opel senator B swap 3.0 24v

Pochwal się swoim autkiem bądź zaprezentuj postępy prac nad remontem Twojej Omegi

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez grzes80808 16 sty 2012, o 20:14

dlatego tez pytam czy by to wogole wypalilo niewiem jak zbudowane sa slizgi w 24v ja jak wymienialem rozrzad w 2.6 to wszystoko dostalem nowe oprucz malego slizgu niestety zostawilem stary bo nigdzie nie moglem dostac ale patrzac na budowe slizgow w 2.6 to te dwa napewno dalo by sie dorobic bez problemu i dlatego zapodalem temat ale teraz zwracam uszanowanko bo niweiedzialem ze w 24v sa na szkielecie
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez Div 16 sty 2012, o 20:20

Porównujesz silnik 12 zaworowy z 1wałkiem do 24zaworowca, z 2wałkami i dodatkowym napinaczem.....
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez grzes80808 16 sty 2012, o 20:35

nie no nie porownoje tylko chcialem rzucic propozycje dorobienia tych przekletych slizgow ale ze nie w 24v sa na szkielecie wiec zwracam honor
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez k4414 16 sty 2012, o 22:24

"Wzmocniona wersja, na 300 000km, z lepszego materiału" bla bla bla.
http://www.ebay.pl/itm/Omega-Senator-Sa ... 0753872253
I killed a man 'cause he killed my goat!
Avatar użytkownika
k4414
 
Posty: 975
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 21:43
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: nie mam

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez DjKidler 12 sie 2012, o 11:12

Słuchajcie jeżeli ktoś jest zorientowany na temat odlewnictwa poliamidu to prosze o kontakt szkielet szyn można zrobić z nierdzewki lub kwasówki ogólnie to tylko kwestia stelażu do wyspawania tego szkieletu który składa się z 3 płaskowników tulejki i kawałka ceownika , spawamy i szkielet jest. Następnie forma odlewnicza...no cóż tu też jakiegoś większego problemu nie ma mam dostęp do cnc , pożwięcić z 3-4 godziny na cada i sru maszyna robi w 10 minut wszystkie formy. A teraz najtrudniejsze poliamid ma posiada cechę uplastycznienia i sporej rozszeżalności pod wpływem ciepła a należy go wtrysnąć do formy w odpowiedniej ilości i temperaturze bo inaczej dupa jak wystygnie to się skurczy. Więc jeżeli ktoś coś wie o tym materiale odnośnie procesu odlewnictwa lub wtruskiwanie to fajnie by było . Wariant 2 jest taki aby wystrugać na obrabiarce z surowego kawałka 2 połówki : tył i przód a nastepnie nałożyć na szkielet i zgrzać na zgrzewarce ultradźwiękowej. Tylko tu też nie wiem gdzie ewentualnie: musi to zrobić kumata instytucja z zewnątrz. Wiec jak ktoś znajdzie info na ten temat o poliamidzie to niech się odezwie
DjKidler
 
Posty: 51
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 20:16
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Twoja Omega: senator B c30ne /corsaB c18nz

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez diobol 13 sie 2012, o 09:15

A jak kombinowałem troszke inaczej , ogólnie olac te stalowe wzmocnienie ww środku o którym mówisz nic tam nie spawać z żadnej niedrzewki tylko poprostu siaść przed silnikiem z założonymi ślizgami (oczywiście w miare jak najlepszym stanie te ślizgi :-D ) i zwymiarować owe ślizgi na silniku z mozliwie najwiekszym naddatkiem materiału ale trzeba uważac żeby znów nie przesadzić i np nie zasłaniał slizg potem wlotu na pompe wody itp. , żeby wyszły maksymalnie masywne co już samo w sobie sprawi że bedą sztywniejsze i troszke wytrzymaja , cała reszte już zwymiarowac na stole ( rowki , otwory ) , zakupic jeden wiekszy kawał materiału ( i teraz pytanie jakiego materiału ) bo jak ja sie tym interesowałem to dowiadywałem sie róznych ciekawych rzeczy mianowicie
Nie pamietam juz tych nazw ale.
materiał X - byłby dobry ale pod wypływem kontaktu z olejem coś tam sie dzieje
materiał Y- jest super twardy i wogóle ale może sie kruszyć
materiał z - byłby dobry ale... ma cos tam w sobie że może powiodować "wycieranie " sie łancuchów
itd...
No i potem już program , materiał na maszyne i wyciać to z jednego kloca , Już nie wspomne o dużej staracie materiału przy obróbce , no ale i tak wydaje mi sie to lepszym wyjesciem niż jakies formy ,wtryskanie , temperatury stygniecia , bo przynajmiej kupujesz materiał juz o konkretnych parametrach . Reasumując odpuściłem temat a musze przyznac że juz wstepne rysunki przed silnikiem robiłem puki miałem go otwarty , bo koszta przerastały wartość nowych slizgów , co z tego że mozna by zrobic ich wiecej i potwem posprzedawać , albo zainwestowac w taki proces w kilka osób przez co koszty sie rozłożą , ale żeby komuś cos sprzedać , to najpier musisz mieć coś do pokazania , czyli zrobiony np jeden komplet , i co najważniejsze przetestowany na aucie , to tyle ile mogłem pomóc , ale temat dalej ciekawy czekam na nowości w temacie
...razem idziemy,razem giniemy.
Avatar użytkownika
diobol
 
Posty: 422
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 10:06
Lokalizacja: Bytom

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez dedan2412 13 sie 2012, o 11:51

Pomiar i obróbka to nie problem ;-) .Najlepiej wykonać z tego samego materiału co ori,niestety nie mam nic na wzór ani badanie materiałowe. :-( żeby się tym zająć.
V6 czy R6,nic to,ważne że 6 garów
Byłe omegi:
A 3000 12v, A 3000 24v, A 3.0 24v diamant, B 2.0 16v Caravan, A Caravan 24v, A 2.0 GL
Avatar użytkownika
dedan2412
 
Posty: 993
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 18:04
Lokalizacja: Winkle Opolskie
Twoja Omega: OA projekt

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez DjKidler 19 sie 2012, o 22:11

wszystkie szyny zrobione sa z tego samego materialu ja maltretowalem z 2.6 szyny i ogolnie doszedlem do wniosku ze to jakas twarda guma bo wkrecajac w imadlo lekko sie poddaje a w miare wzrostu temperatury staje sie coraz bardziej miekka i maleje opor tarcia tym samym. Sądze że może to być wulkanizowany kauczuk bo zachowuje się identycznie
DjKidler
 
Posty: 51
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 20:16
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Twoja Omega: senator B c30ne /corsaB c18nz

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez SENATOR 20 sie 2012, o 08:04

nie myl szyn z CIH (min 2.6) do szyn z SE to 2 rozne materialy.
Nowe z CIH sa ze sie tak wyraze poprostu z gumy z czasem od temp i oleju twardnieja do momentu kiedy sa na tyle kruche ze pekaja i spadaja do michy.
W SE to joz ala plastik od dziendobry jest
Unikatowy SENATOR DEEP BLUE
Avatar użytkownika
SENATOR
 
Posty: 1988
Dołączył(a): 7 paź 2006, o 15:33
Lokalizacja: Gdansk
Twoja Omega: 3rok renowacji Senator B C40XE

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez mgyz 20 sie 2012, o 12:32

a material pod nazwa poliamid sie nada?
a jakby pogadac z firma co produkuje podrobki slizgow do lancuchow motocykli crossowych?
_____
mgyz
Avatar użytkownika
mgyz
Administrator
 
Posty: 4052
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 09:59
Lokalizacja: Otwock
Twoja Omega: e39 M54B30 kombi '03

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez grzes80808 20 sie 2012, o 21:30

ja juz tez kiedys wspominalem na temat poliamidu jest to bardzo nowoczesny material i cholernie wytrzymaly odporne na scieranie nawet bez zadnego smarowania dla prostego przykladu zblocza w dzwigach "GROVE" czy LIEBHER sa z tego robione bo sa trwalsze od stalowych
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez Div 20 sie 2012, o 22:01

poliamid powinien się bez problemu nadać, teraz pytanie kto wykona projekt...
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Jest może 200km, dalej wieje nudą.....
Div
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:04
Lokalizacja: Kraków
Twoja Omega: B 98 3.0 v6 mv6 + Rudy

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez grzes80808 22 sie 2012, o 10:18

projekt i wykonanie to tez nie jest wielki problem bo kiedys robilem dach kolesiowi ktory produkuje czesci zamienne do aut i napewno jest to do zrobienia pytanie tylko ilu chetnych by bylo bo dorabiac jeden czy dwa komplety to cena bedzie zajebista bo sam program bedzie ze 400-500 zl kosztowal
było
2x omega a 2.0 jedna w automacie druga manualna
2x senator b 2.6 automat jeden jeszcze w stodole
1x omega B 3.0 automat
1x 2.2 dti 2003 rok
Avatar użytkownika
grzes80808
Morderator
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 19:33
Lokalizacja: Trzebnica
Twoja Omega: x30xe 2000 rok sedan

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez DjKidler 22 sie 2012, o 21:19

dobra teraz kwestia wykonania co i jak z odlewem czy ktos jest az tak pewien ze wytrzyma bez zbrojenia to wtedy program zrobic i dorabiac. Ew. jakby bylo to robione na obrabiarce to mozna z tylu szyne zazbroic jakas grubsza blacha tak zeby blacha lapala tulejke tez i szyna napinajaca bylaby ogarnieta , co do prowadzacej to mysle ze idzie wsadzic z innego auta bo ona ogranicza tylko ruch lancucha na boki a ja zdecydowanie ciezej dorobic

cos co by sie nadawało to to: http://allegro.pl/poliamid-pa6-plyta-gr ... 53532.html
tylko nie wiem czy 25 mm starczy czy szyna jest grubsza no i popatrzcie na cene :p
ew 30mm: http://allegro.pl/poliamid-pa6-30x500x1 ... 53562.html
DjKidler
 
Posty: 51
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 20:16
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Twoja Omega: senator B c30ne /corsaB c18nz

Re: opel senator B swap 3.0 24v

Postprzez Marcin_CQP 29 sie 2012, o 22:15

panowie przyłączam sie do tematu, tydzień temu wydłubałem z mojego senatora silnik C30SE , w planie była wymiana uszczelki miski olejowej, uszczelniaczy wału itp. w trakcie rozbierania okazało sie że ślizg napinający przetarty już do metalu
Cena nowych na ebayu mnie przeraża i tez pierwsze o czym pomyślałem to dorobienie zamienników.
Z racji tego że mam troche lat doświadczenia w programowaniu frezarek CNC (programy Solid Edge, Edge Cam) oraz w ich obsłudze pierwszą myślą jest wyfrezowanie takowych zamienników,. tak jak zauważyliście najlepszym materiałem będzie poliamid. Ceny kształtuja sie na poziomie 30zł/1 kg. Oczywiście są różne gęstości tego materiału,niestety nie znam sie za dobrze na tworzywach i nie wiem który byłby na to najlepszy. Zastanawiam sie tez czy ten material wytrzyma bez tego stalowego wzmocnienia. ewentualnie można spróbowac zrobic troche toporniejsze te ślizgi żeby byc pewniejszym trwałości.
temat jest dla mnie dosyć pilny.
Marcin_CQP
 
Posty: 19
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 22:02
Lokalizacja: Łódź
Twoja Omega: SENATOR B C30SE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Omega

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron