek kupował właśnie Omegę i już wtedy jeszcze jako pasażer strasznie spodobał mi się ten samochód, czułem wtedy tą wygodę i jak gładko poruszała się po drogach :) Dlatego pomyślałem wtedy, że może też zainteresuję się tym tematem.

Pierwsza Omega - 2.0 16v + LPG II gen... z 1997 roku, ogólnie przez pierwszy miesiąc było okej, parę rzeczy ogarnęło się i jakoś to było, ale później zaczął się koszmar, wychodziło wszystko to co sprzedający chyba ukrył, po drugie wszystko po kolei zaczęło się psuć, czujnik wałka rozrządu to chyba z 3 albo 4 razy wymieniałem, instalka gazu porażka... co chwilę na korygowanie trzeba było jeździć, rdza to chyba wszędzie wyłaziła... więc trzeba było się tego pozbyć... I tak po roku od zakupu udało mi się ją sprzedać (pół roku ogłoszenie wisiało na allegro).
Oto zdjęcie byłej Omegi:
Obrazek

Tydzień przed sprzedażą byłej Omegi zainteresowało mnie ogłoszenie, które widniało na konkurencyjnym forum :P Parę wiadomości, co i jak z samochodem, kilka zdjęć na maila, no i ... się napaliłem :D tylko był właśnie problem, że nie sprzedałem jeszcze obecnej... Ale pewnego pięknego wrześniowego dnia telefon, oględziny i jak z nieba spadł tamten kupujący, pozbyłem się parcha i już mogłem się umawiać na oględziny drugiej Omegi :D
Przejażdżka z ojcem w okolice Zielonej Góry, oględziny, przejażdżka! Wychodząc z auta bluzka spocona haha efekt przesiadki z 2.0 na 3.0 :) Decyzja - BIORĘ! :D

I tak oto stałem się właścicielem kolejnej studni bez dna :D

- silnik X30XE + automat
- 1998 rok
- klimatronik
- oryginalny xenon
- tempomat
- skórzane kubełki
- podgrzewane siedzenia (przód+tył)
- TC
- telefon w podłokietniku
- fabryczna nawigacja Philips
- nagłośnienie BOSE (8 głośników + wzmacniacz w bagażniku)

+ to co normalnie w wersji MV6

Zdjęcia z dnia zakupu (tzn. z ogłoszenia) od byłego właściciela
Obrazek
Obrazek

W oryginale było srebrne, tzn. "aluminiowe" wykończenie wnętrza (panel klimy + podkładka pod ręczny + podkładki pod klamki i listwy drzwiowe), ale jednak nie pasiło mi to i aktualnie jest drewniane, łącznie z kierownicą Irmschera i podkładkami pod klamki. Dodatkowo zmieniłem boczki drzwiowe na skórzane i wymieniłem wewnętrzne klamki na chromowane.

Zdjęcie z zewnątrz jakoś miesiąc po zakupie na stalówkach :)
Obrazek

Plan był taki, żeby stjjuningować na Irmschera. A mianowicie, zakup felg 18" Sport Star, wyżej wspomniana "drewniana" kierownica i podkładki pod klamki. Grill już był, więc poszukiwane były progi, zderzak przód i w planie jest zderzak tył z FL + duplex albo te podwójny owalny końcowy też chyba z FL jest.
Planuję również przyciemnić szybki, tył na ciemno, albo i całkiem czarno, a przód tak minimalnie - ale jeszcze ostatecznie nie wiem na co się zdecyduję.

Zakupiony został kierownik od irmscheroholika ;p
Na wiosnę 2012 pojawiły się na alledrogo fele, to podskoczyłem po nie, a w kwietniu, czy tam maju 2013 udało się dorwać zderzak przedni i progi, które jeszcze wymagają lekkiej naprawy + malowania :(
A więc brakuje mi jeszcze tylnego zderzaka, wydechu. Noooo i listew drzwiowych zewnętrznych :P ale to na koniec sobie zostawiam.
Co do lotki to raczej nie planuję montażu, jakoś mi nie podchodzi to akurat, nakładki na wlew paliwa również NIGDY nie zamontuję :D

Hmmm... to więc chyba tyle. Tzn. wiadomo, mechanicznie naprawia się to co się spsuje, po zakupie trzeba było wymienić invalida, popychacze i pakiet startowy. Niedawno przerabiałem temat aluminiowych pokryw zaworów, oraz kompletnej wymiany przedniego zawieszenia bo wołało już o pomstę do nieba. Już jakichś pierdół, typu spalone żarówki w klimatroniku czy czujników temperatury nie wspominam, bo szkoda o tym pisać :)

Największą wadą aktualnie jest RUDAAAA... ;/ zeżarło mi przede wszystkim doły drzwi oraz na tylny błotniki.
W listopadzie jestem wstępnie umówiony z blacharzem, mamy coś działać w tym temacie, bo po przyszłej zimie będzie jeszcze gorzej...

No i regeneracja przednich reflektorów będzie już jakoś na dniach - kwestia dogadania się kiedy dokładnie. Strasznie mleczne się zrobiły, że w nocy to ledwo co widać + nie wygląda to już...

Aktualnie z zewnątrz wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W tle widać najwyższy miejscowy szczyt :D 889 m n.p.m. :P
Obrazek

Zdjęcie w stylu "Maro" haha :D
Obrazek

Wnętrze:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zderzaczek przedni irmiego i progi czekające na swoje 5 min :D

Obrazek

Obrazek

Amen.
CiMeK
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 maja 2012, o 15:07
Twoja Omega: 1998 3.0 MV6

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez Maro 28 wrz 2013, o 19:03

CiMeK napisał(a):irmscheroholika


:oops:



Moje zdanie znasz i w dobrym kierunku dążysz... bo za mną :p

Listwy na drzwi ciężko zdobyć więc jak poskładasz wszystko to załóż od B FL
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez szklarz 13 paź 2013, o 21:05

Elegancko! Podoba mi się :)
szklarz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 paź 2013, o 21:02
Twoja Omega: 1994, 2.0, sedan

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez wawrzyk 13 lis 2013, o 21:45

Lubie takie :) lux !
wawrzyk
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 21:43
Twoja Omega: 1993 2.0 sedan

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez CiMeK 13 lis 2013, o 23:37

oj tam, do luxu mu jeszcze dużo brakuje... :D

a w temacie to reflektory jakiś miesiąc temu zostały zregenerowane i przerobione na bixenon :)
różnica w jakości świecenia - diametralna! + dodatkowo zajebisty wygląd zewnętrzny :D
zdjęcie jakieś wstawię niebawem, jak znajdę chwilę za dnia na jakąś sesyjkę lustrzanką a nie kalkulatorem :P

tak jak wspominałem wyżej pozostało teraz tylko ogarnąć blacharkę i lakierek i chyba kuniec modów jakichś większych, bo trzeba będzie zbierać kasę na coś innego a nie ładować ciągle w to auto ;p chociaż inni i tak dużo więcej wpierdalają w te padaki i wiem o tym dobrze :P
CiMeK
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 maja 2012, o 15:07
Twoja Omega: 1998 3.0 MV6

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez jaggi 14 lis 2013, o 00:12

aczkolwiek nie jestem fanem pseudo drewna to nawet, nawet... :spoko:
koła robią robotę :brawo:
wódka jest dla mądrych ludzi.... i piwo...... a nie dla baranów....
Avatar użytkownika
jaggi
Morderator
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 13:09
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: Biała Dama C30Se 95'caravan

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez Maro 14 lis 2013, o 09:22

Zapomniałeś o blachach indywidualnych :p A nie każda cyfra z innej wsi :DD
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez VeRay 14 lis 2013, o 20:21

Może chcesz się progów Irmschera pozbyć ;-)
Avatar użytkownika
VeRay
 
Posty: 778
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 20:31
Lokalizacja: KaLIfornia
Twoja Omega: Mercedes W202

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez Maro 14 lis 2013, o 20:28

Wątpię ;) Ale wiem (i Ty też) kto ma... za pincet :p
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez VeRay 14 lis 2013, o 20:44

Wybrakowane więc dziekuje :-P
Avatar użytkownika
VeRay
 
Posty: 778
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 20:31
Lokalizacja: KaLIfornia
Twoja Omega: Mercedes W202

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez Maro 14 lis 2013, o 20:45

:-o Jeszcze wybrakowane? ;/
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez CiMeK 14 lis 2013, o 22:58

widzę że ktoś tu byłby skłonny mi coś zapierdolić? :P

nie nie, na dzien dzisiejszy jednak zostają iszmery w piwnicy do wiosny jakoś i nie będzie dealów, chociaz powiem szczerze ze w pewnym momencie chciałem się pozbywać padaki i wszystkiego co mam do niej...

ale decyzja podjęta, że zostaje i skończę to co planowałem od początku a gdzieś za niecały rok padaka będzie miała brata :D i wtedy zobaczę czy Omega zostanie już na zawsze czy pójdzie do adopcji ;p

Maro napisał(a):Zapomniałeś o blachach indywidualnych :p A nie każda cyfra z innej wsi :DD

Wole te 1000 zł dać na malowanie wszystkich gratów z irmschera niż cieszyć się "cimkiem" na kawałku blachy :D
CiMeK
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 maja 2012, o 15:07
Twoja Omega: 1998 3.0 MV6

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez Maro 14 lis 2013, o 23:15

E tam. To się pierwsze rzuca w oczy. Potem dopiero rdza :lol:
Avatar użytkownika
Maro
LED MASTER
 
Posty: 6792
Dołączył(a): 1 sty 2007, o 10:24
Lokalizacja: Żukòwò Kaszëbë
Twoja Omega: Cadillac Catera Irmscher

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez stachu11 15 lis 2013, o 08:57

fajna Omega, bezawaryjności życzę ;)
stachu11
 
Posty: 18
Dołączył(a): 24 paź 2013, o 08:10
Twoja Omega: B FL 2200

Re: Omega B MV6 Sport Edition II by CiMeK

Postprzez ravba 15 lis 2013, o 12:07

jaggi napisał(a):koła robią robotę :brawo:


Maro za to właśnie ma u mnie przerąbane :-)
ravba
 
Posty: 347
Dołączył(a): 6 lis 2006, o 14:25
Lokalizacja: Chełm
Twoja Omega: trzy litry

Następna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników